וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ שבחברות החדשות יעדיפו לשכוח: ירידה דרמטית באחוזי הצפייה במהדורות

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 15:33

למרות שהקורונה מרימה שוב ראש והציבור ברובו כלוא בארץ - חברות החדשות בטלוויזיה ירדו ירידה דרמטית באחוזי הצפייה לעומת הקיץ שעבר. הניזוקות העיקריות: חדשות 13 וחדשות הערב של כאן - שהפסידו כרבע מכוחן. בתוך כך, בתאגיד מפרסמים מכרז לאיתור ספק מדידה חדש

את הנתונים ניתן היה לתלות בשחיקה מאקטואליה בצל התמשכות המגפה וכן בשל הקשב הציבורי הגבוה שנדרש בקיץ הקודם, אולם הסבר זה אינו מספק שכן לפי סקר TGI האחרון החשיפה לרדיו בכלל תחנות האקטואליה דווקא זינקה, וכן שיעור קריאת העיתונות היומית

בזמן שהקורונה מרימה שוב ראש והציבור ברובו כלוא בארץ - מתברר שחברות החדשות בטלוויזיה ירדו ירידה דרמטית באחוזי הצפייה לעומת הקיץ שעבר. מבדיקה השוואתית של וואלה! ברנז'ה את נתוני הצפייה בין חודש יולי ותחילת אוגוסט השנה (1/7-8/8) לעומת התקופה המקבילה אשתקד עולה כי את הירידה הגדולה ביותר ספגה מהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי כאן, שאיבדה בשנה למעלה מרבע מכוחה וירדה מממוצע צפייה של 4.7% ל-3.5% בקיץ הנוכחי. מדובר בשיעור ירידה של 25.6%. כזכור, לפני מספר חודשים הודיעו בתאגיד כי מגישת המהדורה דוריה למפל תפרוש. יצוין כי בדומה להשנה, גם בתקופה המקבילה בשנה שעברה לא היה סגר.

צניחה נוספת בשיעור דומה היא בחדשות 13 שירדה מ-9.9% ב-2020 לנתון של 7.6% השנה. ירידה של 23.3%. על רקע הנתונים קל יותר להבין את הלך הרוח שהורגש בחודשים האחרונים במסדרונות החברה והלחץ למצוא למנכ"ל ישראל טויטו מחליף.

דווקא חדשות 12 סופגת את הירידה הקלה ביותר באופן יחסי, מ-16.9% ל-15.8%, כלומר ירידה של 6.6% בלבד, שנוכח הפיק בשנה שעברה בהחלט יכולה לחשב כשמירה על כוחה. יחד עם זאת, בשנת 2019, לפני פרוץ הקורונה והסגרים לחיינו - אך בעיצומן של מערכות בחירות, חדשות 12 עמדו על 15.6%. כך שבפועל היא ירדה בשנתיים האחרונות, לפחות על פי "מדד החום" של הקיץ. אגב, בשנה זו חדשות 13 עמדה על 8.2% וחדשות הערב בכאן על 4 אחוזי צפייה.

את הנתונים ניתן היה לתלות בשחיקה מאקטואליה בצל התמשכות המגפה וכן בשל הקשב הציבורי הגבוה שנדרש בקיץ הקודם, אולם הסבר זה אינו מספק שכן לפי סקר TGI האחרון החשיפה לרדיו בכלל תחנות האקטואליה דווקא זינקה, וכן שיעור קריאת העיתונות היומית.

בתאגיד מחפשים ספק מדידה חדש

עם קשר לנתונים הנמוכים, או בלי, בתאגיד מפרסמים היום (שני) מכרז למדידת מה שהם מכנים "צפייה אחודה": בדיגיטל, ברדיו ובטלוויזיה. כאן פרש לפני כשנתיים מוועדת המדרוג המודדת צפייה בטלוויזיה בלבד בטענה כי הנתונים אינם משקפים את המספר האמיתי של הצופים, שנמצאים בכלל בפלטפורמות הדיגיטליות, אשר נחשבות חזקות בשידור הציבורי.

לפי המכרז, הראשון מסוגו בישראל שמבקש למדוד צפייה בטלוויזיה, האזנה לרדיו וצפייה באתר האינטרנט, יוטיוב ופייסבוק - "על המציעים להציג פתרון טכנולוגי וסטטיסטי, ולהיות בעלי מכשיר או שיטה טכנולוגית למדידת קטעי וידאו אשר מתנגנים בדיגיטל ויכולת לזהות את הרשת החברתית בה נוגן הקטע". הסיבה לכך היא שמרבית הצפייה בתכני כאן היא בדיגיטל ומדידה משולבת תספק את נתוני החשיפה הרלוונטים ביותר עבור התאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully