וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיומים של ויזל על חדשות עשר: עדכנו את רשת שתהיו חשופים במיליונים

22.8.2018 / 14:27

לוואלה ברנז'ה נודע כי במכתב שנשלח לערוץ עשר לפני פרסום התחקיר, איימו בפוקס שיתבעו את צוות התכנית וכן את מנכ"לי חדשות וערוץ עשר באופן אישי, ואף דרשו "ליידע את רשת בהיקף החשיפה החריגה לתביעה בהיקף של מאות מיליוני שקלים שתיווצר לערוץ"

רביב דרוקר ,הראל ויזל. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
רביב דרוקר והראל ויזל/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בניסיון למנוע את פרסום תחקיר "המקור" אודותיו אמש (שלישי) מנכ"ל פוקס הראל ויזל שלח באמצעות משרד עוה"ד רם כספי מכתב איום לפני תביעה לערוץ עשר בו הזהיר שבמידה ויפרסמו את התחקיר הם יהיו חשופים לתביעה בת מיליונים שכן מדובר בנזק פוטנציאלי של מאות מיליוני שקלים לחברה.

לפי תחקיר "המקור", נשים טוענות כי הוצעו להן הצעות מגונות מהמנכ"ל ובעל השליטה בחברת האופנה "פוקס", הראל ויזל. מתחקיר התכנית "המקור" עולה התנהגות מינית בוטה לכאורה מצדו של ויזל כלפי נשים שהיו איתו בקשר עסקי. המתלוננות עברו בדיקות פוליגרף ונמצאו דוברות אמת.

בניגוד למקרים רבים בהם מתקבל מכתב התראה מסוג זה, במכתב שנשלח לערוץ עשר, איימו שיתבעו את צוות התכנית, הכולל מלבד רביב דרוקר גם תחקירנים וכן את מנכ"ל חדשות עשר גולן יוכפז, מנכ"ל ערוץ עשר יוסי ורשבסקי ויו"ר דירקטוריון ערוץ עשר שמואל גורטלר - באופן אישי.

בנוסף, במכתב רמזו גם למיזוג הצפוי עם רשת, ודרשו מחדשות עשר ליידע את רשת בנוגע לחשיפה החריגה בהיקף של מאות מיליוני שקלים שתיווצר לערוץ כתוצאה מהפרסום. לא ברור אם מכתב בנוסח דומה נשלח גם לרשת.

חנות פוקס. תמר מצפי,
רשת פוקס/תמר מצפי

איומים לחוד, ותגובה מתנצלת לחוד

"בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה יסודית, הכול כדי להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בכבוד לעובדיה וצרכניה", לשון התגובה

לאורך המכתב ששלחו מטעם פוקס, הכחישו בחברה את הטענות, ואולם, שעות ספורות לפני פרסום התחקיר התקבלה בחדשות עשר תגובה, שלמראית עין נראית מרוככת בהרבה - והיא זאת שלבסוף פורסמה: "קבוצת פוקס היא קבוצת קמעונאות מובילה בישראל. הקבוצה פועלת בהתאם להוראות הדין ומפעילה מנגנונים בתוך החברה לצורך בירור וטיפול בנושאים אלו ובכללם קיומם של ממונה על מניעת הטרדה מינית בחברה וכן "מלשינון" המאפשר פניות ותלונות אנונימיות לכל אחד מעובדות ועובדי החברה. בקבוצת פוקס לא התקבלה מעולם כל תלונה שהיא העוסקת בהטרדה מינית על ידי מי מבכירי הקבוצה, לרבות המנכ"ל, ואף לא תלונה כלשהי בעניין קיומה לכאורה של אווירה סקסיסטית. בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה יסודית, הכול כדי להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בכבוד לעובדיה וצרכניה", נכתב בה.

גם מהראל ויזל אישית נמסרה תגובה רפה בהרבה מהאיומים שנכתבו במכתבי האיום: "במהלך חיי המקצועיים והחברתיים, נפגשתי עם עשרות אלפי נשים. השתדלתי תמיד להפגין יחס הולם ולשמור על כבודן. צר לי מעומק ליבי, אם פגעתי במי מהן. אם דברי, או התנהגותי פגעו במי מאלו, שעמן נפגשתי - אני מביע את צערי והתנצלותי העמוקה, בפני כל אחת מהן ונוטל על עצמי מחויבות להקפיד על דיבור רגיש והתנהלות מבוקרת הרבה יותר".

עוד באותו נושא

עובדי עשר לבעלי המניות: "להשאיר את ורשבסקי בהנהלה"; ורשבסקי: "לגנוז המכתב"

לכתבה המלאה
אבי צבי. אודי פורטל, מערכת וואלה! NEWS
תכיר: חשיפה למיליונים. אבי צבי/מערכת וואלה! NEWS, אודי פורטל

לגנוז את הסרט המקורי

עוד נודע לוואלה ברנז'ה כי בשלב זה לא צפויה להיות משודרת תכנית של "המקור" שתעסוק בנושא. מדובר בתחקיר שיצא לדרך לפני 4 שנים כאשר צוות התוכנית התלווה להראל ויזל ותיעד את הצלחתו ב"פוקס". לאחר שכבר הסתיימו הצילומים, בחודשים האחרונים, התחילו להגיע לחדשות עשר עדויות של נשים על הצעות מגונות. אז החלה העבודה על תחקיר, והוחלט לפי שעה לגנוז את הסרט המקורי, ולא להתחיל לערוך אותו.

תגובת חדשות עשר לדברים טרם התקבלה. משרי ישראלי, יועצת התקשורת של הראל ויזל נמסר: "מכתב ההתראה, שנשלח ע"י עורכי הדין מדבר בעד עצמו ועומד במלוא תוקפו. אין בכך כדי לגרוע מצערו של הראל ויזל אם מישהו נפגע מדברים שאמר, או להשליך על תגובתו האנושית כלפי תחושותיהם של אנשים עימם עמד בקשר במהלך השנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully