וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות למפכ"ל המשטרה: דורשים פגישה דחופה לאחר פגיעה בכתב גלי צה"ל

7.8.2018 / 11:54

רק לאחרונה התנהל דיון בלשכת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, בו הצהירה נציגת המשטרה, אילת אלישר, כי הופץ בשורות המשטרה נייר" המאמץ את זכות התקשורת לסקר

השופטת בדימוס דורנר: "מותר שלעיתון תהיה אג'נדה". מור שאולי
השופטת בדימוס דורנר: "מותר שלעיתון תהיה אג'נדה"/מור שאולי

מועצת העיתונות פונה למפכ"ל המשטרה בבקשה לקיים פגישה דחופה בדרג הבכיר ביותר לאחר פגיעה בכתב גלי צה"ל יאיר אורבייטו, על ידי שוטרים, בעת מילוי משימה עיתונאית בסיקור הפגנת חרדים בבני ברק. על הפגיעה דווח אתמול (שני) בוואלה ברנז'ה.

בהודעת צוות התגובות של המועצה נאמר: "פעם נוספת, אנו עדים לתרחיש בו מוצגת לפני שוטרים תעודת עיתונאי, המדווח ומצלם אירוע של הדיפת מפגינים אל מעבר לכביש. אך הצגת תעודת עיתונאי לא שינתה את יחסם הפוגע של השוטרים. על פי דברי הכתב המדווח - 'שוטר התחיל להכות אותי ולגרור אותי על המדרגות חרף הצגת עיתונאי. אמרו לי: 'זה לא מעניין' והמשיכו לבעוט בי'".

רק לאחרונה התנהל דיון בלשכת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, בו הצהירה נציגת המשטרה, אילת אלישר, כי הופץ בשורות המשטרה נייר" המאמץ את זכות התקשורת לסקר, אך גם לדבריה שלה הוא טרם הפך לנוהל מחייב והיא קראה לתקשורת 'להציף בתלונות כשיש"'.

במועצה קראו למפכ"ל המשטרה ולפיקוד הבכיר, להטמיע בקרב כל דרגי הפיקוד במשטרה כי "פעולת סיקור של נושא תעודת עיתונאי היא חלק מזכות שאין לפגוע בה במשטר דמוקרטי. את מי שלא עשה כך ואף הפעיל אלימות כלפי עיתונאי הממלא את שליחותו יש לאתר ולמצות עמו את הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully