וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה: "לנצח ברייטינג את החדשות בקשת"

24.7.2018 / 11:25

במסגרת ההיערכות למיזוג הצפוי בין ערוץ עשר לרשת ותחת הערפל בו מצויים העובדים, נפגש השבוע מנכ"ל רשת אבי צבי עם נציגי חדשות עשר לפגישת תיאום ציפיות. על הפרק: תנאי העבודה וחופש הפעולה העיתונאי בחברה הממוזגת

גולן יוכפז, אבי צבי. יח"צ, עיבוד תמונה
גולן יוכפז, אבי צבי/עיבוד תמונה, יח"צ

במסגרת ההיערכות למיזוג הצפוי בין ערוץ עשר לרשת - שעדיין טעון את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, שכלל לא ברור אם תאשר את העסקה - נפגשו השבוע מנכ"ל רשת, אבי צבי, לפגישה עם נציגי ועד העובדים בערוץ עשר, יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי, וגם מתן חודורוב ונגה ניר נאמן - מחדשות עשר. כזכור, ברקע ניצב סכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות בערוץ עשר - שעשרות מעובדיו ייאלצו להיפרד מהעבודה כתוצאה מהמהלך.

הפגישה, שנקבעה ביוזמת נציגי חדשות עשר - שדווקא עומדים להתחזק עם המיזוג, נועדה, כך לפי מזכר ששלחו לעובדים נציגיהם אחרי הפגישה, "להתמודד עם ההזדמנויות והחששות - כמו הבטחת היציבות התעסוקתית של עובדי חברת החדשות, קליטת עובדים מקרב ערוץ עשר, שימור העצמאות העיתונאית המלאה שממנה נהנית חברת החדשות, לוח השידורים העתידי שלה והיבטים אחרים הנוגעים לתנאי העבודה".

עוד כתבו נציגי העובדים בסיכום הפגישה כי "לשמחתנו שמענו שרשת מחויבת לחיזוק המהדורה המרכזית, לרבות באמצעות השקעה משמעותית, במטרה שתנצח באיכות וברייטינג את המתחרה שתשודר בקשת (הכוונה היא למהדורת "החדשות" שעתידה להירכש על ידי קשת במידה ומהלך המיזוג בין רשת לעשר יאושר ד. ו)".

אחד הנושאים מהם חוששים עובדי החדשות במקרה של מיזוג הוא החופש העיתונאי, אשר נשמר בערוץ עשר תחת הגב שהעניק יוסי ורשבסקי. לרשת אין היסטוריה ברורה של עמידה בלחצים פוליטיים או של בעלי הון. בנוסף, התחזקות התחרות משמעותה גם זליגה אפשרית של תכנים קידומיים למהדורות החדשות. לדברי נציגי העובדים, "המנכ"ל אבי צבי הבטיח חד משמעית, כי חופש העיתונות והדעה בחברת החדשות יישמר בדיוק כפי שהוא גם במבנה הבעלות החדש - ללא התערבות בתוכן מצד אנשי רשת".

באשר להליך הפיטורים הצפוי, והן לגבי רצועות השידור השונות של חברת החדשות - ברשת סירבו לתת תשובות. כך גם האתר שממנו תשדר החברה הממוזגת טרם נקבע. אנשי רשת הסבירו בפגישה כי החלטות אלה יתקבלו על ידי צוותים משותפים לשתי החברות, רק לאחר קבלת אישור למיזוג מרשות ההגבלים העסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully