וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא ועדת איתור, ללא שקיפות: מה עומד מאחורי מינוי מ.מ מפקד גל"צ?

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 20:42

במשרד הביטחון פרסמו כי גלית אלטשטיין תמונה לממלאת מקום מפקד התחנה, ככל הנראה כדי להמנע מהקמת ועדת איתור כפי שעשו בשנים קודמות. רק בעקבות פניית וואלה! ברנז'ה, נזכרו לעדכן שהמינוי יהיה תקף ל-3 חודשים בלבד. אבל מה באמת עומד מאחורי ההגדרה המוזרה?

הקמת ועדת איתור - כפי שהיה בבחירת כל מפקדי התחנה - היא הליך מכרזי המאפשר לאנשים להציע עצמם לתפקיד

הודעה קצרה ולקונית מטעם תקשורת שר הבטחון שהתקבלה אמש (שני) שמה קץ לחרושת השמועות וההערכות סביב מינוי מפקד גלי צה"ל הבא. "שר הביטחון בני גנץ החליט למנות את גלית אלטשטיין למ.מ מפקד גל"צ. מצאתי בגלית אשת מקצוע שיש לה הן את הכישורים המקצועיים והן את היושרה האתית הנדרשת לעמוד בראש המערכת".

אלטשטיין שימשה במגוון תפקידים בתחנה ובהם כראש מערכת החדשות בתקופה בה יועץ התקשורת אבי בניהו עמד בראש התחנה, ומשמשת כעת כראש מערכת החדשות בכלכליסט. כאמור, בניהו נחשב גם זה שקידם את מועמדותה הפעם.

עם המינוי, ההערכות סברו שההחלטה התקבלה על מנת לתת לגנץ שהות פוליטית לקבל החלטה בעניין סגירת התחנה, ולנצל את החלון שמתיר לו החוק למנות מחליף למפקד הנוכחי שמעון אלקבץ שעתיד לעזוב בסוף אוגוסט. במקביל, כך ע"פ ההערכות, גנץ יוכל להפטר באמצעות הפרוקסי החדשה בתחנה משנוא נפשו - ברדוגו.

ואולם, פרט קטן ששכחו לספר בהודעה של שר הביטחון הוא שהמינוי של אלטשטיין לתפקיד ממלאת מקום מפקד גלי צה"ל הוא ל-3 חודשים בלבד. המעניין הוא שהפרט שוחרר דקות ספורות לאחר פניית וואלה! ברנז'ה בנושא היום, ומעלה שאלה חדשה: האם אלטשטיין ויתרה על תפקיד יוקרתי בכלכליסט בשביל 3 חודשים בגל"צ בלבד? לא מעט גורמים העריכו היום שאלטשטיין קיבלה הבטחה בעל פה לשמש כמפקדת, וההגדרה נוסחה כך שתוכל לעקוף מנהל תקין של ועדת איתור.

כזכור, הקמת ועדת איתור - כפי שהיה בבחירת כל מפקדי התחנה - היא הליך מכרזי המאפשר לאנשים להציע עצמם לתפקיד. עד כה, היחידים ששימשו כממלאי מקום מפקד גל"צ היו גיל עומר ויצחק טוניק, בנסיבות אחרות לחלוטין: טוניק כיהן פעמיים בתפקיד. ב-2000-2001 שימש למעלה משנה וחצי כממלא מקום, ורק אז מינה שר הבטחון ועדת איתור בראשותו של אלוף במיל רן גורן. לגמר הגיעו אבי בניהו, גיל עומר וטוניק, ואחרי למעלה משנה וחצי כממלא מקום, שר הבטחון בחר באבי בניהו וטוניק נאלץ לעזוב. בפעם השנייה שימש טוניק כמפקד גל"צ מ-2007 עד 2012. שר הבטחון שוב היה ברק וראש הועדה היה אלוף במיל עמוס ירון. השלושה שהגיעו לגמר היו הוא, אלדד קובלנץ ואלי קמיר.

גלית אלטשטיין. גל"צ,
מינוי לא שקוף. אלטשטיין/גל"צ
כאשר ליברמן החליט למנות את את שמעון אלקבץ למפקד הוא עשה זאת בתום ראיונות עם שלושה מועמדים שהגיעו לשלב המיונים הסופי

שאלה נוספת שעולה מהמינוי היא פוליטית - האם שר הביטחון, שמבקש דווקא הוא להציל את התחנה מהשתלטות פוליטית, שותף אף הוא למהלך? כזכור, כאשר שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט למנות את את אלקבץ למפקד הוא עשה זאת בתום ראיונות עם שלושה מועמדים שהגיעו לשלב המיונים הסופי. את המועמדים - יהושוע מור-יוסף ומאיה להט-קרמן בחרה ועדה בראשות האלוף יפתח רון טל.

השאילתה הבאה הוגשה מוקדם יותר היום על ידי וואלה! ברנז'ה לגלי צה"ל, שהפנתה לדובר משרד הבטחון, שהפנה לדוברו האישי של גנץ.

1) למה בעצם הוגדרה אלטשטיין כמ.מ ולא כמפקדת
2) עד מתי המינוי בתוקף
3) מדוע לא הייתה ועדת איתור לתפקיד


מדוברו נמסר: "מינינו ממלאת מקום לשלושה חודשים עד שיובהר עתידה של התחנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully