וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני חולם להביא את הילד לערוץ. לא מגיע לי?" - הטקסט המרגש שעיתונאי ערוץ 20 שלח לחבריו

23.7.2018 / 16:45

אחרי שבערוץ 20 התעלמו ממפגן התמיכה ותחת זאת פרסמו טור של מגיש הערוץ בועז גולן שקורא לישראל "להט"בסטן", החליט כתב המשפט והמשטרה לא לשתוק עוד. לוואלה ברנז'ה הגיע טקסט ששלח לחבריו בחברה בו הוא מבקש: "תכבדו אותי ואת הקהילה"

מחאת קהילות הלהט"ב בכיכר רבין 22 ביולי 2018. ראובן קסטרו
מחאת קהילות הלהט"ב בכיכר רבין 22 ביולי 2018/ראובן קסטרו

מחאת הלהט"ב הגדולה שהתקיימה אמש (ראשון) זכתה לסיקור רחב במרבית אמצעי התקשורת בישראל, ואף מעבר לים. היא פתחה את המהדורות בערוצים המסחריים, הובילה את תכניות האולפן במהלך היום, העלתה את צוות חדשות עשר לסיקור מיוחד מגג העירייה והתנוססה הבוקר על השערים של העיתונים הנפוצים, כולל טורי פרשנות והרחבה. רק בכלי תקשורת אחד, כזה שרק לפני מספר חודשים קיבל רישיון לשידור מהדורת חדשות, זכה מפגן התמיכה שהוציא מהבית רבבות ישראלים להתעלמות גורפת - ערוץ 20. יצוין כי גם ממצעד הגאווה שנערך לפני מספר שבועות בחרו בערוץ להתעלם.

בערוץ בחרו להתעלם מההפגנה וכן מהאירועים שקדמו לה באותו יום ובימים שלפני. וכך, למעט דיווח דליל בליין אפ של מהדורת החדשות המרכזית בערוץ, המחאה לא אוזכרה בתכניות האולפן בערוץ - ולא זכתה אף לא למבזק באתר. רק סמוך לחצות הופיע באתר ערוץ 20 אייטם קצר, לא חתום, תחת הכותרת "נירנברג כבר כאן: השמאל הרדיקלי מסית נגד ראש הממשלה", שדיווח על "מפגין למען חוק הפונדקאות שהניף בכיכר רבין", כך בידיעה, "שלט המשווה בין חוקי הכנסת לחוקי נירנברג".

תחת דיווח חדשותי, בבוקר פורסם באתר הערוץ טור של עורך החדשות הראשי לשעבר בערוץ בועז גולן תחת הכותרת: "להט"ביסטן: כך מנסה השמאל להרוס בכוח גם את תשעה באב".

ערוץ 20 מחאת הלהט"ב. צילום מסך
הטור של בועז גולן/צילום מסך

"לא קל להיות הומו בישראל"

"אי אפשר שלא לקחת את הדברים שקרו פה בימים האחרונים אישית ולהיפגע. האמינו לי שאת מה שהיה לי להגיד – אמרתי למי שצריך בערוץ"

ואולם, לוואלה ברנז'ה נודע כי עובדים רבים בערוץ חשו אי נוחות עם הקו הרשמי שהביע הערוץ - אשר דווקא מעסיק לא מעט חברי קהילה - בשתיקתו. אחד מהם, כתב המשפט והמשטרה של הערוץ לירן לוי, אף הביע ישירות בקבוצת הוואצאפ של הערוץ את מורת רוחו.

"חברים, תקדישו דקה למשהו אישי", כתב לוי לחבריו בערוץ. "אני אוהב כל אחת ואחד מכם אבל חייב לשתף. לא קל להיות הומו בישראל, על אחת כמה וכמה במקום עבודה בו עובדים אנשים כל כך שונים האחד מהשני, מרקעים שונים, דרגות שונות של אמונה ודת. דווקא בגלל העובדה שיש פה מגוון כל כך גדול של דעות אני אוהב את המקום הזה, אבל אי אפשר שלא לקחת את הדברים שקרו פה בימים האחרונים אישית ולהיפגע. האמינו לי שאת מה שהיה לי להגיד - אמרתי למי שצריך בערוץ".

עוד באותו נושא

לעורך חדשות 20 יש דעה מאד נחרצת על סרטון הצלף: הוא נפלא

לכתבה המלאה
מכתב ערוץ 20 מחאת הלהט"ב. צילום מסך
הטקסט ששלח לוי/צילום מסך

"חולם להביא את הילד לערוץ. לא מגיע לי?"

"עוד הוסיף לוי: "אתמול, תשעה באב, בחרתי להיות בכותל. זה אני, אדם מאמין, גם גאה וגם יהודי. זה חלק בלתי נפרד ממני ומהקונפליקט הפנימי שאני חווה היום ובכלל. זה לא מבטל את העובדה שאני חלק מהקהילה הגאה ורוצה לחיות פה כמו כל אזרח (חולם שיום אחד גם אני אוכל להביא את הילד שלי לערוץ ולהראות לו איפה אבא עובד, לא מגיע לי?). אז תעשו לי טובה, אני לא מבקש מכם ללכת לידי על קליפות ביצים. רק לכבד אותי ואת חברי לקהילה הגאה".

לירן לוי מסר לוואלה ברנז'ה: "כתבתי את כל מה שהיה לי לחברים בערוץ. אני עומד מאחורי הדברים ובאמת אוהב כל אחד ואחת מהם".

תגובת ערוץ 20 טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully