וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסך ורוד: התקשורת מצדיעה לשובתים הגאים

וואלה ברנז'ה

19.7.2018 / 15:02

כלי התקשורת מצדם נערכים לסקר את ההפגנה ואירועי המחאה בהרחבה, אבל בפועל ההיערכות נעשית גם מבפנים. ברבים מהם מועסקים חברי הקהילה הגאה, חלקם בתפקידים בכירים. איך יתייחסו במקומות העבודה שלהם לשביתה? דקה לפני שיצאה גם היא לרחובות, וואלה ברנז'ה הרימה סקירה

הפגנת קהילת הלהט"ב במחאה על עמדת המדינה לגבי אימוץ, תל אביב, 20 ביולי 2017. מגד גוזני
הפגנת קהילת הלהט"ב במחאה על עמדת המדינה לגבי אימוץ, תל אביב, 20 ביולי 2017/מגד גוזני

קהילת הלהט"ב נערכת למה שנראה כיום היסטורי במאבק הקהילה הגאה עם שביתת מחאה ראשונה מסוגה שתתקיים ביום ראשון - ותהיה חוצת מגזרים וחברות. ברוטשילד יוקם חמ"ל ויתרכזו בו פעילים חברתיים ועיתונאים שיעבירו שידורים חיים בפייסבוק, ומאות חברות ועסקים מכל הענפים במשק ובמגזר הציבורי כבר הודיעו כי יאפשרו לעובדיהם לשבות.

כלי התקשורת מצדם נערכים לסקר את ההפגנה ואירועי המחאה בהרחבה, כאייטם מתגלגל, אבל בפועל היערכות לשביתה נעשית גם מבפנים. ברבים מכלי התקשורת מועסקים חברי הקהילה הגאה, חלקם בתפקידים בכירים. במערכת וואלה הודיעו כי יתמכו בשובתים ו"בדרישתם הצודקת לשוויון זכויות" והודיעו כי עובד אשר יבחר לשבות ביום ראשון לא יחויב ביום חופש. כמו כן, כאות הזדהות, תקרין וואלה במסכי הענק מסביב לבניין (הנמצא בצומת פנקס אבן גבירול) סרטון תמיכה שהכינה במיוחד עבור נושא שוויון הזכויות בתקווה שהדבר יתרום למאבק.

אבל איך יתייחסו במקומות העבודה האחרים לשביתה שתגיע? וואלה! ברנז'ה הרימה סקירה קצרה:

בית וואלה! NEWS. מערכת וואלה!
סרטון תמיכה על מסכי ענק. בית וואלה/מערכת וואלה!

קשת: "משמיעים קול ברור"; מסך מאקו גאווה יוחשך

"קשת מאמינה בשוויון זכויות לאנשים מכל צבעי הקשת, כפי שמעיד גם שמה", כתבו עורך האתר איתי ולדמן והמנכ"ל אורי רוזן לעובדים ולקוראים. "אנחנו העומדים בראש mako משתייכים בעצמנו לקהילה הגאה, וכמי שמתמודדים באופן אישי עם סוגיית הפונדקאות, חשוב לנו להשמיע קול ברור ולומר שאנחנו תומכים בחברות וחברי הקהילה במאבק לשוויון, וביום ראשון נרתום את ערוצי התוכן שלנו לתמיכה בקריאה לשוויוניות".

בחברה הוחלט כי ערוץ mako גאווה יוחשך החל משעות הבוקר של יום ראשון וכי קשת 12 תסקר בהרחבה את אירועי המחאה. בנוסף, מגיש "חי בלילה" נדב בורנשטיין הודיע לצופיו כי התכנית שלו לא תשודר. "לא תראו אותי ביום ראשון על המסך, אני שובת יחד עם כל החברים לקהילה", כתב בעמוד הפייסבוק של התכנית. "לא ניתן שיתעלמו מאיתנו. לא נסכים שירקו לנו בפנים". שותפתו להגשה נסלי ברדה תיעדר מהמסך גם היא.

עוד באותו נושא

גאים להציג: קבלו את 25 ההומואים והלסביות המשפיעים בתקשורת

לכתבה המלאה

רשת: "הבית של כולנו"

ברשת הודיעו לעובדיהם באופן רשמי כי הם תומכים במאבק הקהילה, וכל עובד או עובדת שמעוניינים לשבות רשאים לעשות כן. "רשת היא הבית של כולנו, ותומכת בזכותו של כל אדם להקים בית ומשפחה בישראל", נכתב בהודעה שהופצה לעובדים. "ביום ראשון מתכננת אגודת הלהט"ב מספר צעדים כמחאה על החלטת הממשלה אמש. רשת תחבק, תתמוך, ותאפשר לכל עובד שרוצה לקחת חלק בהפגנה והוא מוזמן לעשות זאת כראות עיניו, והדבר לא ייחשב לו שיום חופש או היעדרות". לוסי אהריש, מגישת "שיחת היום", הודיעה כי תשבות גם היא לאות הזדהות עם חברי הקהילה.

ערוץ עשר: "עובדינו הלהט"בים אינם זקוקים להודעות יח"צ"

"בכוונת עובדי חדשות עשר המשתייכים לקהילה להתגייס לצורך הסיקור המורחב"

בערוץ עשר לא הוציאו הודעה רשמית, אבל באופן לא-רשמי מביעים תמיכה במאבק ובעובדים המשתייכים לקהילה. "ערוץ עשר הינו ערוץ חופשי ופלורליסטי, עובדינו הלהט"בים ואלה שתומכים במאבקם אינם זקוקים להודעות יח"צ על מנת להשתתף באירוע ביום ראשון", אומר גורם בערוץ. גורם במערכת החדשות הוסיף כי בכוונה המערכת לסקר ביום ראשון את השביתה בהרחבה, ובכוונת עובדי חדשות עשר המשתייכים לקהילה להתגייס לצורך הסיקור המורחב.

מתן חודורוב. אור גפן,
יסקרו בהרחבה. מתן חודורוב/אור גפן

כאן: "פנינו לאוצר בבקשה לאשר השביתה"

"אנחנו תומכים בכל עובדינו הבוחרים להביע את תפיסת עולמם", הודיעו בתאגיד השידור הציבורי. "הנהלת התאגיד פנתה לאוצר בבקשה לאפשר לעובדים שמבקשים לשבות כחלק ממחאת הלהט"ב, להזדהות במסגרת יום בחירה נוסף שיינתן להם".

גם כמה מגישים ברדיו של כאן לא יגישו תכניות, ביניהם גואל פינטו ב"כאן תרבות", קובי מנורה ב-88, רן בנימיני - יומן הערב ברשת ב'. אסתי פרז לא תגיש את יומן הצהריים לאות הזדהות.

החדשות: "נכבד את העובדים הגאים"

בחברת החדשות מסרו כי "חברת החדשות מתגאה בעובדיה על כל הגוונים שמרכיבים את הצוות העיתונאי המוביל בישראל. ביום ראשון הקרוב נכבד את החלטת עובדי החברה הלהט"בים שיבחרו לקחת חלק בשביתה. אנחנו נכבד את העובדים הגאים שיבחרו לא להגיע לעבודה כחלק מהשביתה".

נווה אילן - החדשות. יח"צ,
מתגאה בעובדיה. החברה מנווה אילן/יח"צ

קבוצת ידיעות: דגלי גאווה בדסק

"עובדים יקרים", נכתב בהודעה רשמית של ידיעות אחרונות, "אנו מחזקים את חברינו הלהט"בים, ועל כן חברי הקהילה הלהט"בית רשאים להשתתף בפעולות המחאה ביום ראשון, ולהיעדר מהעבודה ברשות, מבלי שהדבר יפגע בשכרם". בימים האחרונים אפילו הוצבו בדסק כמה דגלי גאווה, להפגנת תמיכה במאבק קהילת הלהט"ב.

הארץ-דה מרקר: "לא נוריד יום חופש לעובדים"

עובדים שהודיעו לעורכיהם בעיתון הארץ שהם מעוניינים לשבות ביום ראשון זכו לתמיכה מצדם. גורם בכיר במערכת אמר לוואלה ברנז'ה כי הנהלת העיתון תומכת במאבק, ותאפשר לעובדים לשבות ולצאת להפגין. "קבוצת הארץ תומכת במאבקה של קהילת הלהט"ב נגד אפליה ובעד שוויון זכויות, ותאפשר לעובדים לשבות ביום ראשון הקרוב, 22 ביולי, בהזדהות עם מחאת הלהט"ב", נכתב בהודעה פנימית. "עובדים המעוניינים להשתתף בשביתה צריכים להודיע למנהליהם ולאשר עמם מראש, כדי להבטיח את הוצאתו התקינה של העיתון ואת פעילות האתרים. לא נוריד יום חופש לעובדים שישתתפו בשביתה".

מערכת דה מרקר. ראובן קסטרו
להודיע למנהלים מראש. מערכת דה מרקר/ראובן קסטרו

ישראל היום: בלי השער האחורי

בישראל היום בלטו לרעה כאשר דחקו את הידיעה אודות התנגדותו של רה"מ לחוק הפונדקאות לעמודים הפנימיים

בעיתון "ישראל היום" בלטו היום (חמישי) לרעה כאשר דחקו את הידיעה אודות התנגדותו של רה"מ לחוק הפונדקאות חרף הצהרותיו כי יתמוך בה עמוק אל תוך העמודים הפנימיים של העיתון - בניגוד לשאר העיתונים שהקדישו לנושא את השערים והעמודים הראשונים. בהתאמה, מערכת העיתון עצמה לא הוציאה התייחסות רשמית לשביתה.

יחד עם זאת העורך רז ישראלי והכתב ערן סויסה כבר הודיע במערכת כי ישבתו ביום ראשון. הטור של העמוד האחורי, "סויסה כבר יודע", לא יתפרסם ביום ראשון וראיון שאמור היה להתקיים באותו היום נדחה.

נתניהו מגיב לחוק הפונדקאות. אתר רשמי
ההפרה נדחקה לעמודים האחוריים של "ישראל היום". נתניהו/אתר רשמי

גלובס: "תומכים במאבק הקהילה"

בגלובס הודיעו באופן רשמי כי הם תומכים במאבק הקהילה הגאה ויאפשרו לעובדים להפגין - מבלי לנכות להם על כך יום חופש. "אנחנו מצרפים את תמיכתנו למאבק למען הזכות והחופש של כל אדם להקים משפחה, לחוות הורות ולחיות את חייו לפי בחירותיו באשר הן", נכתב בהודעה רשמית שהופצה לכלל עובדי העיתון. "עובדי גלובס אשר ירצו לקחת חלק במאבק ולשבות ביום ראשון, יוכלו לעשות זאת, ולא על חשבון יום חופש".

ענני תקשורת: "ערכים אנושיים הם מעבר למניפולציה פוליטית"

אודי מירון, בעלי חברת ההפקות ענני תקשורת, כתב לעובדיו שמי שייעדר לטובת המחאה - תיחשב לו ההיעדרות כשעת עבודה. "הצלחת ענני כחברה מושתת על ערכים של ליברליות ושוויון. כך במבנה ההון האנושי שלנו, כך במחשבה וכך ביצירה", כתב בהודעה לעובדים. "מכאן שהפלת חוק הפונדקאות היא פגיעה בו גם כחברה וגם כיחידים. ענני תומכת במחאת הלהט"בים ומאליו, כל עובד שיבחר להצטרף למחאה, שעת היעדרותו תיחשב כשעת עבודה. מקווה שהמחאה תוכיח שאנחנו אכן חיים בחברה דמוקרטית, שוויונית, ושערכים אנושיים הם מעבר למניפולציה פוליטית".

מעצד הגואוה, תל אביב 8 ביוני 2018. ראובן קסטרו
שביתה כללית של הקהילה. מצעד הגאווה האחרון בת"א/ראובן קסטרו

yes: תומכת רשמית

חברת yes הודיעה על תמיכה רשמית במאבק קהילת הלהט"ב. "כחברת תקשורת פתוחה ופלורליסטית תאפשר yes לעובדיה חברי הקהילה יום חופש בראשון אם יבחרו לשבות". גורם בהוט אמר כי בכוונת החברה לצאת בקרוב בהודעה דומה.

משרדי פרסום ויחסי ציבור

מספר לא מבוטל של משרדי פרסום ויחסי ציבור הודיעו גם הם על תמיכה במאבק ובעובדים שבכוונתם לצאת ולהפגין. על אלה נמנים, בין היתר, מקאן תל אביב, גיתם BBDO, בן חורין אלכסנדרוביץ', משרדי היח"צ לאופר גלאון וג'ינג'ר תקשורת. באתר סיקור התחום אייס אף החליפו את לוגו האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully