פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הישג עיתונאי יוצא דופן לישראל היום: ביקורת טלוויזיה על תכנית שלא שודרה

      ביקורת הטלוויזיה שהתפרסמה היום בישראל היום על ידי עדי רובינשטיין לא עשתה לשעשועון החדש של ערוץ עשר "5 טבעות זהב" שום הנחה והגדירה אותו כ"כואב יותר מדו"ח בעלי המניות". הבעיה היחידה - הוא כלל לא שודר. לנו זה הזכיר מקרה דומה שאירע בעיתון

      שעשועון חדש בהנחייתו של ירון ברובינסקי - מיום ראשון (29/4/18) בערוץ עשר (מערכת וואלה! NEWS)
      (צילום: מערכת וואלה! NEWS)

      פאדיחה לישראל היום: ביקורת הטלוויזיה של העיתון, שחלקה הוקדש לשעשועון החדש של ערוץ עשר "5 טבעות זהב", נכתבה - וזאת מבלי שהמבקר כלל צפה בו. בביקורת שכותב היום (שני) עדי רובינשטיין והוקדשה בין היתר גם לנתוני הצפייה המרשימים שהשיגה שלשום התכנית "האח הגדול" ברשת, הוא התייחס בין היתר גם לשעשועון החדש שאתמול היה אמור להיות משודר בפעם השנייה. בין היתר "החמיא" רובינשטיין לתכנית וכתב כי "זה כל כך עצוב, שאפילו דו"ח ההפסדים של בעלי המניות של הערוץ פחות כואב לצפייה", והוסיף כי "כאן צריכים לעשות כל מה שצריך כדי שאחרי חצי גמר האירוויזיון שיא הרייטינג של התאגיד יישבר" - זאת ברומזו לתחרות בין הגופים. אלא שבפועל, כנראה בשל הצלחת "האח הגדול", התכנית כלל לא שודרה אתמול, ובפועל שודר במקומו ברגע האחרון הדוקו "רולטה רוסית". הביקורת לא עלתה עד כה לאתר האינטרנט של ישראל היום. גם אם מדובר בפרק שמבקר הטלוויזיה צפה בו לפני כן, כפי שנעשה מעת לעת (אם כי בעיקר בדרמות), הרי שלכל הפחות מדובר בכשל עריכתי שכן מועד שידור התכנית היה שעות ארוכות לפני הורדת העיתון לדפוס.

      זו לא הפעם הראשונה בה מתרחשת פאדיחה מסוג זו בישראל היום. למעשה לפני 6 שנים בדיוק אירעה סערה דומה שהובילה להשעייתו של פרשן הספורט שלמה שרף מכתיבה בעיתון מסיבה זהה: תמונה שלו בקהל בהופעה של שלמה ארצי בקיסריה חשפה כי כתב טור ביקורת על משחק היורו שהתקיים באותה שעה - זאת מבלי שצפה בו.

      ?5 טבעות זהב? (מערכת וואלה! NEWS , -)
      (סריקה)

      מישראל היום נמסר: "בניגוד לנטען בכתבה, מבקר הטלוויזיה אכן צפה בתוכנית שהועברה אליו על ידי ערוץ 10 כמקובל לפני שעת השידור. בסופו של דבר הערוץ החליט ללא כל הודעה מוקדמת כי התכנית לא תשודר לצופים".

      יצויין כי מבדיקת וואלה ברנז'ה עולה כי פרק זה כלל לא נשלח לצפייה לעיתונאים.