וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנו לשנות (את הליינאפ)

10.6.2018 / 11:34

שיא חדש ביחסים העכורים בין יאיר לפיד לחדשות עשר: אחרי שביום שישי ביטל ברגע האחרון השתתפות בתכנית של אילה חסון משום שפרסמה סקר וזכה לשיימינג - נקט יו"ר יש עתיד בצעד נקמני נוסף. ויש גם טוויסט, כי וואלה ברנז'ה היא עיתונות מחוללת שינוי!

צילום מסך

שיא חדש ביחסים העכורים בין יו"ר יש עתיד לחדשות עשר: ביום שישי ביטל יאיר לפיד ברגע האחרון את השתתפותו ב"שישי עם אילה חסון" - זאת משום שהציגה בתכנית סקר מנדטים (באותו סקר אגב, ירד ל-18 מנדטים). דקות ספורות לפני התכנית התקשר דובר יש עתיד לעורכת התכנית גילי ברוש ומשהבין שהסקר עומד להתפרסם - הודיע כי לפיד לא יגיע. במערכת התכנית לא הסכימו לשתף פעולה עם האקט המתנה שהפעיל, וחסון אף הודיעה בשידור חי כי לא תיכנע לתכתיבים - תוך עקיצה ללפיד, ש"אם אינו יכול להתמודד עם סקר מנדטים, איך יוכל להתמודד עם האיום האיראני".

ביש עתיד פחות התחברו לשיימינג, ולוואלה ברנז'ה נודע כי שעות ספורות לאחר מכן הודחו הכתב המדיני של חדשות עשר ברק רביד ועורך המהדורה המרכזית ליאור לנדנברג מקבוצת הכתבים של המפלגה "באנו לעדכן", בראשות מי שעד לאחרונה שימש ככתב המדיני של "ישראל היום" וכיום משמש כיועצו של לפיד שלמה צזנה.

עם זאת, באורח פלא, הבוקר (ראשון), דקות ספורות לאחר שהתבקשה מהדובר הנכנס של לפיד, צזנה, תגובה להדחתם, הוחזרו השניים לקבוצה עם תוספת חיזוק - הכתב הפרלמנטרי עקיבא נוביק והפרשן הפוליטי ספי עובדיה - שהודחו אף הם מהקבוצה אתמול. על הוצאתם החזרתם לקבוצה היה חתום רועי קונקול דובר הסיעה.

זהו אינו הקלאש הראשון בין לפיד לחדשות עשר - שכזכור העומד בראשה, גולן יוכפז, ערך בעבר את "אולפן שישי" שהגיש לפיד, ואז היחסים בין השניים נחשבו לחמים. לפני כארבעה חודשים פורסם בוואלה ברנז'ה כי באופן מפתיע, ולאחר שכבר צולם ראיון של רפי רשף עם יו"ר "יש עתיד" לתכנית "אינטימי", הוחלט בערוץ לבטלה. על פי הערכות, הסיבה לכך הייתה החלטתו של לפיד להתראיין יממה לאחר פרסום המלצות המשטרה להעמיד לדין את נתניהו אצל המתחרה חדשות 2. בערוץ זעמו אז על החלטתו של לפיד לבחור בחדשות 2 "רק בשל רייטינג", ולפי גורמים בחברה התקבלה מעין החלטה שלא מתכוונים לראיין אותו או להעניק לו נפח סיקור מעבר לזה החדשותי המתחייב. כאמור, זאת עד יום שישי האחרון.

עוד באותו נושא

לא אינטימי כלל: ערוץ עשר החליט לבטל תכנית עם לפיד; הערכה: משום שהתראיין לחדשות 2

לכתבה המלאה
"לערער את אמון הציבור"- לפיד: "יש ניסיון להדיח את המפכ"ל בגלל החקירות של נתניהו, בגלל חקירת הצוללות הצפוייה". ערוץ הכנסת
קר, חם, מתקרר. יאיר לפיד/ערוץ הכנסת

דרוקר היה שם לפני

ואולם לפיד אינו היחיד שניסה להכתיב למערכות העיתונים ליינאפ, וככל הנראה למד זאת מראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר גם אז חדשות עשר היו על המוקד - ועמדו בלחץ. שישה ימים לפני בחירות 2015 פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה כי ראש הממשלה, אשר בחר לקיים סדרת ראיונות לערוצי השידור המרכזיים - 2 ו-1 וכן לגופי תקשורת מרכזיים נוספים, כאשר עתידו של זה בערוץ 10 עדיין היה מוטל בספק - התנה את מתן הריאיון בהחלפת המראיין.

בחדשות 10 עמדו על כך שמי שיבצע את הריאיון עם ראש הממשלה הם תמר איש שלום ורביב דרוקר, תנאי לו נתניהו סירב. דרוקר נחשב לאחד העיתונאים הביקורתיים בישראל כלפי ראש הממשלה, והוא זה שחשף לפני מספר שנים את פרשת "ביבי טורס" ואף פרסם תחקיר בתוכניתו "המקור" בה נחשפו שיטות העבודה ב"ישראל היום". בערוץ אף נחשפה פרשת "המיטה המעוופפת" של הזוג נתניהו. לבסוף, הריאיון לא יצא לפועל.

תגובת "יש עתיד" טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully