וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ל"חי בלילה": טענות הרב בגדדי נדחו במלואן

9.5.2018 / 15:02

בתכניתו בקשת הציג נדב בורנשטיין קטעים מערוץ היוטיוב של הרב שכללו את ה"ציווי" לסקול הומוסקסואלים, וכן אמירות פוגעניות נוספות. בגין אותם פרסומים הגיש בגדדי תביעה בגובה מיליון שקל נגד מערכת התכנית - וכעת ייאלץ לשלם 100 אלף שקל פיצוי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעת הגשת התלונה. בורנשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט השלום בתל אביב הכריע היום (רביעי) כי שידורי קשת 12 ומנחה התוכנית "חי בלילה" נדב בורנשטיין, יזוכו מכל הטענות שהוגשו נגדם על ידי הרב איתן בגדדי בגין הוצאת דיבה.

במהלך 2016, שידר בורנשטיין בתוכנית הלילה שלו בקשת מספר קטעים מדרשותיו של הרב איתן בגדדי. הרב בגדדי נוהג לשאת דרשות, חלקן בעלות מסרים קיצוניים ופרובוקטיביים, ולהעלות את שיעוריו לערוץ יוטיוב. בדרשות האלה חזר בגדדי מספר פעמים על הציווי ההלכתי היהודי לפיו אדם המנהל יחסים הומוסקסואליים חייב בעונש מוות.

בתכניתו "חי בלילה", בורנשטיין הציג את דבריו של בגדדי וקטעים נוספים מערוץ היוטיוב שלו, שכללו את ה"ציווי" לסקול הומוסקסואלים, וכן אמירות פוגעניות נוספות. בעקבות הצגת הדברים התייחס בגדדי ישירות לבורנשטיין עצמו, ואמר בדרשתו בין השאר: "אדם אינו יכול לשבת באולפן עם אדם הומו, שמצהיר קבל עם ועדה שהוא כופר בהשם ותורתו". בגדדי חזר על עמדתו לפיה עונשם של הומוסקסואלים הוא מוות, בהתאם לכך הגיש בורנשטיין תלונה במשטרה נגד בגדדי.

בגין אותם פרסומים הגיש בגדדי תביעה בגובה מיליון שקל נגד בורנשטיין ומערכת התכנית. במהלך המשפט ייצגו את קשת ואת חי בלילה עורכי הדין מוטי ארד ונועה מונרוב ממשרד עורכי הדין גזית, רוטנברג ושות'.

היום, פסקה השופטת הבכירה אושרי פרוסט פרנקל, כי טענותיו של הרב בגדדי נדחות במלואן וכי הוא יישא בהוצאות המשפט של קשת בסך כולל של 100,000 שקל.

עם היוודע תוצאות פסק הדין אמר בורנשטיין כי: "זהו יום חשוב במלחמה בעד חופש הביטוי ונגד הכוחות החשוכים שמנסים לדרוס את כל מי שאחר בחברה הישראלית. בית המשפט קבע בבירור שאי אפשר לצנזר ולהשתיק את התקשורת, ובימים שבהם אנחנו העיתונאים תחת מתקפה מתמדת - ובית המפשט תחת מתקפה מתמדת - זוהי אמירה ערכית ברורה ומהדהדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully