וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המקור" ישלמו מאות אלפי שקלים לניר חפץ; "מדובר בקניית ראיון. פשוט חרפה"

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 14:51

ניר חפץ, עד המדינה בתיקי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, יקבל סכום עתק עבור השתתפות בתוכנית "המקור" בערוץ רשת 13 - כך על פי דה מרקר. תשלום על ראיון הוא פרקטיקה עיתונאית שנויה במחלוקת וחריגה ביותר. עיתונאי בכיר: "בקצה המידרון עלולה להיפתח מלחמת ארנקים"

ניר חפץ תובע דיבה את ברדוגו: "נחשוף איך מונו בכירים בתקשורת"/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס
"מעבר לקוד העיתונאי, יש כאן גם עניין של מראית עין. דרוקר הוא סוג של מגדלור בעיני רבים זה יזנה את כל העסק, של שיחוד המרואיינים"

ניר חפץ, עד המדינה בתיקי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, יקבל תשלום בסך מאות אלפי שקלים עבור השתתפות בתוכנית "המקור" ברשת 13 - כך על פי דיווח בדה מרקר. לפי הדיווח, התוכנית תלווה את חפץ במהלך המשפט והוא יתראיין בהרחבה.

חפץ משמש עד מדינה מרכזי במשפט נגד נתניהו ונאשמים נוספים בתיקי 1000, 2000 ו-4000.

תשלום על ראיון הוא פרקטיקה עיתונאית שנויה במחלוקת וחריגה ביותר, ונעשית במקרים נדירים בלבד.

כזכור, בתחילת 2018 נחשף בוואלה! ברנז'ה כי חברת "החדשות" (היום חדשות 12) שילמה 50,000 שקל עבור הקלטות יאיר נתניהו.

בהקשר זה, עיתונאי בכיר אמר היום (רביעי) לוואלה! ברנז'ה: "זה מטורף, מדובר בקניית ראיון. פשוט חרפה. ועוד עם חפץ. מעבר לקוד העיתונאי, יש כאן גם עניין של מראית עין. דרוקר הוא סוג של מגדלור בעיני רבים וזה יזנה את כל העסק, של שיחוד המרואיינים. עוד הוסיף הגורם כי "בקצה המידרון החלקלק הזה עלולה להיפתח בעתיד מלחמת ארנקים בין גורמים עיתונאיים, שעכשיו ירגישו שזה לגיטימי לקנות מרואיינים. ולא בטוח שדרוקר הוא זה שינצח במלחמות כאלה, אם השיטה הבזויה הזו תהפוך לסטנדרט".

קדם משפט | ניר חפץ נגד אמיר אוחנה. תביעה כספית בגין לשון הרע. השלום, ת"א 8 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
ניר חפץ/ראובן קסטרו

זו לא הפעם הראשונה שחפץ מתראיין לטלוויזיה מאז הפך לעד מדינה. בתחילת 2020 הוא התראיין לתכנית עובדה של אילנה דיין. ככלל, ראיונות של עדי מדינה הן נושא טעון ובעייתי, שכן פעמים רבות חלים עליהם איסורים חוקיים לדבר בפומבי מתוקף ההסכמים. בנוסף, על פי עיקרון הסוב יודיצה, אסור לכלי תקשורת לחוות דעה או לדווח על הליך משפטי תלוי ועומד לפני שנפסק הדין.

ממערכת "המקור" נמסר כי אינם מגיבים לתוכניות בפיתוח. את ניר חפץ לא ניתן היה להשיג.

  • עוד באותו נושא:
  • ניר חפץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully