וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עמלק, שדינו ידוע והגיע הזמן לבצע"; בקהילה הגאה קוראים לחקור מידית פרסום הטור המסית בערוץ 7

1.8.2018 / 12:05

נוכח מחאת הלהט"ב, ההסתה של חלק מכלי התקשורת בימין לא עוצרת, והגיעה לשיא חדש בטור דעה שפורסם באתר "ערוץ 7" תחת הכותרת "האויב הפנימי". בעקבות הביקורת ברשתות, הטור ירד מהאוויר ועלה מחדש בגרסה מרוככת. תלונות הוגשו במשטרה

ערוץ 7. צילום מסך
ערוץ 7/צילום מסך

נוכח מחאת הלהט"ב, ההומופוביה וההסתה של חלק מכלי התקשורת בימין לא עוצרת, והגיעה לשיא חדש בטור דעה שפורסם אתמול (שלישי) באתר "ערוץ 7" תחת הכותרת "האויב הפנימי". הטור כלל אמירות כנגד הפלסטינים אזרחי ישראל וכנגד "הכוח הלהט"בי והחילוני השמאלני הקיצוני", לשון הטור. במילים קיצוניות והתבטאויות חריפות, הכותב, משה חסדאי, תאר כיצד הערבים פועלים כדי "להשחיר את דמותה של מדינת היהודים" ו"להשכיח את השואה, כיוון שהם מתכננים ומבצעים את השואה החדשה להשמדת המדינה היהודית". הכותב כינה את חברי הכנסת הערבים "חברי מפלגה ניאו-נאצית" והתייחס גם ל"משתפי פעולה בוגדים שנולדו יהודים".

עוד נכתב בטור כי "אנו מחויבים להכות באויבנו", כך שאי-אפשר יהיה לטעות בגורלם הראוי של ערבים, להט"בים, חילונים, שמאלנים ופמיניסטיות...יש לנו מחויבות לחסל ולגרש מקרבנו את אותם אנשים שמוכנים למחוק ולהכחיש את ההיסטוריה שלנו" (כלקח של השואה ד.ו).

הטור זכה לביקורת רבה ברשתות החברתיות, הורד כעבור כמה שעות מהאוויר והוחזר בגרסה מרוככת, אחרי ניכוי חלק מהפסקאות. בגרסה הסופית, הטקסט נחתם במשפט "יש כאן אויב והוא מסוכן הרבה יותר מאיראן".

מאוחר יותר הגישו במרצ תלונה במשטרה כנגד ערוץ 7. בין היתר כתבו במפלגה כי "מדובר באמירות חריפות וברורות. אי-אפשר להתעלם מהקריאה לפעולה הטמונה בטקסט הזה, ואסור להתעלם ממנה. חלק מן האמירות החריפות והקריאות לפעולה נמחקו מהאתר - עדות ברורה לכך שגם עורכיו מבינים כי מדובר בהסתה. מאסנו באזהרות והתרעות, מאסנו באזכור רצח רבין, מאסנו בהמתנה מורטת העצבים לרצח הפוליטי הבא. הכתובת, הרי, כבר נמצאת על הקיר (או שמא על עמודי הפייסבוק, הטוויטר ואתר ערוץ 7)".

עוד מסרו במרצ כי "הגרסה הראשונה והמפורשת של הטור נחתמת במשפט 'זהו עמלק, שדינו ידוע והגיע הזמן לבצע'. ובכן, זוהי הסתה, שדינה ידוע והגיע הזמן לבצע. אנו דורשים לפתוח בחקירה נגד הכותב והאתר, שנתן במה לדברים המחרידים האלה".

תגובת ערוץ 7 לאחר הסרת הטור

גם בבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות הגישו אמש תלונה במשטרה בדבר הסתה לאלימות, איומים וקריאה להפרת סדר.

אנה קליימן, חברה בוועד המנהל של הבית הפתוח שהגישה את התלונה אמרה: "אמש הגשתי תלונה בשם הבית הפתוח בדבר הסתה לרצח, הסתה לאלימות, איומים וקריאה להפרת סדר כנגד הכתב משה חסדאי וערוץ 7, שפרסמו מאמר הסתה מבחיל ובו קריאה מפורשת לחסל ולגרש את הלהט"בים, יחד עם מגזרים נוספים באוכלוסייה. באווירה עוינת, בלשון המעטה, מילים אלה יוצרות מציאות שלצערי כבר נחשפנו אליה לפני שלוש שנים וגבתה את חיה של שירה בנקי ז"ל. אנו קוראים למשטרת ישראל לחקור מידית את כל המעורבים ולהבטיח את ביטחונם של חברי וחברות הקהילה, הצועדים במצעד הגאווה ביום חמישי הקרוב, כמו בכל יום אחר בשנה".

עוד באותו נושא

מקור ראשון: ההומופוביה תתחיל עם תום הצום

לכתבה המלאה

הטור אולי נמחק, אבל צילומי המסך שלו עדיין קיימים

זהו לא הטור המסית הראשון שפורסם בימים האחרונים, עם פרוץ המחאה הלהט"בית לשוויון זכויות. הגדיל לעשות העיתון "מקור ראשון" אשר פרסם מאמר דעה של עמיחי אליהו בו הוא מתאר את הלהטב כחבורת "חולים" אשר מאיימים להשתלט על המדינה להוסיף כי רצח שירה בנקי סייע להם הקמפיין. את הקו העוין נגד הקהילה מוביל העורך הראשי של העיתון - חגי סגל - שבאופן לא מקרי כנראה, נמנה על מקימי ערוץ 7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully