וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג רשת-עשר נדחה שוב

7.10.2018 / 11:12

(עדכון) מועצת הרשות השנייה דחתה היום שוב את אישור מיזוג ערוץ 10 עם רשת, זאת עד לאחר שימוע נוסף שייערך בנושא. במהלך היום הפגינו עובדי חדשות 10 מול ישיבת המועצה. ביום חמישי דווח בוואלה ברנז'ה כי קשת לא תסכים ככל הנראה לשלם לרשת את הסכום שסוכם עבור "החדשות"

יח"צ - חד פעמי

(עדכון) מועצת הרשות השנייה דחתה היום (ראשון) שוב את ההכרעה בנושא מיזוג ערוץ 10 עם רשת, זאת לאחר ישיבה בנושא שארכה שעות. עשרות מעובדי חדשות עשר הפגינו הבוקר בבניין המועצה לישראל יפה בשדרות רוקח ת"א, בו התקיימה ישיבת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. בישיבה דנה המועצה בנושא אישור מיזוג ערוץ עשר עם רשת. בשבועות האחרונים התקיימה בין המחלקה המשפטית של הרשות השנייה לבין ערוץ עשר ורשת חלופת מכתבים, תוך שברשות רמזו כי לא יוכלו לאשר את המיזוג, בשל פגיעה בתנאי הרישיון.

בתוך כך, ביום חמישי דווח בוואלה ברנז'ה כי קשת לא תסכים ככל הנראה לשלם לרשת את הסכום שסוכם עבור "החדשות" - סכום המוערך בכ-140 מיליון שקל. זאת בעקבות ההחלטה הצפויה של הממונה על ההגבלים העסקיים להקטין את רשימת הטאלנטים אשר רשת לא תוכל להציע להם עבודה. כזכור, במסגרת ההבנות בין הצדדים גיבשו בקשת רשימה של כ-30 שמות של טאלנטים ובכירים בחברת החדשות, שלרשת יהיה אסור לגייס עם העברת הבעלות לידי קשת.

כזכור, לפני כחודשיים אישרה הממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין את בקשת המיזוג של רשת עם ערוץ עשר, אך קבעה כי המהלך יתאפשר רק לאחר השלמת מכירת מניות רשת לקשת. בנוסף, המיזוג עדיין טעון את אישור הרשות השנייה וכלל לא ברור אם זו עומדת לאשרו. על פי פרסומים, קשת ורשת, אשר כבר הסכימו לכאורה על שווי חברת "החדשות", מעריכות את ערכה בכ-280-300 מיליון שקל. המשמעות היא שעל מנת להחזיק ב-100% בעלות על החברה תצטרך קשת לשלם לרשת סכום של כ-140 מיליון שקל לערך. ברשת יכולים היו להיות מרוצים מהסכום שנקבע, שכן הוא גבוה יותר מההערכות המוקדמות.

ואולם, בחודש שעבר פורסם ב"גלובס" כי הלפרין עורכת בדיקה לגבי רשימה של כ-25 טאלנטים מחברת החדשות שלהם לא תוכל רשת להציע הצעות מסחריות לאחר שיושלמו מכירת מניות רשת לקשת בחברת החדשות. בעקבות ההחלטה הצפויה, שלא לאשר את הרשימה ולהגביל את התקופה לפיה אלו שכן יאושרו לתקופת זמן קצרה, ההערכות כעת הן כי קשת תבקש לקצץ משמעותית את הסכום שהיא מוכנה לשלם עבור חברת "החדשות" בעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully