וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש להשקת חדשות 20: מאיפה באים הצופים?

29.4.2018 / 12:30

חודש וקצת להשקת חדשות 20, שהתחילה עם נתונים טובים ונחתכה מאז בלפחות מחצית מהרייטינג, נראה שהמהדורה פוגעת קלות במתחרים אך צופיה הם בכלל כאלו שעד כה הדירו עצמם מהכורסה

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 20. צילום מסך
דנה סומברג, מגישת המהדורה של ערוץ 20/צילום מסך

כחודש עבר מאז שערוץ 20 השיק את מהדורת החדשות שלו, בינתיים המהדורה התייצבה על נתון צפייה נמוך - אך עיתונאיי החברה יכולים להתנחם בפגיעה קלה בכנף שנגרמה למתחרים. בסך הכל, הממוצע של חדשות 20 מאז ההשקה עומד על כ-2%.

חדשות 20 הושקה ביום ראשון ה-25 במרץ עם נתון נאה - כיאה להשקות - של 3.2%. מדובר בנתון אותו רושמת מדי פעם מהדורת החדשות של תאגיד השידור, שהיא אף יש לציין הייתה בשבוע ההשקה הנפגעת העיקרית, ונחלשה משמעותית - דבר שהשתנה לאחר שובה של המגישה גאולה אבן-סער למסך מחופשה. ביום השקת מהדורת חדשות 20 הערוץ עקף את חדשות כאן, שרשמה 2.8% בלבד עם כ-96 אלף צופים בלבד.

מהדורת חדשות ערוץ 20 - רייטינג. סריקה
מהדורת חדשות ערוץ 20 - רייטינג/סריקה

ביומיים הראשונים צפו במהדורה של חדשות 20 כ-132 אלף צופים, נתון גבוה במיוחד בהשוואה לנתוני הפריים טיים של ערוץ 20 בשבוע שלפני כן שעמדו על כ-16 אלף צופים בלבד. בשבוע הראשון להשקה, ב-28 במרץ, מהדורת "החדשות" בקשת ורשת אף רשמה שפל מאז הפיצול של 16.4% כאשר חדשות 20 הניבה 3%.

בשבוע לאחר ההשקה, ממוצע הצפייה במהדורת חדשות 20 נחלשה לנתון של 1.8% בלבד והחל מאמצע אפריל היא רשמה היחלשות נוספת לנתון ממוצע של כ-1.3%. גם באירועים משמעותיים הרייטינג לא מתרומם משמעותית, כמו למשל ביום חמישי האחרון, הרייטינג של המהדורה שעסקה באסון השיטפון בדרום עמד על 1.6%.

באופן כללי, אצל המתחרות נרשמו מספר שינויים מינוריים: חדשות 2 נחלשה מעט - המהדורה בקשת הניבה 12.2% בחודש מרץ עד ההשקה ואילו בתקופה שעברה מאז ההשקה ממוצע המהדורה בקשת עומד על 11%. אותה המהדורה ברשת השיגה ממוצע של 8.5% לפני ההשקה ואילו לאחר מכן הנתון נחלש ל-7.4%. בסה"כ חדשות 2 עם ממוצע בחודש מרץ של 20.7% עד השקת המהדורה, ואילו לאחר מכן נתון נחלש ל-19%. עם זאת, יצוין כי את הירידה ניתן לייחס לתקופה הזו של השנה אשר מאופיינת בירידה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מהדורת חדשות ערוץ 20 - רייטינג. סריקה
מהדורת חדשות ערוץ 20 - רייטינג/סריקה

חדשות התאגיד, שנפגעה משמעותית בשבוע הראשון להשקה, בסך הכל נחלשה מממוצע של 4.1% לפני ההשקה ל-3.8% לאחר מכן. מי שלא נפגעה מהשקת מהדורת 20 היא חדשות עשר, כאשר ממוצע חודש מרץ לפני השקת חדשות 20 הייתה 7.8% ואילו הממוצע שנרשם מאז ההשקה ועד ל-24 באפריל עומד על 7.9%.

כך או אחרת, למרות שלפי הנתונים ניכר שחדשות 20 נגסה מעט במתחרות, חדשות 2 וחדשות כאן, לא מן הנמנע שהסיבה לירידה שלהן נעוצה דווקא בתקופת החגים, שסובלת תמיד מירידה כללית בנתוני הצפייה. כך שבעצם, יכול להיות שחדשות 20 הביאה למסך צופים חדשים, המזוהים יותר עם המחנה הדתי-לאומי.

שקלול נוסף שיש לזקוף לטובת חדשות 20 הוא הסוגייה הכלכלית: תקציב החברה נמוך משמעותית מהמתחרות שלה: לפי הערכות תקציב חדשות 20 עומד על סכום זעום של כ-15 מיליון שקל בלבד, בהשוואה ל-160 מיליון שקל לחדשות התאגיד וכ-90 מיליון שקל לחדשות 2 ועשר.

מהדורת חדשות ערוץ 20 - רייטינג. סריקה
מהדורת חדשות ערוץ 20 - רייטינג/סריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully