וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאן וויליאמס פורש מ-NBC, וחושף את מאבקי הכוח בערוצי החדשות

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 12:19

אחרי 30 שנה ברשת וכשברקע שורת פאדיחות עיתונאיות, המגיש הוותיק בריאן וויליאמס הודיע בסוף השבוע על פרישתו. יגאל רביד עוקב אחר הכותרות החמות בלוס אנג'לס, ומסיק: הצלחה או כישלון ברייטינג הם לא תמיד באחריות המגישים, אבל זה המחיר של להיות "עוגן"

בריאן ווילאמס. Creative Commons
"נקודה מעניינת לכמה השוואות בארץ". בריאן ויליאמס/Creative Commons
"בריאן וויליאמס נראה ונשמע כמו כוכב קולנוע או מועמד לנשיאות, וזכה לפופולריות חוצה גילים ומגדרים למרות הפדיחות ולמרות ביקוריו התכופים בתכניות אירוח שבהן נהג להשתטות, כולל SNL"

תעשיית שידורי החדשות בארצות הברית נרעשת ומגיעה עד לערוצי הבידור. הסיבה: המגיש הוותיק בריאן וויליאמס פורש. זה הזמן לשיחת בירור טרנס-אטלנטית עם שליח וואלה! ברנז'ה ללוס אנג'לס יגאל רביד.

מה קורה?

"כן, המגיש הוותיק בריאן וויליאמס פורש והולך הביתה 'להיות עם משפחתי'. הוא פרסם הודעה יפה, מכובדת, מכובסת ומגוהצת שבה הודה לרשת NBC על ערוציה וחברת האם שלה NBC UNIVERSAL".

זה נשמע יותר כמו ניקוי יבש.

"אולי בגלל שייבשו אותו בשנים האחרונות ברשת הבת MSNBC אחרי שהודח בשנת 2015 אחרי יותר מעשור מהגשת המהדורה המרכזית NIGHTLY NEWS שהובילה על מתחרותיה, עד שהסתבך בכמה סיפורים מיותרים. הבולט מכולם סיפור שמכר מאז הפלישה לעיראק ב 2003. הוא סיקר את המלחמה וטען שהיה במסוק שנפגע מפצצת RPG, נאלץ לבצע נחיתת חירום ולתזז שלושה ימים בשטח עויין עם החיילים. לקח 12 שנה עד שחייילי מארינס שהיו שם אמרו שהוא לא היה במסוק. הוא גם טען שטס במסוק ישראלי בזמן מלחמת לבנון השנייה כשטיל קטיושה של החיזבללה חלף במרחק נגיעה ממנו. בעקבות הסיפורים האלו התעוררו ספקות לגבי אמינותו בשידורים נוספים, כמו גופות צפות שראה בזמן הסופה קתרינה בניו אורלינס בעודו משדר מחדרו במלון".

הוא אמר שאלו אי הבנות ודבריו הוצאו מהקשרם.

"בדיוק, ויצא לחופשה ארוכה בגלל שלטענתו לא היה יכול לשדר חדשות כשהוא הפך להיות חלק מהן. נקודה מעניינת לכמה השוואות בארץ".

הודעת הפרידה של וויליאמס

בין ההישגים: לא הטריד מינית

"ברשת CBS למשל הוחלפו מגישים בזה אחר זה אחרי פרישת דן ראדר האגדי, במה שקייטי קוריק שהיתה אחת מהם הגדירה בזכרונותיה כ'אוירת טרור'"

אבל הוא שרד את זה ולא פוטר בזמן שאחרים נאלצו ללכת.

"כי הוא באמת כוכב גדול במושגי ניוז באמריקה ונאמן כמעט 30 שנה לרשת אחת, למרות הצעות שקיבל. הוא לא הואשם בהטרדות מיניות כמו עמיתיו צ'ארלי רוז, מאט לאואר וביל אוריילי. בריאן וויליאמס נראה ונשמע כמו כוכב קולנוע או מועמד לנשיאות, וזכה לפופולריות חוצה גילים ומגדרים למרות הפדיחות ולמרות ביקוריו התכופים בתכניות אירוח שבהן נהג להשתטות, כולל SNL. חבריו לחדשות NBC לא הסכימו שיחזור למהדורה המרכזית, והוא הוגלה לרשת הבת לתכנית לילה בשם 'השעה ה-11', אבל סבל בשנים האחרונות מירידה בצפייה כמו כל תכניות החדשות בטלוויזיה".

הפרישה שלו חושפת לא מעט על מאבקי הכוח בתוך מערכות החדשות הגדולות.

"זה נכון. ולא מעט על השליטה בערוצי החדשות, ממש כמו שראינו בכמה סרטים וסדרות. כוכבי הרשתות וגם מנהלים ומפיקים נמצאים במאבק קבוע על מעמדם והכנסתם מול הבוסים הגדולים והאימתניים שבודקים אותם כל בוקר בטבלאות הרייטינג, ובעידן הדיגיטלי זה נעשה כבר בזמן השידור. אחד הבוסים האלו הוא ג'ף צוקר מ-CNN שבינתיים מעניק גיבוי לכריס קואומו, הכוכב שלו שזוהרו עומעם בעקבות מעורבותו בטיוח הפרשה שהביאה להתפטרות אחיו מושל ניו יורק אנדרו קואומו".

נעשה בזמן השידור? תסביר.

"מדד נילסן המסורתי משוקלל עם הפלטפורמות באינטרנט בעמודות צפייה שאפשר לראות בזמן השידור, ועם מחקרים וסקרים, משהו דומה למה שאנשי התאגיד דורשים בארץ. ברשת CBS למשל הוחלפו מגישים בזה אחר זה אחרי פרישת דן ראדר האגדי, במה שקייטי קוריק שהיתה אחת מהם הגדירה בזכרונותיה כ'אוירת טרור'. ובסוף אתה שווה כמה שהסוכן שלך הצליח לארגן לך בשכר ובונוסים. הודלף שוויליאמס מרויח 10 מיליון לשנה, וכניראה שגם זה עמד להסתיים".

עוד בוואלה!

המהפך הושלם: שי גולדן יקבל תכנית בוקר בערוץ 20

לכתבה המלאה
יגאל רביד. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
"מאבק קבוע על מעמדם והכנסתם מול הבוסים הגדולים". יגאל רביד/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם

החיבור לטראמפ עוזר

הרבה כסף. אז מה להערכך הוא יעשה עכשיו?

"יכול להיות שהוא יעבור לאחד מערוצי הסטרימינג כמו לארי קינג המנוח בשעתו, או מייגן קלי שעליה מבוסס הסרט BOMBSHELL. אני מעריך שיכתוב ספר זכרונות כמו זה שקייטי קוריק הוציאה עכשיו, אולי ילמד, ירצה, ימשיך להתארח אצל אחרים ויוזמן לספיישלים. זה מה שהם עושים. בהפוך על הפוך, הצעד שלו עוזר למגישה הראשית של MSNBC רייצ'ל מדואו שכרגע במשא ומתן על החוזה שלה שעומד כיום על 30 מיליון דולר בשנה".

זה 2.5 מיליון דולר בחודש. היא מסתדרת?

"והיא לא הכי יקרה. שון האניטי מפוקס מקבל מעל 40 מיליון דולר. החיבור לטראמפ עזר לו".

יגאל תודה, בנווה אילן שמחו לקרוא. תעדכן כמה רייצ'ל סגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully