וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחובסקי מגיב לעדויות: "לא ניסיתי מעולם לכפות עצמי, ואעמוד בכל בדיקת פוליגרף"

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 16:10

"חשוב לי לומר את מה שנמנע ממני אמש: כל מפגש מיני תואם מראש ככזה, וככל הנראה, בלהט התשוקה האנושית לא הייתי קשוב כנדרש לתחושות הצד השני ואני כואב זאת" - כתב. כזכור, המשטרה פתחה בחקירת העדויות

תחקיר כאן 11 אודות תקיפות מינית לכאורה של גל אוחובסקי כלפיי צעירים/כאן 11
"בחרתי שלא לעשות שימוש ולא לפרסם שום הקלטה, צילום מסך, התכתבויות ועדויות של חברי קהילה רבים אשר הביעו שאט נפש מנסיונות "לסגור חשבון", לנקום או לבצע שיימינג. זו לא הדרך שלי"

יממה אחרי התחקיר אודותיו, ולאחר שהבוקר (שלישי) המשטרה הודיעה כי תפתח בחקירה בנושא, גל אוחובסקי מגיב לטענות. בפוסט בפייסבוק כתב:

"בכל פעם שנקשר שמם של דמויות ציבוריות בטענות הנוגעות להתנהגות לא ראויה, הייתי מהראשונים שדרשו מהם להתמודד ולהגיב, להתעמת ולעשות חשבון נפש, לגלות אומץ ומנהיגות ולא להתחבא ולהתבצר. כל מה שדרשתי מאחרים, חל גם עלי, גם אז וגם עכשיו... עשיתי ככל יכולתי כדי לסייע ולעמוד לצידם של אלה אשר נזקקו ליד מכוונת, או לאוזן קשובה מתוך תחושה עמוקה של שליחות, שינוי ורצון להשפיע על מעמדם ומקומם של חברי הקהילה בחברה הישראלית ובעמדות ההשפעה שלה. לא העליתי בדעתי לפגוע באיש או אשה, לא העליתי בדעתי שפגעתי.

"מסתבר שטעיתי. כאשר קיבלתי את הטענות כלפיי להתנהגות לא ראויה, התכווצה לי הבטן. חשתי תחושה קשה של אכזבה אישית, מכך שלא הבחנתי בכך בזמן אמת, ובעיקר מועקה גדולה על כך שחברים יקרים שלי לקהילה נפגעו ממני. מיד כאשר נודע לי, בחרתי להתנצל, כי זו הדרך הראויה, ובחרתי להתפטר מתפקידי כי זה חלק מחשבון הנפש. בשנים האחרונות הבנתי והפנמתי שהאחריות המוטלת עלי היא כפולה ומכופלת. מעולם, מעולם, לא התכוונתי לפגוע באיש ואני מבקש סליחה ישירה, כנה וטהורה ממי שחש אי נוחות או מבוכה או אכזבה ממני".

גל אוחובסקי וניצן הורוביץ במצעד הגאווה בתל אביב, 25 ביוני 2021. ראובן קסטרו
אוחובסקי ושר הבריאות הורביץ/ראובן קסטרו

"אין באמת דרך להתגונן"

לדברי אוחובסקי, "מהרגע הראשון הבהרתי שלא אתקוף אף אדם שיכתוב או יעיד על כך שחש אי נוחות בחברתי. בחרתי שלא לעשות שימוש ולא לפרסם שום הקלטה, צילום מסך, התכתבויות ועדויות של חברי קהילה רבים אשר הביעו שאט נפש מנסיונות "לסגור חשבון", לנקום או לבצע שיימינג. זו לא הדרך שלי. למדתי על בשרי באופן הכואב והקשה ביותר, שגם מפגשים מיניים הנקבעים בהסכמה מדעת של אנשים בוגרים, עלולים ברבות השנים להתפרש שונה אצל כל אחד מהמעורבים במעשה המיני, ולהפוך לפטיש היורד על הנפש ללא רחם.

"למדתי גם שאין באמת דרך להתגונן מפני טענות עלומות מצד גורמים הנשארים באפלה, ועדותם הופכת מיידית לאמת צרופה וטהורה ולעיתים גם זכות התגובה לא ממש ניתנת. חשוב לי לומר את מה שנמנע ממני אמש: כל מפגש מיני תואם מראש ככזה, וככל הנראה, בלהט התשוקה האנושית לא הייתי קשוב כנדרש לתחושות הצד השני ואני כואב זאת. לא ניסיתי מעולם לכפות עצמי על איש, ואעמוד בכל בדיקת פוליגרף שתבדוק זאת. זו אמנם שעה קשה מאוד עבורי ועבור משפחתי וחברי, אבל כל שעה שבה מתקיים דיון ערכי ומוסרי היא שעה חשובה מאין כמותה עבור הקהילה, והקהילה חשובה ממני", הוסיף.

עוד בוואלה!

אוחובסקי הפסיק לכתוב במאקו, מאשים את התאגיד, ורומז לאופיו של העד

לכתבה המלאה

פסק זמן ממאקו

שעות לאחר פרסום התחקיר בכאן 11 אודות ההטרדות המיניות לכאורה של גל אוחובסקי, במאקו הודיעו כי יפסיק לכתוב את טורו השבועי באתר זאת עד לבירור הטענות נגדו. כזכור, בכאן 11 נחשפו אתמול עדויות לפיהן אוחובסקי, נשיא ארגון הנוער הגאה, כפה את עצמו במהלך מפגש מיני עם אדם מהקהילה הגאה, הפעיל כוח פיזי והתעלם מבקשות להפסיק, ובמקרה נוסף כפה עצמו על אדם אחר במהלך פגישת עבודה.

א', שנמצא דובר אמת בפוליגרף, העיד "יותר מחמש פעמים הוא ניסה להפוך אותי בכוח, אמרתי לו די, בוא נפסיק עם זה. באופן מפתיע ומזעזע הוא נתן לי כאפה בפנים. זה שיתק אותי". לפי עדות נוספת של ב': "הוא כפה את עצמו עלי למרות התנגדותי".

מוקדם יותר אתמול דווח בוואלה! ברנז'ה כי אוחובסקי משתמש בשירותיו של היחצ"ן רונן צור להתמודד עם הפרסום. בעקבות התחקיר, גל אוחובסקי פרסם הודעת התנצלות בפני המעידים, והודיע על הפסקת פעילותו כנשיא ארגון נוער גאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully