וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש הגאווה: טראמפ מתעלם גם מהעיתון הלהט"בי המשפיע בארה"ב

וואלה ברנז'ה

5.7.2018 / 16:02

כתב של העיתון הלהט"בי היחיד הנוכח בבית הלבן הוושינגטון בלייד גילה מסורת חדשה: התעלמות מוחלטת מצד הדוברת שרה סנדרס. בכל פעם שהרים את ידו בתדרוך העיתונאים על מנת להציג בפניה שאלה, הוא זכה להתעלמות גורפת

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפני המראתו לניו ג'רזי, 30 ביוני 2018. רויטרס
התעלמות גורפת. טראמפ/רויטרס

חודש הגאווה שהסתיים בשבוע שעבר זכה שוב, בפעם השנייה ברציפות, להתעלמות מצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. כמו בשנתו הראשונה בתפקיד, גם הפעם בחר הנשיא שלא להתייחס לקהילת הלהט"ב - וזאת בניגוד למסורת שנקבעה על ידי קודמו בתפקיד אובמה. כתב של העיתון וושינגטון בלייד, כריס ג'ונסון, ניסה לברר בשבועות האחרונים מדוע - אבל דרך ניסיונותיו הכושלים גילה מסורת חדשה של הבית הלבן: התעלמות מוחלטת מצד דוברת הבית הלבן שרה סנדרס. בכל פעם שהרים את ידו בתדרוך העיתונאים על מנת להציג בפניה שאלה, הוא זכה להתעלמות גורפת.

הוושינגטון בלייד הוא כלי התקשורת הלהט"בי היחיד בעל נוכחות קבועה בתדרוכי העיתונאים של הבית הלבן, וסנדרס נתנה לכתב העיתון את הזכות לשאול שאלה רק פעם אחת מאז נכנסה לתפקיד. הוא עצמו לא יודע בדיוק למה, אבל אומר כי ההתעלמות ממנו ומהעיתון שבו הוא עובד עולה בקנה אחד עם מדיניות ממשל טראמפ בכל הנוגע לקהילת הלהט"ב בארצות הברית. "ניתוק מוחלט במקרה הטוב, עוינות במקרים אחרים", הוא אומר. "זה שהם לא נותנים לי זכות לשאול שאלה זה המשך ישיר של הגישה הזו".

"מתסכל ומאכזב, אך לא מפתיע"

עורך הוושינגטון בלייד אומר כי סירובה של סנדרס לענות לשאלות של הכתב היחיד שמייצג את קהילת הלהט"ב הוא "מתסכל ומאכזב, אך לא מפתיע"

עורך הוושינגטון בלייד, קווין נאף, אמר לכתבים מקומיים כי סירובה של סנדרס לענות לשאלות של הכתב היחיד שמייצג את קהילת הלהט"ב בארצות הברית הוא "מתסכל ומאכזב, אך לא מפתיע". העורך מצביע של שורת החלטות שעשה ממשל טראמפ ושהשפיעו ישירות על קוראי העיתון: ההחלטה לאסור על חיילים טרנסג'נדרים לשרת בצבא, מינוי השופטים בעלי רקורד הומופובי למשרות פדרליות בבתי המשפט, וכן תמיכת משרד המשפטים האמריקני במדיניות "חופש דתי" - שם קוד למדיניות שתאפשר לשלול שירותים מהומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים.

מבחינת העיתון, אומר נאף, למתן אפשרות להעלות שאלות בנושאים האלה יש חשיבות כיוון שהן חושפות את הסוגיות בפני קולגות מכלי תקשורת אחרים. הזכות הזו נשללה מהם, כאמור, והדברים בולטים עוד יותר על רקע התבטאויות קודמות של טראמפ - שאמר שיעשה הכל על מנת להגן על חברי הקהילה. אולם לדבריו, אצל טראמפ כמו אצל טראמפ, הקשר בין הצהרות ומעשים יכול להיות רופף או מקרי לחלוטין.

עוד באותו נושא

קריקטוריסט שהיה מועמד לפוליצר פוטר כי היה ביקורתי מדי כלפי טראמפ

לכתבה המלאה
ליידי גאגא מצעד הגאווה ניו יורק. GettyImages
ליידי גאגא במצעד הגאווה בניו יורק השנה/GettyImages

הוושינגטון בלייד נוסד בשנת 1969 והוא העיתון הוותיק והגדול ביותר הפונה להומואים, לסביות, ביסקסואלים, טרנסג'נדרים וקווירים בארצות הברית. הניו יורק טיימס כינה אותו "אחד מהעיתונים בעלי ההשפעה הרבה ביותר הנכתבים עבור קהל להט"ב", וציין כי מרבית הקוראים שלו הם בגילאי 25 עד 45.

כפי שציין ג'ונסון, העיתון מתמחה בהעלאת סוגיות שקשורות לקהילה אל סדר היום הלאומי בארצות הברית. "אני חושב שזה יהיה יעיל גם לציבור האמריקאי, גם לקהילת הלהט"ב וגם לממשל טראמפ לתת לנו להעלות בפניהם את השאלות שלנו ולהבין את מקור מדיניות הממשל", הוא אומר. שאלות שנשלחו לשרה סנדרס במטרה לברר מדוע היא מתעלמת באופן קבוע מכתב העיתון, לא זכו לתשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully