וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים למבקר המדינה: בדוק הליך הקבלה לתאגיד

5.8.2018 / 11:04

באגודה הירושלמית מבקשים לחשוף את הליך מיון המועמדים לעבודה בכאן. מנכ"ל חטיבת החדשות בתאגיד כתב לעובדים: "אי אפשר להתעלם מהקמפיין שנעשה ע"י גורמים אינטרסנטיים שלא טובתינו עומדת נגד עיניהם". מועצת התאגיד תקיים היום דיון חירום בנושא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הערכה מחדש לנפקות הליכי המיון. משרדי כאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

נמשך אפקט תחקיר "הארץ" שפורסם ביום שישי שחשף לצד גיוסים ופיטורים שנעשו בניגוד לכללי מנהל תקין בתאגיד השידור, גם מכרזים תפורים וחוות דעת ארסיות על עובדים מרשות השידור לשעבר. לוואלה ברנז'ה נודע כי היום (ראשון) צפויה להתקיים ישיבת חירום של מועצת התאגיד שתדון בממצאי התחקיר וכן לאופן בו על התאגיד יש לנהוג באירוע מבחינה תקשורתית. בכאן אומרים כי הישיבה תוכננה להתקיים מראש אולם לא מכחישים כי גם נושא זה יעלה בה.

ומה קורה מחוץ למשרדי כאן: באגודת העיתונאים בירושלים פנו אל השופט בדימוס מבקר המדינה יוסף שפירא ואל אסתר בן חיים מנהלת נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, ודרשו חשיפה מלאה של הליכי הערכת מועמדים - ופסילתם - בשלבי הקמת תאגיד השידור הציבורי. עוד מבקשים באגודה הערכה מחדש לנפקות הליכים אלה.

במכתב ששלחו אמש למבקר כתבו כי "עיתונאים בעלי וותק וניסיון רב שנים הגישו מועמדות למגוון תפקידים בתאגיד השידור מתוך אמונה שהתגלתה כתמימה מאד כי יזכו לפחות בסיכוי הוגן להמשיך את שעשו באמונה בדרכם המקצועית: עיתונאות חסרת פניות ובלתי תלויה בשרות הציבור. למרבה תדהמתם ותדהמת נציגיהם באגודת העיתונאים בירושלים נחשף עתה בתחקיר מוסף עיתון הארץ קרדום אכזרי שתייג אנשים כ"אפור. משעמם. רכלן. מקטר. לא צייתנית. מזרחית. מיושן" - רשימה חלקית מאד של תארים שהוצמדו על ידי צוות ההכנה למכרזים למועמדות ומועמדים מן השורה הראשונה בתקשורת שהוכיחו את יכולתם המקצועית הבלתי תלויה ולאורך שנים. התאגיד הוא שרות ציבורי וכפוף לכל עקרונות הזכות לשוויון הזדמנויות באיוש משרות. תהליך ההכנה לבחירת מועמדים כפי שנחשף מעלה שיקולים זרים של תרבות אירגונית פסולה מתהווה - תרבות אירגונית הטעונה חקירה נוספת למען הציבור ועל ידי הגורם הבלתי תלוי והמוסמך ביותר - משרד מבקר המדינה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המלחמה על עצם קיומינו"

ברוך שי: "כל מי שהיה מעורב ביצירת מסמך שכזה נטל חלק במעשה שלא ייעשה. כפי שנכתב בכתבה, המסמך חובר בחודשי מאי-יוני 2016"

התחקיר עורר במהלך סוף השבוע הדים גם בתוך התאגיד פנימה. אחרי מכתב ששלח מנכ"ל התאגיד קובלנץ, שלח גם מנכ"ל החדשות ברוך שי מכתב לעובדי החטיבה, בו מצד אחד הבהיר כי הוא "לוקח אחריות על כל מה שנעשה מעת הגעתו לתאגיד, ומנגד, תקף את אלו שלטענתו עושים שימוש פוליטי בממצאי התחקיר.

"כל מי שהיה מעורב ביצירת מסמך שכזה נטל חלק במעשה שלא ייעשה. כפי שנכתב בכתבה, המסמך חובר בחודשי מאי-יוני 2016", כתב שי, "כאשר קיבלתי לידיי את ניהול החטיבה באמצע מארס 2017 וניגשתי למלאכת גיוס כוח האדם, שקלתי שיקולים מקצועיים וענייניים. כמובן ששום דבר ממה שנכתב במסמך לא היווה שיקול - לא שלי ולא של חברי הנהלת חטיבת החדשות שעוד היו בצוות ההקמה טרם בואי - ולו בשל העובדה שרק נחשפנו אליו לפני יומיים".

"המלחמה על עצם קיומינו נעשית כל הזמן ובכל מקום. מאז הפרסום, אי אפשר להתעלם מהקמפיין שנעשה על ידי שוחרי רעתינו, גורמים אינטרסנטיים, יריבים, פוליטיקאים, שלא טובתינו עומדת נגד עיניהם והם מנצלים זאת כדי להתסיס, להמריד, לפלג את העובדים מחד ולחתור תחת עצם קיומו של שידור ציבורי מאידך. מול הגורמים האלה אנחנו חייבים לעמוד איתנים וזקופים".

עוד הוסיף שי כי "ליבי עם עובדינו היקרים ששמם הוזכר בהקשר כזה. לא ראוי שאף אדם יקרא על עצמו בעיתון רכילות מעוררת קבס. עם זאת, אני מבקש להזכיר לכולם שהעובדה שמרבית השמות שהוזכרו בכתבה תופסים היום מקום מרכזי בחטיבת החדשות - היא הנותנת". עם זאת, בהקשר זה יש לציין כי מרבית המאוזכרים בכתבה דווקא לא עובדים היום בתאגיד, בהם אורן נהרי, דוד ויצטום, יעל קשאני ואחרים.

עוד באותו נושא

"מסוגל עדיין להסתכל בעיניים של העובדים שלך?"; הרשימות השחורות בכאן נחשפו - והנפגעים מגיבים

לכתבה המלאה
ברוך שי. גילי שם טוב, מערכת וואלה! NEWS
ברוך שי/מערכת וואלה! NEWS, גילי שם טוב

"התשובות המתחמקות מעידות על היעדר כוונה לקחת אחריות על טעויות חמורות"

גם בארגון העיתונאים הגיבו אתמול בחריפות לתחקיר ודרשו את השעייתו המידית של אלדד קובלנץ. במכתב ששלח אל גיל עומר, יו"ר מועצת התאגיד, כתב יו"ר הארגון יאיר טרצ'יצקי: "אנו מצפים כי המנכ"ל יושעה עד לבירור העובדות. אנו דורשים לקבל הבהרות בנוגע לשאלה מי עומד מאחורי ההערות הפוגעניות, מה השימוש שנעשה בקובץ וכיצד בכוונתכם לטפל בהתנהלות זו, כמו גם ביתר הליקויים שנחשפו בתחקיר, ובהם הטענות למכרזים תפורים ולהחלשת שומרי הסף של התאגיד". עוד ציין טרצ'יצקי כי "אותו קובץ מדובר קיים גם קיים. אותו קובץ מדובר שימש גם שימש בהליך קליטת עובדים לתאגיד".

בנוסף, בארגון רומזים לטיוח של ראשי התאגיד את המידע שעלה בתחקיר, וכותבים לעומר כי "על הקובץ שמכיל הערות פוגעניות בנוגע לעובדי רשות השידור לשעבר והיה בשימוש בעת הליך בחינת מועמדותם לקליטה בתאגיד דיווחו לך היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים כבר לפני מספר שבועות. קיווינו שפנייה בלתי מתוקשרת תגן על שמם הטוב ופרטיותם של העובדים שנגרם להם עוול וזכויותיהם נפגעו, אך לצד זה גם תעודד את מועצת התאגיד לבדוק לעומק את הטענות - שאין לי ספק בנכונותן - ולטפל בהן בחומרה".

"התשובות המתחמקות שקיבלנו מכם וההודעה שפירסם אתמול המנכ"ל הזמני של התאגיד, אלדד קובלנץ, מעידות על היעדר כוונה לקחת אחריות על טעויות חמורות ביותר שנעשו - טעויות שקו ישר מחבר בינן לבין התנהלויות בעייתיות אחרות שקורות גם כיום. אותו קובץ מדובר קיים גם קיים. אותו קובץ מדובר שימש גם שימש בהליך קליטת עובדים לתאגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully