וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחובסקי הפסיק לכתוב במאקו, מאשים את התאגיד, ורומז לאופיו של העד

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 17:34

בעקבות התחקיר על ההטרדות המיניות לכאורה, בקהילה הגאה מגנים מקיר לקיר את הדברים ומציעים עזרה לנפגעי תקיפה מינית. אוחובסקי כאמור התנצל, אבל בקבוצה פנימית שטח את ביקורתו על אחת העדויות: "האדם המדובר מצוי בעימות על רקע מיני עם רבים מחברי הקהילה"

תחקיר כאן 11 אודות תקיפות מינית לכאורה של גל אוחובסקי כלפיי צעירים/כאן 11
מוקדם יותר דווח בוואלה! ברנז'ה כי אוחובסקי שכר את שירותיו של היחצ"ן רונן צור להתמודד עם הפרסום. בעקבות התחקיר, גל אוחובסקי פרסם הודעת התנצלות בפני המעידים, והודיע על הפסקת פעילותו כנשיא ארגון נוער גאה

שעות לאחר פרסום התחקיר בכאן 11 אודות ההטרדות המיניות לכאורה של גל אוחובסקי, במאקו הודיעו כי יפסיק לכתוב את טורו השבועי באתר זאת עד לבירור הטענות נגדו. כזכור, בכאן 11 נחשפו אתמול (שני) עדויות לפיהן אוחובסקי, נשיא ארגון הנוער הגאה, כפה את עצמו במהלך מפגש מיני עם אדם מהקהילה הגאה, הפעיל כוח פיזי והתעלם מבקשות להפסיק, ובמקרה נוסף כפה עצמו על אדם אחר במהלך פגישת עבודה.

א', שנמצא דובר אמת בפוליגרף, העיד "יותר מחמש פעמים הוא ניסה להפוך אותי בכוח, אמרתי לו די, בוא נפסיק עם זה. באופן מפתיע ומזעזע הוא נתן לי כאפה בפנים. זה שיתק אותי". לפי עדות נוספת של ב': "הוא כפה את עצמו עלי למרות התנגדותי".

מוקדם יותר אתמול דווח בוואלה! ברנז'ה כי אוחובסקי שכר את שירותיו של היחצ"ן רונן צור להתמודד עם הפרסום. בעקבות התחקיר, גל אוחובסקי פרסם הודעת התנצלות בפני המעידים, והודיע על הפסקת פעילותו כנשיא ארגון נוער גאה.

רונן צור דמוקרטTV. צילום מסך, צילום מסך
מדברר. רונן צור/צילום מסך, צילום מסך

"התאגיד פעל בניגוד לכללי הדין והאתיקה"

"באשר לעדות השניה: בניגוד למה שמחייב הדין וכללי האתיקה, לא הועברו מצד התאגיד שום פרטים לגביה, ואין לי דרך להגיב או להתגונן בפני אירוע שלא פורט בפני. אך כאמור, מרגע שזו התחושה, אני מתנצל גם בפני המעיד השני"

ואולם, תגובה מפורטת שכתב בקבוצת הוואצאפ של עיתונאים חברי הקהילה הגאה אותה עזב מיד אחרי שידור התחקיר, יותר ממרמזת על תחושותיו האמיתיות של אוחובסקי: "זה רגע מאוד קשה בחיי. ולכן מעדיף שתנהלו את הדיונים עלי בלעדי. אני יוצא בינתים. משאיר לעיונכם את התגובה המלאה שלי לכתבה. התאגיד בחרו לערוך אותה. אני מתכוון לכל מילה שכתובה בה. אוהב אתכם. לגבי המקרה הראשון: בין המעורבים נקבע מפגש מיני. המפגש המיני הסתיים באופן ידידותי, ועד רגע הפניה מכם לא ידע גל דבר על תחושותיו של חבר הקהילה.

בשלב זה רומז אוחובסקי לאופיו של אחד העדים - תגובה שאכן הושמטה מהתגובה המלאה של כאן 11: "לאחר קבלת הפניה התברר לגל כי האדם המדובר מצוי בעימות על רקע מיני עם רבים מחברי הקהילה אשר יצרו קשר עם גל וביקשו להעביר הקלטות וצילומי מסך המעידים על כך", כותב אוחובסקי. "עם זאת, ומתוך הבנה ורגישות אני מבקש להתנצל מעומק ליבו בפני האדם על התחושה הרעה שנגרמה לו.

"באשר לעדות השניה: בניגוד למה שמחייב הדין וכללי האתיקה, לא הועברו מצד התאגיד שום פרטים לגביה, ואין לי דרך להגיב או להתגונן בפני אירוע שלא פורט בפני. אך כאמור, מרגע שזו התחושה, אני מתנצל גם בפני המעיד השני.

"כמי שהקדיש את חייו לקהילה", נכתב בהודעה מטעמו, "החליט גל כי אחריותו מחייבת אותו להפסיק את פעילותו כנשיא איגי, ארגון הנוער הגאה. הארגון הוא מפעל חייו, והוא אינו מעונין שרבב ידבק בארגון הנהדר הזה".

עוד בוואלה!

התלונות נגד גל אוחובסקי נחשפות: פגע מינית לכאורה, הפעיל כוח, והתעלם מבקשות להפסיק

לכתבה המלאה
יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"טוב עשה שהתפטר". השרה מיכאלי/ראובן קסטרו

"יש למי לפנות"

בקהילה גינו מקיר לקיר את הדברים שעלו בתחקיר. מארגון החינוך של הקהילה הגאה חוש"ן נמסר: "גם בקהילה הגאה, חשוב שניתן מקום לשיח על פגיעות מיניות, גבולות והסכמה. ארגון חוש"ן פועל למניעת פגיעה בכל אדם וליצירת מרחבים בטוחים לנוער ולנוער להט"ב בפרט. אנחנו מתייצבות לצד הנפגעים והנפגעות ומעודדות כל מי שחווה פגיעה, לא לשמור בבטן ולפנות לקבלת סיוע".

יעל שרר, מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית, כתבה לאחר הפרסום: "‏התחקיר על אוחובסקי מציף שוב כמה קשה לנו להכיר ולהפנים שגם גברים נפגעו מינית וכמה זה משתיק לכלול שיח אלימות מינית רק במסגרת יום המאבק באלימות כלפי נשים ורק במסגרת הועדה לקידום מעמד האישה".

שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, כתבה: "טוב עשה גל אוחובסקי שהתפטר והתנצל על המעשים המגונים והאסורים לכאורה שיוחסו לו בתחקיר כאן הערב. כמי שפועלת נגד פגיעה מינית, מקומם שעדויות קשות על מעשים שבמשך שנים אנחנו נאבקות בהם, מיוחסות לו. מזכירה לנפגעים - יש למי לפנות".

באגודה למען הלהט"ב מסרו: "האגודה מאמינה, תומכת ומחזקת את כל מי שנפגע וקוראת למיצוי ובירור ההליכים. אנחנו קוראות לכם.ן לא להישאר לבד ולפנות אלינו לקו הקשב של האגודה 'יש עם מי לדבר'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully