וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה פעמים נפגש וייס עם תשובה ומה חושב יוכפז על הטלפון מנתניהו?

וואלה ברנז'ה

8.5.2018 / 15:30

מנכ"לי חברות החדשות 2 ועשר, אבי וייס וגולן יוכפז, התראיינו היום לאילנה דיין. על הפרק: הטלפון מרה"מ לפני נאום הגרעין, וגם לחצים מלמעלה. וייס: "נפגשתי פעם אחת בימי חיי עם מוזי ורטהיים ועם תשובה". יוכפז: "בתקופתי יש חופש עיתונאי מוחלט"

שובר מסך. יחצ,
ערב גבינות ויין. וייס, יוכפז ודיין/יחצ

מנכ"לי חברות החדשות של הערוצים המסחריים, אבי וייס וגולן יוכפז, התראיינו היום לאילנה דיין בפאנל מיוחד בפסטיבל שובר מסך של מכללת עמק יזרעאל. בשיחה השלושה דנו בין היתר ביחסי התקשורת עם רה"מ נתניהו, בעידן שלאחר פיצול ערוץ 2 ובעיתונות דעתנית בעידן הנוכחי. בהקשר זה וייס אמר כי "זה בסדר שמעבר לאינפורמציה אנשים יביעו את דעתם, לצד זה או אחר". יוכפז אמר כי "כל אחד מביא גם את המטען המקצועי, אף אחד לא קיבל הוראה מה לומר או נזיפה. אין טעם להגיד שזו עיתונות אובייקטיבית ללא דעות". לדעתו, "יכול להיות עיתונאי ימני, אבל אם הוא עיתונאי הוא לא צריך לפחד". יוכפז הוסיף: "כשהדעה משבשת את הדיווח העיתונאי, פה אני שם קו".

דיין תהתה: "האם יש איזשהו סרט שבו אתה רואה את הנאום הזה ואומרים לך שהוא מיצה, אפשר לרדת מהאירוע ולהמשיך בחדשות?". יוכפז: "היו לפחות שני נאומים של ביבי בחודשים האחרונים שיכולתי לא לשדר. יש שינוי בעניין הזה". וייס אמר, "מאז ומתמיד ראש הממשלה מכוון לשמונה, ואני חושב שמאז ומתמיד אנחנו עושים סלקציה , אני חושב שהמתקפה על כלי התקשורת לא עוברת לידנו, אנחנו מרגישים את זה".

בשלב זה דנו הנוכחים בתפקיד מגיש החדשות. יוכפז: "יש משמעות לטאלנט, אבל היא לא חזות הכול, יש משמעות ללוגו ולפירמה ולקבוצה הזו ויש גם משמעות למי שמייצג את הקבוצה ומספר את הסיפור". וייס הסביר כי "אחד המרכיבים החשובים למגיש זה ידענות, אם אתה בא לא מוכן למסך זה נראה ניכר. להיות מגיש בטלוויזיה, דורש הרבה יותר. מגישי פייק לא שורדים". יוכפז המשיך להתייחס לנושא חשיבותם של המגישים ואמר כי "יונית ותמר מאוד מעורבות, אפילו בטרמינולוגיות, התפקיד של מגיש או מגישה הוא מאוד משמעותי".

יונית לוי , תמר איש שלום. יח"צ, עיבוד תמונה
"מגישי פייק לא שורדים". יונית לוי ותמר איש שלום/עיבוד תמונה, יח"צ

בהמשך עלה לדיון נושא הפגיעה בחופש העיתונות. יוכפז: "לא גירדנו אירוע שמתקרב לפרשת שלדון אלדסון. היום זה לא יכול היה לקרות, מערכת החדשות מצאת במקום אחר וגם המערכת הכללית, הפוליטיקאים ובעלי ההון יודעים את הגבולות". עוד אמר, "הדנ"א של ערוץ 10 לא היה מאפשר את זה היום, החומות מאוד ברורות ועבות. בתקופתי יש חופש עיתונאי ומחשבתי מוחלט". וייס סיפר על אפקט הפיצול ואמר: "הפיצול הקשה עליי במקרה הזה, מכיוון שהבעלים של חדשות 2 הם רבים ועם אינטרסים מנוגדים, אז כמובן נציגי ציבור שעוטפים אותנו, הטלפון שלי לא נמצא אצל אף אחד מהם. נפגשתי פעם אחת בימי חיי עם מוזי ורטהיים, גם עם תשובה".

השלושה דיברו גם על ראיונות שהם פחות מתגאים בהם. דיין סיפרה כי "שידרנו ראיון עם ארז אפרתי וחשבנו שזה ראיון עיתונאי ששואל את השאלות הקשות, התגובה הביקורתית והנועזת הבהירה לנו שלא הבנו מספיק טוב את הערך העיתונאי של הראיון הזה". יוכפז סיפר כי "היה אירוע של תקיפה מינית קבוצתית של נערה בת 12, הילדה דיברה ואני חושב שלא היינו צריכים לעשות את זה". וייס חלק מקרה מפרשת קצב: "שיא פרשת קצב, כשאני הייתי מעורב בלרקוח ראיון עם קצב, אחרי שהוא לא דיבר. ואני נוסע לשם והייתי קצת אובר-נלהב והיה ראיון אתו ועם גילה על הדשא וזה היה ראיון מחפיר, בדיעבד. אנחנו לא הצגנו את התנאים של הריאיון, כבר אז הבנתי את הברוך ולא ידעתי לעצור וזה משהו שאני חושב עליו עד היום וזה הביא אותי למסקנה שהטעויות הכי קשות במקצוע שלנו נובעות מלחץ זמן ועם המתחרים שלנו".

עוד באותו נושא

נתניהו יודע מה הוא עושה: צעירים מאמינים לפוסטים של פוליטיקאים יותר מלתקשורת

לכתבה המלאה
צמרת הממשלה והבטחון בעצרת לכבוד צה"ל; נתניהו: "מי שמאיים עלינו ייתקל בקיר ברזל". ניב אהרונסון
"מיקרופון בסיטונות". נתניהו/ניב אהרונסון

"אם ראש הממשלה רוצה לשבור שתיקה - בלי התניות"

הנושא האחרון היה יחסי נתניהו והתקשורת. יוכפז אמר, "אני חושב שכאשר ראש ממשלה צריך להתראיין, לא צריכות להיות התניות או כוכביות לראיון הזה". וייס תקף את חדשות 20 ואמר: "אולי חוץ ממהדורה אחת עכשיו, אף אחד לא היה הולך על התנאי הזה". יוכפז הוסיף כי "אם ראש הממשלה רוצה לשבור שתיקה, השאלות צריכות להיות פתוחות ובלי התניות".

יוכפז התייחס גם לשיחת העדכון שקיים אתו ועם וייס נתניהו לפני נאום הגרעין שלו בשבוע שעבר ושדבר קיומה פורסם בוואלה ברנז'ה. "השיחה שלי עם נתניהו לא הועילה והייתי מוותר עליה, אני לא חושב שהוא עושה טעות שהוא לא מתראיין. אני חושב שזה שביומיים האחרונים של לפני הבחירות נותנים לו פתחון מיקרופון בסיטונות זה מסוכן לדמוקרטיה". וייס חלק על דברי יוכפז והסביר: "אני חושב שאנחנו פותחים לכל, נראה לי ילדותי להעניש את ביבי". יוכפז התייחס גם להחלטה האחרונה בערוץ שלא לשדר ראיון עם לפיד בשל העדפתו של האחרון להתראיין אצל המתחרים, והוסיף, "אנחנו מסקרים את יש עתיד ויאיר לפיד בצורה מקצועית לגמרי, פה אני שמתי ווטו, אני חושב שיש סיטואציות שבהם אתה צריך לעמוד גם על הזכויות שלך לקבל מידע, וזו ההחלטה שלי ואני עומד מאחוריה. וייס מצדו אמר: "יאיר לפיד בא אלינו בטיימינג שגולן לא אהב ואני נגד חרמות, אנחנו מפסידים ראיונות לחדשות עשר ולנו יש כלים להחרים, המסך זה לא איזה כלי שעושים בו חרמות וברוגזים אני חושב שזה כלים שאני לא משתמש בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully