וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתאגיד מנצלים את האירוויזיון לקביעת זהות סמנכ"ל הטלוויזיה הבא

לאחרונה פורסם כי המתמודדים המובילים במכרז לסמנכ"ל הטלוויזיה של התאגיד הם יונה ויזנטל והילי חורב-קסוטו, ואולם לוואלה ברנז'ה נודע כי הזכייה באירוויזיון עלולה לחבל בסיכויים שלהם וכי בתאגיד פתחו מחדש את המכרז - תוך דחייתו למועד בלתי ידוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק לפני מספר שבועות פורסם כי המתמודדים המובילים במכרז לסמנכ"ל הטלוויזיה של תאגיד השידור הם יונה ויזנטל והילי חורב-קסוטו, ואולם לוואלה ברנז'ה נודע כי הזכייה באירוויזיון עלולה לחבל בסיכויים שלהם וכי בתאגיד פתחו מחדש את המכרז שעתיד היה להיסגר בימים הקרובים - תוך דחייתו למועד בלתי ידוע.

באופן רשמי בתאגיד אומרים כי הסיבה לכך היא התאמת זהות המועמד/ת לנסיבות ולדרישות החדשות שנוצרו עם הזכייה וההפקה הכרוכה בכך, ואולם לא מן הנמנע שחלק מההחלטה נעוץ גם באי שביעות רצון בהנהלת כאן מקורות החיים שהוגשו עד כה, וכן מהעובדה שהמוביל במדדים לזכייה יונה ויזנטל עתיד לצבור לא מעט נקודות זכות אל מול קובלנץ אם ימונה לתפקיד - זאת בדרך להתמודדות אפשרית עתידית במירוץ לתפקיד המנכ"ל.

גורם בתאגיד אמר היום (שני) לוואלה ברנז'ה כי "ייתכן שהבחירה בסמנכ"ל טלוויזיה תיאלץ להשתנות עכשיו עם הזכייה בתחרות, כדי שיימצא המועמד המתאים ביותר לתפקיד כזה". כלומר, בתאגיד מעוניינים להתאים את הבחירה במכרז לסמנכ"ל הטלוויזיה לדרישות החדשות שצצו כעת, עם האירוח של האירוויזיון בישראל בשנה הבאה, שיכלול את משדרי הגמר וחצאי הגמר.

עוד נודע לוואלה ברנז'ה כי בימים האחרונים פנו גורמים בהנהלת התאגיד שוב למספר שמות של בכירים בתעשייה, ביניהם שמות שכבר פורסמו בוואלה ברנז'ה בחודשים האחרונים - בבקשה לשכנעם להציע עצמם לתפקיד.

באופן כללי, הגדרת התפקיד של סמנכ"ל טלוויזיה כוללת בתוכה גם את האחריות למשדר האירוויזיון המפלצתי שייערך במאי 2019. הגורם אמר בהקשר זה כי "בעקבות הזכייה יתקיימו דיונים מול כל הגורמים הרלוונטיים בנושא". לא ברור האם השינוי יכלול פרסום של מכרז חדש עם דרישות אחרות, או שהמכרז יישאר כמו שהיה אבל בשיקולים הסופיים יוענקו משקל לקטגוריות שעד כה היו בעלות פחות דגש. ככל הנראה, אין כוונה למנות בנוסף לסמנכ"ל הטלוויזיה גורם שיהיה אחראי בלעדי רק על "תיק האירוויזיון", אך הגורם לא שולל את האופציה הזו.

יונה ויזנטל. רפי דלויה
יונה ויזנטל/רפי דלויה

המכרז יצא לדרך לאחר תחלופה גבוהה בתפקיד

"כאן": "ועדת האיתור ממשיכה בעבודה לאיתור המועמד המתאים ביותר לתפקיד סמנכ"ל הטלוויזיה כשבפתח אתגרים רבים, בהם משדרי האירוויזיון בישראל ב-2019"

המכרז לתפקיד סמנכ"ל הטלוויזיה יצא לדרך לאחר תחלופה גבוהה יחסית בתפקיד. ראשית הייתה זו דינה לניר שפרשה בינואר 2017, לאחר שנה בתפקיד. ליסה שילוח גם פרשה מהתפקיד לאחר כשנה בלבד, כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה. המכרז בתאגיד נסגר ב-11 באפריל, ותנאי הסף בו כוללים 8 שנות ניסיון בתפקיד ניהולי בכיר בארגון משמעותי בתחום הטלוויזיה, שתקציבו השנתי עומד על כ-30 מיליון שקל.

ויזנטל שימש כעורך הראשי בתקופת הפירוק של רשות השידור. בתפקידים אחרים שמילא בעבר שימש ויזנטל כסמנכ"ל התוכן של יס, ובנוסף כיועץ הווידאו של אתר וואלה! NEWS. חורב-קסוטו משמשת כמנכ"לית ערוץ הילדים של RGE ב-8.5 השנים האחרונות. לפני כן שימשה כעורכת הראשית של ערוצי הופ ונטלה חלק בצוות ההקמה של פוקס קידס וערוץ "ילדות ישראלית".

בתוך כך, בתאגיד מעוניינים להפוך למעין "נטפליקס הישראלית" ובעצם להפוך מארגון של 3 פלטפורמות נפרדות - רדיו-טלוויזיה-דיגיטל - לחברת תוכן. הגורם אמר כי "האסטרטגיה החדשה של התאגיד תשים דגש על תוכן ותטשטש את הגבולות בין הפלטפורמות השונות". כך שלא מן הנמנע שהשינוי הזה דווקא יטיב עם מועמדותו של ויזנטל לתפקיד, שכן בעבר הוא שימש כמועמד מוביל לנהל את פעילות נטפליקס בישראל.

מ"כאן" נמסר בתגובה: "ועדת האיתור של כאן ממשיכה בעבודה לאיתור המועמד המתאים ביותר לתפקיד סמנכ"ל הטלוויזיה כשבפתח אתגרים רבים, בהם משדרי האירוויזיון בישראל ב-2019".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully