וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגל"צ הוציאו קול קורא לחדשות - אך לא הסבירו מדוע אלקבץ חזר בו מהסכם הרוטציה בין 2 ו-10

11.6.2018 / 13:20

אחרי 20 שנה בהן שידרה את מהדורת חדשות 2 ב-20:00, גלי צה"ל הודיעה כי תוציא קול קורא לבחירת המהדורה, וזאת בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישה חדשות עשר נגדה. חדשות עשר בתגובה: "חשש כבד כי שיקולים לא ענייניים הדריכו את מפקד גל"צ"

שמעון אלקבץ כנס אילת. אודי פורטל,
פליק פלאק. אלקבץ/אודי פורטל
יומיים לפני כניסת ההסכם לתוקף, הודיעו לפתע בגלי צה"ל לחדשות עשר כי הם חוזרים בהם מהסיכום - ועדיין לא הסבירו מה המניע לכך והאם הדבר אירע כתוצאה מלחצים פוליטיים או אחרים שהופעלו על התחנה

אחרי 20 שנות בלעדיות של חדשות 2 ("החדשות"), על רצועת הערב של גלי צה"ל, התחנה הצבאית הודיעה היום כי תוציא "קול קורא" להעברת הצעות לשידור מהדורת חדשות מרכזית בתחנה. ההחלטה היא חלק מתשובת המדינה המייצגת את גלי צה"ל לבית המשפט מול עתירת "חדשות 10" על כך שגלי צה"ל משדרת את המהדורה של חברת "החדשות". בהודעה נכתב כי "הקריטריונים לבחירת המהדורה יתבססו על עקרונות המשפט הציבורי ובכללם עיקרון השוויון, תוך שילובם עם הדרישות המקצועיות הנחוצות לשידור מהדורת חדשות חיצונית בתחנה".

ואולם, מהפליק פלאק שעשה משרד הביטחון בנושא עדיין לא ברור האם מדובר בהחלטה טקטית שתאפשר לתחנה להעדיף את חדשות 2 בעטיפה של פשרה מפאיניקית או להבדיל, בחשש מהחלטה של ביהמ"ש לטובת חדשות עשר או אחרת אשר תטיל בספק את הליך קבלת ההחלטות בתחנה.

כדי להבין במה מדובר יש לחזור להיסטוריה של המאבק. בסוף חודש פברואר השנה הודיעה חדשות עשר כי תפנה לבג"ץ, זאת לאחר החלטתו של מפקד גל"צ שמעון אלקבץ שלא לשדר את מהדורת חדשות עשר - ולהמשיך לשדר את חדשות 2 במקום - בניגוד לסיכום בין החברות. בחדשות עשר התכוונו לסיכום שנחתם עם גלי צה"ל מיד עם כניסתו של אלקבץ לתפקיד - לפיו חדשות עשר ו"החדשות" ישדרו את רצועות הערב של התחנה ברוטציה - לפי מפתח של חודש בחודשו.

ואולם, יומיים לפני כניסת ההסכם לתוקף, הודיעו לפתע בגלי צה"ל לחדשות עשר כי הם חוזרים בהם מהסיכום - ועדיין לא הסבירו מה המניע לכך והאם הדבר אירע כתוצאה מלחצים פוליטיים או אחרים שהופעלו על התחנה. כעת, מההצהרה בדבר "קול קורא" נראה שהם חזרו בהם שוב.

יונית לוי , תמר איש שלום. יח"צ, עיבוד תמונה
מי תשודר בגלי צה"ל? יונת לוי ותמר איש שלום/עיבוד תמונה, יח"צ

"התקבלה עמדת חברת החדשות"

"חדשות עשר הינה מתחרה ישירה של גל"צ כאשר היא מפיקה תמורת מיליוני שקלים את מהדורת החדשות לרדיו האזורי, בעוד חדשות 2 העניקה את הזכות לגלי צה"ל במשך שנים ללא תמורה"

במכתב שנשלח אז מערוץ עשר לתחנה הצבאית, טרם הפנייה לבג"ץ, נכתב כי "לערוץ עשר נמסר מספר פעמים - לאחר עידנים של הדרתו שלא כדין מגל"צ - כי מהדורת החדשות שלו תשולב ראשונה בסבב. קרי, היא תשודר החל מתחילת ינואר 2018". בחדשות 2 טענו אז בתגובה שהגישו לעתירה כי: "חדשות עשר הינה מתחרה ישירה של גל"צ כאשר היא מפיקה תמורת מיליוני שקלים את מהדורת החדשות לרדיו האזורי, בעוד חדשות 2 העניקה את הזכות לגלי צה"ל במשך שנים ללא תמורה. הנוהג הקיים כבר כ-30 שנים הוא שהמהדורה הנצפית ביותר היא זו שמועברת בגל"צ. בעבר הרחוק מבט שודרה בגל"צ וב-20 שנה האחרונות חדשות 2". ואולם, במשרד הביטחון דווקא הדפו טענה זו, ובמכתב ששלח היועץ המשפטי של המשרד הוא כתב כי "אינה רלוונטית".

מגל"צ נמסר אז בתגובה: "בקשת ערוץ 10 לשלב את מהדורת החדשות שלו בשידורי תחנת גלי צה"ל נבחנת בחודשים האחרונים. במסגרת תהליך הבחינה, התקיים שיח עם נציגי הערוץ, והתקבלה עמדת חברת החדשות, שהמהדורה שלה משולבת בשידורי התחנה מזה שנים רבות. הבחינה עודנה מתנהלת, וטרם הסתיימה".

מחדשות עשר נמסר בתגובה: "אין זה ברור לחדשות עשר מה, או מי, גרם למפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, לחזור בו מן הנוהל, שגובש במשך חודשים, ומהתחייבותו שמהדורת החדשות של חדשות עשר תשולב בסבב השידור, כלומר כבר בחודש ינואר 2018. מדובר בהתנהלות תמוהה ביותר וחמורה של רשות ציבורית. מהשתלשלות העניינים עולה לכל הפחות חשש כבד כי שיקולים לא ענייניים הדריכו את מפקד גל"צ, ואנו סמוכים ובטוחים כי הדברים יתבררו במסגרת הדיון שייערך בעתירה בשבוע הבא".

מגלי צה"ל נמסר: "לאחר בחינה ושקילה נוספת של נוהל המהדורה המשודרת שגובש בגלי צה"ל, ומשיקולים מקצועיים שפורטו בעתירה, ובעיקרם שמירה על אחידות השידורים לטובת ציבור המאזינים, החליט מפקד גלי צה"ל, במקום לקיים סבב חודשי בין שתי המהדורות כקבוע בנוהל, לצאת בהליך של "קול קורא" לבחירת המהדורה שתשדר בגלי צה"ל באופן בלעדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully