וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: לרר פונה לאומה - בעמוד הפייסבוק שלו

23.4.2018 / 15:02

לאחר שניצח בקרב המשפטי - גיא לרר מתייחס לראשונה לתביעה שערוץ עשר ניהל נגדו בחודשים האחרונים. את תגובתו לזכייה בביהמ"ש על ניהול עמוד "הצינור" בחר לרר לפרסם בעמוד הפייסבוק של התכנית. וואלה ברנז'ה, שסיקרה באופן צמוד את הפרשה, תשדר אף היא

גיא לרר. ניר פקין
גיא לרר/ניר פקין

לאחר שניצח בקרב המשפטי - גיא לרר מתייחס לראשונה לתביעה שערוץ עשר ניהל נגדו בחודשים האחרונים. את תגובתו לזכייה בבית המשפט על ניהול עמוד "הצינור" בחר לרר לפרסם בעמוד הפייסבוק של התכנית, בשידור חי למעל למיליון עוקביו - היום ב-15:30. אתמול (ראשון) הכריע בית המשפט לטובתו של לרר וקבע כי הוא זה שימשיך לנהל את העמוד. ההסתייגות היחידה נוגעת לשם העמוד, שצפוי להשתנות ולא להיקרא יותר "הצינור". בערוץ עשר יקימו היום דף פייסבוק חדש ל"הצינור", ולא מתכוונים לערער על החלטת בית המשפט. גורם בערוץ עשר מסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "אנחנו שמחים שהפסדנו לבחור טוב כמו לרר".

לרר אמר בפתח הדברים: "בואו נירגע. להירגע, אני לא יכול להגיד את זה על עצמי כל כך כי אני מאוד מתרגש. אחה"צ טובים לגולשי עמוד הצינור בפייסבוק, אני לא חשבתי שמשפט כזה טריוויאלי יגרום לי כל כך להתרגש. ואחה"צ טובים לגולשי וואלה שנמצאים איתנו בשידור חי. וחג עצמאות שמח באיחור של כמה ימים.אנחנו מאושרים גאים ונרגשים להיות כאן היום".

ברשימת התודות לרר ציין "אני רוצה לומר כמה מלים, בנימה אישית, אני רוצה להודות לאשתי היקרה, שסבלה אותי לאורך תקופה מאוד קשה, הדס. אני מצטער על השעות הרבות שהראש שלי היה במקום אחר. תודה למשפחה המורחבת, לחברי המערכת, לצוות היקר שלי, ובאמת תודה לצוות שחלקם הולך איתי במשך שנים רבות, 8. רובים חצו איתי את הנהר המאוד גועש, שהיה לא פשוט לחצות אותו".

"תודה לאדם שפיר, עורך 'הצנרת', עורך 'הצינור' בעבר, האיש שבזכותו ורק בזכותו דף הפייסבוק צבר את הכוח שצבר. תודה ללוחמי הדין, לצוות המשפטי שלנו. תודה על מניפסט שהגדיר מחדש מה שייך למי בעידן שבו אנו חיים וזה ממש לא טריוויאלי. יש שופטות בתל אביב. תודה לחברים ברשת 13 ובראשם למנכ"ל אבי צבי. הם נתנו לי גב כשכולם חשבו שהמלחמה הזאת מיותרת, וקבלת פנים מאוד חמה ברשת. זה ערוץ מסחרי אבל עושה מאמץ אדיר להביא לקדמת הבמה קולות לא מסחריים".

הוא גם הודה לערוץ עשר ואמר: "ואני רוצה להודות תתפלאו גם לערוץ עשר, לחברים שלי שמחזקים בהודעות פרטיות ולא בפייסבוק. גם למנהלים, כי לפני התביעה היו שנים ארוכות ומאושרות, של הגשמה. תודה לגולן יוכפז ויוסי ורשבסקי. אם מדברים על צדק, צודק הרבה יותר להדגיש את השנים הטובות שלנו יחד ולא את החודשים הרעים. אני מאמין שהתביעה הייתה תוצר של נסיבות מסחריות רעות".

לסיכום אמר, "אני מספר לעצמי סיפור שבו נכנעתם לצרכים מסחריים ואני מקבל את זה, זה מאוד אנושי בעיני, אני מאמין שהצרכים המסחריים שגרמו לכם לתבוע אותי הם חומר מתכלה. החברות שהייתה ביננו והעבודה שהייתה לנו חשובה מכל אינטרס מסחרי. ולסיכום, אני אוהב אתכם ויכול להיות שאחרי הכל אתם גם אוהבים אותי. אני מקווה. האחרון בתודות הוא ראודור בנזימן, שבזמנו התחיל "הצינור". ראודור התפטר מזמנו מחדשות עשר בעקבות פרשת התנצלות לשלדון אדלסון. הוא נתן תצהיר שבו נתן רק את האמת לבית המשפט, ואני מודה לו באופן אישי וחייב לו המון".

השופטים כתבו בהחלטתם כי "התובעות לא הוכיחו תביעתן לחייב את הנתבע להעביר אליהן את זכות הניהול והשימוש בדף הפייסבוק הצינור. השתכנענו כי הנתבע שהיה מנהל החשבון מיום הקמתו הוא בעל הזכות להמשיך ולעשות כן". ערוץ עשר ייאלץ לשלם את הוצאות המשפט של לרר, בסך 25 אלף שקל.

עוד ציין בית המשפט כי ערוץ עשר יכול לדרוש מלרר לשנות את שם העמוד "הצינור" - והוא מחוייב לעשות כך בתום 14 יום. בנוסף, לאחר שינוי השם - לרר יצטרך לפרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שבו הוא מבהיר כי לא קיים קשר בין התכנית "הצינור" לעמוד שלו, וכי צופי "הצינור" שמעוניינים לעקוב בפייסבוק אחר התכנית יוכלו לעשות כן באתר ערוץ עשר. עוד מציינים השופטים כי פסק הדין אינו דן בזכויות קנייניות של התובעות בתכנים שהועלו לדף הפייסבוק ואין לראות בקביעתם כחלות עליהם.

לאחר עזיבתו לרשת בקיץ האחרון, לרר וערוץ עשר ניהלו בחודשים האחרונים מאבק משפטי מלוכלך סביב עמוד הפייסבוק הפופולרי של "הצינור", בעל מעל למיליון עוקבים. הטיעון המרכזי של לרר בתביעה הוא שעמוד הפייסבוק של "הצינור" שייך לו מכיוון שהופעל כיוזמה פרטית על ידו ועל ידי אנשים ששילם להם מכיסו. בערוץ מצידם טענו כי מכיוון שהעמוד נושא את שם התכנית "הצינור", וקיים איתה קשר ישיר - הוא שייך אוטומטית לערוץ עשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully