וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השער האחורי

14.8.2018 / 12:04

אחרי תלונות רבות שהגיעו ל"ידיעות אחרונות" על סיקור הפגנת ערביי ישראל, שלח ראש מערכת החדשות של העיתון מכתב חריג למתלוננים; "לא מכיר כלי תקשורת אחד שהיה מפרסם כך מאמר ביקורת שמכוון נגדו". וואלה ברנז'ה התחקתה אחר קרב הבלימה

ידיעות אחרונות. צילום מסך
ביקורת על השער/צילום מסך

תגובה חריגה של "ידיעות אחרונות" לביקורת שהושמעה בימים האחרונים בעקבות שער העיתון ביום ראשון - לאחר הפגנת ערביי ישראל בכיכר רבין נגד חוק הלאום. כזכור, בשער נראו מספר מפגינים עם דגלי פלסטין, ובכיתוב התמונה שמעליה הופיע: "ברוח ודם נפדה את פלסטין, זעקו המפגינים בכיכר רבין".

בציבור הערבי, אבל לא רק, נרשמה ביקורת נוקבת על כך שהעיתון "יישר קו עם ישראל היום" ושהתמונה כלל לא ייצגה את הלך הרוח ששרר בהפגנה. בנוסף, באותו יום פורסם בעמוד הפייסבוק של ארגון "אקט" פוסט שתוקף את העיתון. בעמוד, הפועל ל"עידוד אקטיביזם של האזרחים הערבים ברשתות החברתיות נגד הדרת ערבים בתקשורת בעברית וקידום סיקור תקשורתי חיובי והוגן", נכתב:

"העיתון המכנה את עצמו 'העיתון של המדינה' יצא הבוקר במכוון נגד 20% מאזרחי המדינה, כשהקדיש את עמוד השער שלו ואת כל הסיקור להפגנה ההמונית אתמול בת"א להסתה נגד החברה הערבית והנהגתה. עם ההסתה הזו, סילוף העובדות וסימון כל מי שמניף דגל פלסטין כאויב מבפנים - אנחנו לא משלימים". בסוף הפוסט קראו בקהילת אקט לציבור הרחב לפנות ישירות לעורך הראשי של ידיעות אחרונות רון ירון במייל שצורף או לשלוח אליהם את התלונות. מתברר שרבים הרימו את הכפפה ופנו לעיתון - שבאופן חריג פרסם היום את אחד המכתבים שנשלחו אליהם בנושא (ראו תמונה).

הפוסט שהביא עשרות תלונות

בנוסף, במכתב חריג ששלח ראש מערכת החדשות של "ידיעות אחרונות" נטע ליבנה לעשרות המתלוננים ואשר הגיע לידי וואלה ברנז'ה, הוא כתב: "ידיעות אחרונות עושה מאמץ להביא מדי בוקר לקוראיו את התמונה הרחבה והמגוונת ביותר של האירועים בארץ ובעולם, לצד פרשנויות, דעות, מאמרים וכמובן סיפורים בלעדיים. אנו מאמינים כי גם סיקור ההפגנה במוצאי שבת עמד בסטנדרט מחמיר זה", כתב ליבנה. "מטבע הדברים, הנפת דגלי פלסטין והקריאות הקשות 'ברוח ודם נפדה את פלסטין' שנשמעו בכיכר, זכו לסיקור בולט ומרכזי בגיליון יום א'. לצד הסיקור החדשותי, פורסם בהבלטה בעמוד השער באותו הבוקר גם מאמר פרשנות של בן דרור ימיני, שהסביר כי במוצאי שבת בכיכר היו בעצם שתי הפגנות...".

עוד באותו נושא

נשקל: אלון גולדשטיין יערוך את ynet; רון ירון בדרכו החוצה מידיעות?

לכתבה המלאה
ידיעות אחרונות. סריקה
מכתב הקוראים שפורסם היום/סריקה

עוד הוסיף ליבנה כי "הבוקר, לעומת זאת, פרסמנו בהבלטה ובעמוד השער מאמר ביקורתי וחריף שכתב הפרשן הבכיר של העיתון, נחום ברנע, נגד סיקור ההפגנה ובכלל ובפרט נגד האופן בו היא סוקרה אתמול בידיעות אחרונות. המאמר של ברנע פורסם באופן הזה מכיוון שאנחנו מאמינים בשיח פתוח ופלורליסטי, ובמגוון רחב של דעות והשקפות עולם. אני לא מכיר כלי תקשורת אחד שהיה מפרסם באופן כל כך בולט מאמר ביקורת שמכוון נגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully