וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי עזיבת הצמרת: ממה חוששים בחדשות 13 ועל מי כועסים

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 20:27

ביום אחד איבדה חברת החדשות של רשת את מספרי 1 ו-2 שלה. אולם בניגוד למנכ"ל טויטו, שדווקא זכה לאמפתיה, עזיבתו של סמנכ"ל התוכן עילי לוין לוותה במשקעים; עובד בחדשות: "יש תחושה שעשו עלינו סיבוב". וגם, איזה רעיון שוקלים ברשת ולמה הוא מעורר בקרב העובדים בהלה?

לוין הגיע כשחקן חיזוק לחברת החדשות מתאגיד השידור שם ערך את המהדורה המרכזית לפני פחות משנה, ובמינויו תלו תקוות גדולות בערוץ. עם זאת, נתוני הצפייה במהדורת החדשות של רשת 13, כאמור, רק ירדו, מה שהוביל בהדרגה לעזיבת צמרת החברה ביום אחד

בזמן שבחדשות 13 הרוחות סוערות ונמשכת ההמתנה הדרוכה למינוי מנכ"ל חדש, יש מי שמותח ביקורת דווקא על מי שעזיבתו נותרה בצל התפטרותו של המנכ"ל ישראל טויטו. מדובר בסמנכ"ל התוכן של החברה, עילי לוין, שהגיע לחדשות 13 לפני פחות משנה, ותחת הדי הכותרות על התפטרות טויטו, הוציא אף הוא אתמול (שני) מייל פרידה מעובדי החברה והודיע על חזרתו לתאגיד השידור כאן. במקביל ובאופן שנראה מתואם, הוציא מנכ"ל חטיבת החדשות בכאן ברוך שי הודעה אף הוא על סבב מינויים, בו מסר על חזרתו של לוין בתפקיד חדש, שזהותו עדיין לא ברורה: "מנהל פיתוח חדשות הערב בכאן".

בחדשות 13 הוגדר לוין כ"סמנכ"ל תוכן ואחראי על רצועות שישי ושבת". למרות שמעת לעת ערך גם את המהדורה המרכזית. במילים אחרות, כמספר 2 בחברה. לוין הגיע כשחקן חיזוק לחברת החדשות מתאגיד השידור שם ערך את המהדורה המרכזית לפני פחות משנה, ובמינויו תלו תקוות גדולות בערוץ. עם זאת, נתוני הצפייה במהדורת החדשות של רשת 13, כאמור, רק ירדו, מה שהוביל בהדרגה לעזיבת צמרת החברה ביום אחד.

בניגוד לעזיבתו של טויטו, שהייתה צפויה ואף לוותה בתחושות קשות ובאמפתיה כלפיו בקרב עובדי החברה על היעדר הגיבוי שקיבל מרשת, כלפי לוין נותרו בעיקר משקעי כעס. "מדובר בהזיה. סמנכ"ל תוכן שבשבועות האחרונים כשהמהדורה שוקעת יודע שהוא כבר חותם במקום אחר", אומר היום לוואלה! ברנז'ה גורם בכיר בחברה. גורם אחר טוען שלמרות שעד כה לא נרשם תקדים של צינון בקרב בכירים בחברות החדשות, יש פה בעיה קשה של מראית עין. "זה לא מעבר מחברה לאתר אינטרנט או לתחום אחר, אלא מעבר ישיר למתחרה, וחדשות 11 עבורינו הן היום מתחרה הרבה יותר ישיר מ-12. המינימום שהיה נדרש פה הוא צינון".

לחלק מהגורמים הסיטואציה של לוין הזכירה את זו של שי גולדן במעריב בשנת 2014, כאשר בזמן שהעיתון שקע אחרי נפילת דנקנר והעובדים הפגינו ברחובות במאבק על כספי הפנסיה שלהם, מי ששימש כסגן עורך העיתון שנה וחצי בלבד, כבר היה חתום בזכיינית רשת כסמנכ"ל תוכן.

עובד אחר בחדשות אמר: "יש תחושה שעילי עשה סיבוב עלינו, דווקא האיש שהיינו מצפים ממנו להיות הכי שם בשבילנו עכשיו, קם ונוטש. מדובר באכזבה קשה".

עילי לוין. אתר גל"צ, אתר רשמי
"אכזבה". לוין/אתר רשמי, אתר גל"צ

פיצול דורש חקיקה

כזכור, אתמול הודיע דירקטוריון חדשות 13 והנהלת ערוץ 13 על סיום עבודתו של טויטו. ההודעה הוצגה כהתפטרות, אך הנהלת רשת לא באמת הותירה בידיו ברירה. בהודעה נכתב כי הם "מבקשים להביע את מלוא הערכה כלפי טויטו אשר כיהן כמנכ"ל חברת החדשות בתקופה מהמורכבות ביותר שידעה החברה. בתקופתו של טויטו הובילה חדשות 13 בהצלחה סיקור נרחב של מספרי אירועי ענק בישראל ובעולם ובהם מגיפת הקורונה, 3 מערכות בחירות, מבצע שומר החומות ועוד".

פרישתו נעשתה אחרי מסע לחצים בשבועות האחרונים, והבעת חוסר אמון מתמדת של הנהלת רשת על תפקודו ועל נתוני הצפייה בחברת החדשות. נתוני הצפייה במהדורת חדשות 13 נמצאים בחודשים האחרונים בדעיכה מתונה, כאשר רק לפני כחודש, כשלצידה העוגן החד פעמי של משחקי היורו, השיגה החברה נתון שפל של 5.4%. גם בשאר רצועות החדשות המצב לא מזהיר, ומהחתירה האופטימית לשוויון מול קשת שליוותה את המיזוג עם ערוץ 10, נותרה בחברה רק ציפייה יומיומית שלא לצאת מושפלים. חברת החדשות הפכה למשקולת כבדה מאי פעם על רשת - קודם כל ברמה המיצובית, אבל גם הכלכלית.

כך או אחרת, בצמרת רשת התייחסו בשבועות האחרונים אל עזיבתו הקרבה של מנכ"ל חברת החדשות טויטו כעובדה מוגמרת. השאלה, כפי שאומרת הקלישאה, הייתה רק מתי ובאיזה תנאים. כזכור, על פי פרסומים, בצמרת רשת כבר נפגשו עם מחליפים פטנציאליים לתפקיד.

בהקשר זה, הערכה נוספת שנשמעה היום היא כי ברשת מבקשים לפצל את תפקיד מנכ"ל החדשות והעורך הראשי, לשני תפקידים שונים. כלומר, לא יהיה לעורך הראשי סמכות בענייני כוח אדם ותקציב, אלא רק בתוכן. רעיון זה מגלם בתוכו את החשש העיתונאי הגדול ביותר להשתלטות רשת על מערכת החדשות, אך התכנותו לא ממש ריאלית שכן היא דורשת שינוי חקיקה ואת אישור הרשות השנייה.

עילי לוין בחר שלא להגיב לידיעה. מחדשות 13 נמסר: "אנו מודים לעילי על תרומתו המקצועית הרבה לחברה ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully