וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנתיים וחצי של זליגה, yes בולמת נטישה ומגייסת מנויים חדשים

23.8.2018 / 11:02

כשברקע התחרות הגוברת בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, yes מציגה תפנית במגמת מצבת הלקוחות - כך עולה מהדוחות הרבעוניים שמציגה החברה. לפי הדוחות, yes בולמת את מגמת נטישת המנויים ומגייסת 2,000 מנויים חדשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שנתיים וחצי של נטישת מנויים על רקע פתיחת שוק הטלוויזיה הרב ערוצית, yes מציגה תפנית במגמת מצבת הלקוחות - כך עולה מהדוחות הרבעוניים שמציגה היום (חמישי) החברה. לפי הדוחות, yes בולמת את מגמת נטישת המנויים ומגייסת 2,000 מנויים חדשים. לפי החברה, מדובר בתוצאה ישירה של מהלך ULTIMATE yes והעמקת נתח השוק של STINGTV - המיועד להתחרות בחברות הטלוויזיה באינטרנט סלקום ופרטנר. כזכור, בשבוע שעבר פרסמה גם פרטנר את דוחותיה הרבעוניים וחשפה כי יותר מ-100 אלף לקוחות מחוברים היום לשירות הטלוויזיה שלה פרטנר TV. עם זאת, דוחות הרבעון של החברה היו לא יותר מפושרים: סך ההכנסות של החברה ירד ל-797 מיליון שקלים, בהשוואה ל-805 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות של yes ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמו בכ- 375 מיליון שקל, יציבות בהשוואה לרבעון קודם, וירידה של כ- 9.9% לעומת רבעון השני אשתקד שהסתכם בכ- 416 מיליון שקל. עיקר הירידה הינו כתוצאה מקיטון במצבת הלקוחות ומירידה בהכנסה ממוצעת למנוי.

ההפסד התפעולי ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ- 17 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ- 49 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. עיקר הירידה נובע מהקיטון בהכנסות, עדכון הפרשה לתביעות ומעליה בהוצאות התוכן.

ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-62 מיליון שקל (שיעור EBITDA - 16.5%) לעומת כ-120 מיליון שקל (שיעור EBITDA - 28.8%) ברבעון השני אשתקד, ירידה של כ-48.3%.

ההפסד הנקי של החברה ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ- 10 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-151 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ- 60 מיליון שקל בהשוואה לכ- 169 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ64.5%. הירידה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת נבעה בעיקר מירידה ברווח תזרימי תפעולי ומשינויים בהון חוזר.

בסיס המנויים של yes ברבעון השני של שנת 2018 עלה בכ 2,000 מנויים והגיע למצבת של כ- 582 אלף מנויים.

רן גוראון, מנכ"ל yes: "האסטרטגיה אותה השיקה החברה בתחילת השנה עם מהלך ULTIMATE yes (המעניק יותר ערך במחיר אחיד לכלל הלקוחות - 199 ¤), לצד שירות STINGTV, נשאה פרי: yes בולמת את הנטישה שאפיינה את השנתיים וחצי האחרונות ואף גדלה במצבת הלקוחות, מציגה התייצבות בהכנסות בהשוואה לרבעון קודם ולפיכך, גם ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עלתה (ARPU) בהשוואה לרבעון קודם, וזאת בשוק רווי תחרות ובסביבה מאתגרת. סל המוצרים אותו מציעה היום חברת yes הוא המוביל בשוק הטלוויזיה וכולל תוכן מקורי ובינלאומי פורץ דרך וזוכה פרסים, חדשנות מוצרית ושירות לקוחות מצטיין, וכל זאת תחת מותג שנבחר רק לאחרונה במקום הראשון במדד המותגים מכל חברות התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully