וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בערוץ עשר

5.7.2018 / 14:21

ההסתדרות: העילות לסכסוך נוגעות להחלטה החד-צדדית על מיזוג ערוץ עשר עם חברת רשת, אשר עלול להביא לפיטורים רחבי היקף. משמעות ההכרזה: העובדים יכולים להכריז גם על שביתה - כולל הפסקת השידורים

ערוץ 10 לוגו חדש. יחצ,
ערוץ 10 לוגו חדש/יחצ

ההסתדרות הכריזה היום (חמישי) על סכסוך עבודה בערוץ עשר. כזכור, בשבוע שעבר התאגדו כ-200 עובדי הערוץ בהסתדרות על רקע ההסכם למיזוג בין הערוץ לבין רשת. המשמעות: העובדים יכולים להכריז גם על שביתה - כולל הפסקת השידורים.

העילות לסכסוך נוגעות להחלטה החד-צדדית על מיזוג ערוץ עשר עם חברת רשת, מהלך אשר ישפיע על העובדים ועלול להביא לפיטורים רחבי היקף. נציגות העובדים אומרת היום כי הנהלת ערוץ עשר מתנהלת בחוסר תום לב בכל הנוגע לקידום מהלך המיזוג, ללא הידברות ועדכון ההסתדרות והעובדים. בין היתר העובדים מוחים על כך שהם עודכנו בדבר אישור המיזוג דרך אמצעי התקשורת. לפי הערכות, במידה והפיצול ייצא לפועל, ייאלצו למעלה מ-100 עובדים לוותר על משרתם בשל איחוד תקנים.

לפני כחמש שנים עובדי חברת החדשות של ערוץ עשר התאגדו בהסתדרות, וכעת מתאגדים יתר עובדי הערוץ ביניהם עובדי התפעול, השיווק, הדיגיטל, טכנאים, אנשי מחלקת התוכניות, הארכיון, המינהל ועוד.

אתמול הודיעו בעלי המניות של ערוץ רשת 13 ושל ערוץ עשר על חתימת של הסכם המיזוג של שתי החברות, לקראת איחוד השידורים. ההסכם אושר על ידי דירקטוריון רשת וכן על ידי דירקטוריון עשר. ואולם, מעבר לנושא הדירקטוריון וההנהלה, ברשת ובעשר לא פירטו מה כולל ההסכם וכיצד ייראה לוח השידורים. בהצהרת הכוונות שהוציאו לפני מספר שבועות נאמר כי מנכ"ל רשת אבי צבי ישמש כמנכ"ל הגוף הממוזג ויוסי רוזן ישמש כיו"ר הדירקטוריון. כך או אחרת, ההסכם טעון כזכור את אישור הרשות השנייה והממונה על ההגבלים העסקיים - כאשר כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, האחרונה כלל לא בטוח שתאשר את העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully