וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה לפיצול ערוץ 2: "החדשות" וקשת מנצחות - אבל גם להן יש סיבות לדאגה

1.5.2018 / 13:31

חצי שנה למפץ ונראה שהנבואה התגשמה: המרוויחה הגדולה היא חברת החדשות המשדרת בשני ערוצים ורשמה בזכות כך עלייה מרשימה. גם קשת מובילה על פני רשת ברוב רצועות היום. כאילו לא חסרות להם צרות - בכאן משלמים את המחיר. אבל שווה לשים לב למגמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
נקודה מעניינת נוספת קשורה למגמת הצפייה מאז הפיצול: בחלוקה לפי חודשים ניתן לראות פער בהיקפי הצפייה בין החודשים הראשונים שמיד אחרי הפיצול אשר נהנו מהבאז סביבו - לבין אלו שאחריו

חצי שנה לפיצול ערוץ 2 ונראה שהנבואה התגשמה ומתגלה כעובדות בשטח - המרוויחה הגדולה היא חברת החדשות (חדשות 2 לשעבר) המשדרת בשני ערוצים ורשמה בזכות כך עלייה מרשימה בכל המהדורות. באופן לא מפתיע כל שאר השחקנים בזירה מדממים, אם כי יש מי שנפגע פחות ומצליח להוביל - קשת מניבה בפריים טיים (21:00-23:00) רייטינג ממוצע של 13.7% בחצי השנה האחרונה ו-379 אלפי צופים. ערוץ 12 גם הצליח להכניס 8 תכניות לטבלת עשרת התכניות הנצפות.

רשת השיגה ממוצע קרוב יחסית של 11.3% ו-312 אלף צופים בכלל האוכלוסייה, ויש לזכור שפצצת הרייטינג של האח הגדול עוד לפניה. כשלוקחים בחשבון שמהדורות החדשות של רשת נמוכות משמעותית מאלו של קשת, העובדה שצופים רבים חוזרים אליהם בפריים - משחקת אף היא לטובתם.

ערוץ עשר אמנם נותר מאחור עם ממוצע של 5.6% ו-153 אלף צופים, אך בהתחשב בכך שהערוץ לא הוציא סכומי עתק על קמפיינים לפני הפיצול, לא משדר מגה-ריאליטי המלווים בהוצאות גבוהות ומבסס את לוח השידורים הרזה שלו על תכניות אקטואליה וחדשות - שרובן הצליחו לא להיפגע מהמהלך - בבית הוורד יכולים לסמן לעצמם וי קטן, בטח כאשר ברקע ניצבת תכנית קיצוצים נוספת. נפגע משמעותי מהפיצול הוא ערוץ כאן 11 של התאגיד שרושם ממוצע צפייה בפריים טיים של 2.4% בלבד ו-64 אלף צופים בכלל האוכלוסיה, אפילו פחות מנתוני רשות השידור.

תכניות נצפות. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
עשר התכניות הנצפות/מערכת וואלה! NEWS, יחצ

ביצת הזהב: חתונה ממבט ראשון

נקודה מעניינת נוספת קשורה למגמת הצפייה מאז הפיצול: בחלוקה לפי חודשים ניתן לראות פער בהיקפי הצפייה בצאצאי ערוץ 2 בין החודשים הראשונים שמיד אחרי הפיצול אשר נהנו מהבאז סביבו - לבין אלו שאחריו, בהם ניכרת מגמת ירידה והתכנסות מצרפית לנתונים של לפני הפיצול. באופן טבעי, הדבר ניכר גם במהדורות חדשות 2.

מבין התכניות הנצפות מובילה מה שהתגלתה כביצת הזהב של קשת, העונה הראשונה לריאליטי חתונה ממבט ראשון, עם ממוצע גבוה של 20.5% ו-520 אלף צופים. העונה ה-15 של ארץ נהדרת של קשת במקום השני עם ממוצע של 18.3% ו-505 אלף צופים. רשת מתמקמת בטבלה במקום ה-3 בזכות המרוץ למיליון שהשיגה ממוצע של 18.1% ועוקפת את מספר הצופים בארץ נהדרת ובחתונה ממבט ראשון - עם 529 אלף צופים. גם אבודים של רשת מתמקמת גבוה בטבלה, מקום 4 עם ממוצע צפייה של 18% ו-451 אלף צופים. שאר התכניות בעשירייה הראשונה הן של קשת: הכוכב הבא, צומת מילר, מאסטר שף, יצאת צדיק, עדי אשכנזי ובייק אוף.

עוד באותו נושא

חודש להשקת חדשות 20: מאיפה באים הצופים?

לכתבה המלאה
רייטינג פיצול ערוץ 2. מערכת וואלה! NEWS
הפריים טיים בערוצי השידור בחציון האחרון וזה שלפניו/מערכת וואלה! NEWS

הנפגעת העיקרית מהפיצול - חדשות כאן

כצפוי, חברת החדשות זינקה ב-23% בנתוני כלל האוכלוסייה, מ-437 אלף צופים בחודשים מאי עד אוקטובר, ל-539 אלף צופים בחצי שנה שעברה מהפיצול

חזרה לחדשות: כצפוי, חברת החדשות (לשעבר חדשות 2) זינקה ב-23% בנתוני כלל האוכלוסייה, מ-437 אלף צופים בחודשים מאי עד אוקטובר, ל-539 אלף צופים בחצי שנה שעברה מהפיצול. המהדורה רשמה ממוצע צפייה של 21.3% כאשר המהדורה בקשת מניבה בחצי השנה האחרונה ממוצע של 12.5% ואילו אותה המהדורה ברשת מסתפקת ב-8.9%. קשת מובילה עם 321 אלף צופים במהדורה לעומת 217 אלף שצופים בחדשות 2 ברשת. חדשות עשר רושמת ירידה מינורית - מממוצע צפייה של 8.7% (מאי-אוק') ל-8.4% בחצי השנה האחרונה. המהדורה המרכזית של הערוץ עם 199 אלף צופים אחרי הפיצול לעומת 211 אלף לפני הפיצול, ירידה של 6%. הנפגעת העיקרית כאמור היא חדשות כאן שנחתכת ב-20%, מ-120 אלף צופים ל-96 אלף צופים בלבד. המהדורה נחלשת מממוצע של 5% ל-4% לאחר הפיצול.

ברקע ההתחזקות המשמעותית של חברת החדשות מהפיצול, אולפן שישי רושמת עלייה אף היא - מנתון של 12.3% בחציון קודם (מאי-אוק') ל-15.1%. מהדורת יום שישי רושמת 8.3% בקשת ואילו ברשת אותה המהדורה מניבה 6.8% בלבד. ממול, למרות הפיצול, שישי עם אילה חסון בערוץ עשר לא נפגעת, ואפילו מתחזקת באופן מועט: התכנית השיגה ממוצע של 6.9% לעומת ל-6.8% בחציון הקודם. ביום שבת, חדשות סוף השבוע של חדשות 2 ממשיכה להיות המהדורה הנצפית ביותר: מממוצע של 17.4% בחציון קודם ל-22.5%. נרשם תיקו בין שני הערוצים, כאשר רשת עם 11.2% ו-11.3% בקשת. כמו אילה חסון, גם אושרת קוטלר לא נפגעת מהפיצול: המגזין עלתה מממוצע של 7.8% בחציון קודם ל-8%.

יונית לוי. יח"צ,
המהדורה הנצפית ביותר. יונית לוי/יח"צ

הניצחון של רשת בבוקר, ושל קשת בשאר

גיא לרר עוקף גם את טל ברמן שהחליף אותו בהצינור בערוץ עשר, עם ממוצע של 3.9% לעומת 5.1% בחציון קודם. מדובר ב-90 אלף צופים לעומת 118 אלף, ירידה של 24%

ברצועה המקדימה לחדשות - ניתן לראות בבירור מדוע קשת נהנית מאוחר יותר מהובלה בחדשות ובפריים טיים בחלק גדול מהמקרים: ערב טוב עם גיא פינס מניבה לקשת ממוצע נאה של 9% והתכנית הכלכלית השיגה 10.2%. ממול, תכנית האקטואליה לפני החדשות, שהושקה עם הפיצול ברשת, מניבה ממוצע של 5.9% ואחריה ממוקמת הכל כלול בערוץ עשר עם ממוצע של 5.5% לעומת 6.4% חציון קודם. יש לציין כי למרות השליטה של קשת ברצועת הפרה פריים, לרוב רפי רשף בערוץ עשר מוביל במשבצת של השעה 17:00 עם ממוצע של 5.5% לעומת 6.3% בחודשים מאי עד אוקטובר.

ומה לגבי הרצועה המאוחרת? הצנרת ברשת מובילה עם ממוצע נאה של 7.7% ו-190 אלף צופים, כשהיא עוקפת את חי בלילה בקשת - שהוקדמה לאחרונה לאחר ביטולה של הלילה עם גורי אלפי - ומניבה ממוצע של 6% ו-147 אלף צופים. גיא לרר עוקף גם את טל ברמן שהחליף אותו בהצינור בערוץ עשר, עם ממוצע של 3.9% לעומת 5.1% בחציון קודם. מדובר ב-90 אלף צופים לעומת 118 אלף, ירידה של 24%.

גיא לרר. ניר פקין
מוביל עם ממוצע נאה ועוקף את המתחרים. גיא לרר/ניר פקין

בגזרת תכניות הבוקר, רשת מנצחת עם ממוצע של 3.9% להעולם הבוקר לעומת 5.9% בחציון קודם. אורלי וגיא בערוץ עשר במקום השני עם ממוצע של 2.9% לעומת 3.3%. וניב רסקין בקשת מסתפק במקום השלישי, עם ממוצע של 2.5%. בסופ"ש, בגזרת תכניות האירוח אחה"צ - אופירה וברקו בקשת עם ממוצע של 6.6% לעומת 4.7% לדידי בשישי ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully