וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכים ראשיים? שימרו על הכתבים: בערוץ 20 מחזקים את דסק הפלילים

5.9.2018 / 10:20

לוואלה ברנז'ה נודע כי בערוץ פנו לכתב הפלילים של חדשות עשר דורון הרמן, וגם לאחרים - בניסיון לתת פייט לערוצים המסחריים. ברקע: החלטה ניהולית לעבות משמעותית את גזרת הפלילים, מהיחידות שהניבו עד כה לערוץ הישגים עיתונאיים

דורון הרמן ראש דסק הפלילים של חדשות 10. ראובן קסטרו
דורון הרמן/ראובן קסטרו

בערוץ 20 הוחלט לעבות משמעותית את גזרת הפלילים ולשם כך פונים מנהליו בימים אלו לכתבי משטרה ופלילים עם הצעות כלכליות מפתות - כך נודע לוואלה ברנז'ה. בין היתר, פנו בערוץ לכתב הפלילים של חדשות עשר דורון הרמן, בניסיון - אולי - לנצל את המצב הרגיש בו נמצאת החברה טרם המיזוג, וכן גם לכתבים ידועים נוספים. זו לא הפעם הראשונה בה מנסים בערוץ 20 לגייס לשורותיהם עובדים מערוץ עשר. לפני כשנתיים היה זה הכתב אלי לוי, שגויס לתפקיד דומה, ולבסוף חזר בו ונשאר בחברה.

ההחלטה בערוץ 20 לחזק דווקא את דסק הפלילים - גם באמצעות תקצוב נוסף - אינה משוללת היגיון: מדובר באחד התחומים היחידים שהניבו בשנה האחרונה לערוץ 20 הישגים עיתונאיים, כדוגמת הפרסום של כתב המשטרה המתפטר לירן לוי אודות ההטרדה המינית בשב"ס. בנוסף, מדובר בתחום סיקור אשר מאפשר חופש פעולה יחסי בערוץ שכזכור אינו מרבה לבקר את סביבת ראש הממשלה.

לפני מספר שבועות פורסם כי כתב המשפט והמשטרה הנוכחי של ערוץ 20 לירן לוי התפטר מתפקידו. הדבר נעשה מספר שבועות לאחר הפרסום בוואלה ברנז'ה אודות מורת רוח שהביע בפומבי על החלטת הערוץ שלא לסקר את מחאת הלהט"ב. כזכור, המחאת הגדולה זכתה לסיקור רחב במרבית אמצעי התקשורת בישראל, ואף מעבר לים. היא פתחה את המהדורות בערוצים המסחריים, הובילה את תכניות האולפן במהלך היום, העלתה את צוות חדשות עשר לסיקור מיוחד מגג העירייה והתנוססה על השערים של העיתונים הנפוצים, כולל טורי פרשנות והרחבה. רק בכלי תקשורת אחד, כזה שרק לפני מספר חודשים קיבל רישיון לשידור מהדורת חדשות, זכה מפגן התמיכה שהוציא מהבית רבבות ישראלים להתעלמות גורפת - ערוץ 20. יצוין כי גם ממצעד הגאווה שנערך לפני מספר חודשים בחרו בערוץ להתעלם.

בערוץ 20 מסרו בתגובה כי אינם מעוניין להגיב על ענייני תוכן פנימיים של הערוץ. דורון הרמן בחר שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully