וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטרה ליושנה: בתאגיד רוצים להחזיר את הקדם אירוויזיון

13.5.2018 / 13:08

הזכייה של ישראל באירוויזיון טורפת את כל הקלפים מבחינת קשת, רשת וכאן על קיומה של התחרות שתאתר את מי שיזכה בכבוד לייצג את ישראל באירוויזיון שיתקיים בארץ בשנה הבאה. התאגיד לוואלה ברנז'ה: "כל האופציות על השולחן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזכייה של ישראל באירוויזיון טורפת את כל הקלפים הקשורים בהפקה היקרה אך עמוסת רייטינג על קיומה של התחרות שתאתר את מי שיזכה בכבוד לייצג את ישראל באירוויזיון שיתקיים בארץ בשנה הבאה.

עוד לפני הזכייה של נטע ברזילי אמש (שבת), בתקופה האחרונה הבהיר מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ כי הוא רוצה להחזיר עטרה ליושנה ולשדר תחרות קדם אירוויזיון כפי שהיה נהוג לאורך רוב התקופה של רשות השידור. גורם המעורה בפרטים אמר בחודש מרץ האחרון לוואלה ברנז'ה כי "קובלנץ רוצה להחזיר את הקדם לתאגיד".

מ-2015 בוטלה תחרות הקדם אירוויזיון ומי שאיתרה את המתמודדים הישראלים עבור התחרות האירופאית הייתה קשת באמצעות הפורמט "הכוכב הבא לאירוויזיון". ואולם לאחרונה מתנהל מאבק בין הערוץ המסחרי לתאגיד על המשך הפורמט במתכונת הנוכחית. בינתיים, בחודשים האחרונים בתאגיד דרשו מקשת להסיר את הפרסומים לאודישנים ל"הכוכב הבא לאירוויזיון" 2019. על פי התאגיד, "בפרסומים אלו יצרו בקשת מצג שווא לפיו התוכנית תבחר גם בשנה הבאה את הנציג לאירוויזיון, זאת בשעה שאין כל סיכום בין הגופים על המשך שיתוף הפעולה", כפי שפורסם לראשונה בוואלה תרבות.

עוד פורסם בוואלה ברנז'ה כי לחזית המתפתחת סביב שידור הקדם הבא בין קשת לתאגיד הצטרפה שחקנית חדשה - רשת - שמנסה בתקופה האחרונה לפתות את בכירי "כאן" להעביר את הקדם לערוץ 13 תמורת חוזה המוערך במיליוני שקלים. ברשת הציעו לקובלנץ להפיק את התחרות במסגרת העונה הבאה של ה"אקס פקטור" או "דה ווייס". לא ברור אגב כיצד הדבר אפשרי מבחינת הפורמט של הריאליטי.

ואולם כעת, עם הזכייה של ישראל נראה שקובלנץ יהיה להוט יותר מתמיד להחזיר את הקדם הביתה, או אפילו להפיק תכנית ריאליטי בכאן 11 שתאתר את המתמודד שייצג את ישראל בתחרות בשנה הבאה - זאת כאשר תכנית שתימתח לאורך עונה שלמה תקפיץ משמעותית את הרייטינג השנתי הממוצע של כאן 11. כרגע אין החלטה רשמית אך בקרוב צפויים להתקיים בתאגיד דיונים בנושא.

כך או אחרת, קשת יכולים להתהדר בצדק בזכייה של ברזילי בתחרות ולומר שיש להם חלק משמעותי בו: כאשר ברזילי נאלצה להתמודד בכל שבוע ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" עם בחירת הקהל וביצוע לייב של שירים - שני פרמטרים משמעותיים להכשרת מתמודדים לאירוויזיון. גם יש לזכור שאם יוחלט לבסוף על קיומו של קדם אירוויזיון לא בטוח שהדבר יוביל לתוצאה המיטבית בניקוד עבור ישראל. כזכור, בתחרויות קדם בעבר זכו מתמודדים שהגיעו למקומות האחרונים באירוויזיון, כמו גילי נתנאל עם "דרך המלך" או "שירו" של שרה'לה שרון.

בתאגיד אמרו לוואלה ברנז'ה כי "כל האופציות על השולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully