וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקציב עבר - אבל הקואליציה מאבדת גובה בתקשורת

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 9:50

חה"כ של הליכוד עוקפים את ימינה בפער גדול במספר ההופעות התקשורתיות - כך עולה ממדד "דיבור פוליטי" לאוקטובר של וואלה! ברנז'ה ויפעת מחקרי מדיה. יום השנה לזכר רצח רבין שילש את כמות האזכורים של בן גביר. ומה באשר למועמדים לרשת את נתניהו?

הציונות הדתית רושמת קפיצה גדולה מאוד. שלושה מתוך עשרים הח"כים המובילים מגיעים ממפלגת הציונות הדתית. לעומתם, המפלגות החרדיות ממשיכות לשמור על שתיקה יחסית

תקציב המדינה אמנם עבר ומבטיח שקט יחסי לממשלה, אבל לפחות בזירה התקשורתית, מומלץ לקואליציה להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד. חברי הכנסת של הליכוד עוקפים את ימינה בפער גדול במספר ההופעות התקשורתיות - כך עולה ממדד "דיבור פוליטי" לחודש אוקטובר של וואלה! ברנז'ה ויפעת מחקרי מדיה. המדד בודק מדי חודש את כמות ההופעות בכלל אמצעי התקשורת.

ומה היה הדיבור הפוליטי בספטמבר: באנו לעבוד, אבל לא בתקשורת >>>

בראש המדד עומד כצפוי ראש הממשלה נפתלי בנט שעולה ל-444 הופעות לעומת 311 בלבד בחודש ספטמבר (חודש החגים). אחריו, יו"ר האופוזיציה נתניהו שעולה מ-64 הופעות ל-185 באוקטובר.

לפי המדד, הקואליציה מובילה עם 59% לעומת 41% לאופוזיציה. מדובר בירידה לעומת חודש ספטמבר, אז הקואליציה הובילה עם 71%. עוד עולה מהמדד כי בגזרת המפלגות, הציונות הדתית רושמת קפיצה גדולה מאוד. שלושה מתוך עשרים הח"כים המובילים מגיעים ממפלגת הציונות הדתית. לעומתם, המפלגות החרדיות ממשיכות לשמור על שתיקה יחסית.

דיבור פוליטי. יפעת מחקרי מדיה, צילום מסך
דיבור פוליטי. באדיבות יפעת מחקרי מדיה/צילום מסך, יפעת מחקרי מדיה

שתיקת יולי

נתון מעניין נוגע לח"כ איתמר בן גביר, שעל רקע יום השנה לרצח רבין התראיין לרבים מכלי התקשורת. בחודש האחרון הוא עלה פי 3 במספר ההופעות.

ממצא מעניין נוסף נוגע למועמדים, לפחות בעיניי עצמם, לרשת את נתניהו. אחרי הצגת מועמדותו של יו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין לראשות הליכוד - הוא נדם, וגם על חברי הכנסת ניר ברקת וישראל כץ לא התבטאו בהיקפים גדולים, אם בכלל. ההערכה היא כי הם ישבו על הגדר והמתינו להעברת התקציב. יהיה מעניין לבדוק האם בסיכום חודש אוקטובר, שתיקתם תישער בעינה.

ח"כ איתמר בן גביר מחאה נגד תקציב המדינה, כיכר הבימה ת"א 02 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
ח"כ איתמר בן גביר מחאה נגד תקציב המדינה, כיכר הבימה ת"א 02 בנובמבר 2021/ראובן קסטרו

"האופוזיציה חזרה לתקוף"

מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מני אברהמי: "מנתוני הדיבור הפוליטי עולה כי לאחר חזרת הכנסת מפגרת החגים האופוזיציה חזרה לתקוף את הממשלה באופן נרחב, אמנם הקואליציה זוכה לנתח של 60% מהשיח התקשורתי אולם מדובר על נתח יחסית קטן, הקואליציה היא זו שמייצרת סדר יום וזוכה לנתחים גדולים יותר בחשיפה.

"נתון נוסף שעולה מהנתונים הוא שהליכוד זוכה לנתח חשיפה גדול מאוד מאידך דווקא החכים שמאתגרים את נתניהו כמו יולי אדלשטיין, ניר ברקת וישראל כץ בחרו להתבטא באופן מאוד מינורי ולקחו חלק יחסית קטן בהתקפה על הקואליציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully