וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס המכון לעיתונות 2021 על תחקיר יהודה משי זהב

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 10:58

אחרי הסערה שיצרו ואחרי השינוי שכבר החל בחברה החרדית - אהרן רבינוביץ ושירה אלק מהארץ הם הזוכים בפרס המכון הישראלי לעיתונות 2021 על תחקירם אודות יהודה משי זהב. סכום הפרס המשותף: 50,000 שקל

בווידאו: קטעים מתוך תחקיר ״עובדה״ על יהודה משי זהב/סטילס: ראובן קסטרו, צילום: קשת 12
הפרס על סך 50,000 ש"ח נתרם על ידי תורמת החפצה בעילום שמה, והוא יחולק בין שני הזוכים

העיתונאים אהרן רבינוביץ ושירה אלק, אנשי מערכת "הארץ", הם הזוכים בפרס המכון הישראלי לעיתונות ע"ש צבי קלצל ז"ל למצוינות עיתונאית לשנת 2021. השניים נבחרו על ידי ועדת הפרס, בראשה עמדה נשיאת המכון, שופטת ביהמ"ש העליון בדימוס, הגב' דליה דורנר, ובה היו חברות כרמלה מנשה, פרשנית תאגיד השידור "כאן" לענייני צבא וביטחון; אשת התקשורת, עורכת הדין ד"ר זהר קדמון, לשעבר יו"ר חדשות 10 ולשעבר סמנכ"ל והיועצת המשפטית של שידורי קשת, אפרת דרור, מנכ"לית (משותפת) אולפני הרצליה ותמי ליטני, חברת המכון, לשעבר סגנית עורך הארץ ועורכת העיון של כתר. הפרס על סך 50,000 ש"ח נתרם על ידי תורמת החפצה בעילום שמה, והוא יחולק בין שני הזוכים.

שירה אלק. צופיה תנעמי,
שירה אלק/צופיה תנעמי

חברות ועדת הפרס שהתכנסו בחודש שעבר, בחרו בשניים מבין עשרות עיתונאים ועיתונאיות שהגישו מועמדותן לפרס, ומבין שמות נוספים שהוצעו על ידי הוועדה עצמה, נימקו כך את החלטתן: "פרס המכון הישראלי לעיתונות ע"ש צבי קלצל ז"ל למצוינות עיתונאית לשנת 2021 יוענק לעיתונאים אהרן רבינוביץ ושירה אלק, אנשי עיתון "הארץ", על תחקירם ממרס 2021, ובו חשפו עדויות על עבירות מין וניצול מיני, שביצע יהודה משי זהב, מייסד ויו"ר ארגון זק"א לשעבר בילדים, נשים, נערות ונערים חרדים במשך שנים".

עוד בוואלה!

"להיות ביביסט זה כרטיס כניסה לתקשורת? הבדיחה הכי טובה ששמענו"

לכתבה המלאה
אהרון רבינוביץ. באדיבות המצולמים
אהרון רבינוביץ/באדיבות המצולמים

עוד נמסר כי "התחקיר, שנערך על ידי השניים במקצועיות וביסודיות, בחן לעומק שמועות שנפוצו במשך שנים על אודות משי זהב, אך איש לא טרח לבודקן לעומק, או חמור מכך - העדיף להתעלם מהן ולהמשיך לתחזק ולחזק את הסיפור שרבים בתקשורת החילונית העדיפו לראות באיש - גשר המחבר בין החברה החילונית לחברה החרדית במעשי חסד של אמת.

"בפרסום התחקיר על מעשיו של האיש, זמן קצר לאחר ההודעה על דבר זכייתו בפרס ישראל למפעל חיים, גילו הכותבים, שצמחו שניהם בחברה החרדית, אומץ לב מקצועי ראוי להערכה. פרסום התחקיר תרם לא רק לחשיפת מעשיו הקשים של משי זהב עצמו, אלא הוביל גם לשורת חשיפות נוספות של עבירות ומעשים מיניים פסולים אחרים בחברה החרדית הסגורה. בכך קידמו השניים מודעות ציבורית, בראש וראשונה בציבור החרדי, שפתחה פתח לתהליך עומק שיוכל לצמצם מעשים כאלה בעתיד. לפיכך החליטה ועדת השופטות להעניק את פרס המכון הישראלי לעיתונות לשנת 2021 לרבינוביץ ואלק".


המכון הישראלי לעיתונות ע"ש צבי קלצל ז"ל נחנך בחודש פברואר האחרון, והוא מבקש לפעול לחיזוק חופש העיתונות והחזרת אמון הציבור בתקשורת בישראל, ומתמקד בחינוך בני נוער לאוריינות תקשורתית ולצריכה ביקורתית של תקשורת. המכון יעניק מידי שנה פרס על מצוינות עיתונאית.

דליה דורנר, שופטת ביהמ"ש העליון בדימוס, נשיאת המכון מסרה: "אני מבקשת לברך את שני הזוכים בפרס לשנת 2021, שהוא גם הפרס הראשון שמעניק המכון. התחקיר שהוציאו תחת ידם רבינוביץ ואלק - אמיץ אישית וציבורית, והצליח לשבור קשר שתיקה מתמשך של אלימות מינית מודחקת ומושתקת בחברה החרדית, ואף להוביל לשינוי ראשוני בגישת ההנהגה החרדית לטיפול בבעיה. המכון הישראלי לעיתונות ע"ש צבי קלצל ז"ל יישאף להמשיך ולחזק את המצוינות העיתונאית, דווקא בימים שבהם מעמד העיתונאים בישראל הולך ונשחק והכוחות והלחצים המופעלים עליהם מתגברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully