יוליה שמאלוב ברקוביץ'. ענבל מרמרי,
יוליה שמאלוב ברקוביץ'/ענבל מרמרי

"ב-4.5 שנים שאני בתפקיד, לא החלפתי מילה עם ביבי או עם שרה"

עודכן לאחרונה: 17.12.2021 / 20:04

בלעדי: יו"ר הרשות השנייה סוגרת קדנציה דרמטית | בראיון לפודקאסט "תיקתוק" של המכון הישראלי לעיתונות, היא הודפת את הטענות שפעלה עבור נתניהו, מאשימה את קשת שבנתה את היח"צ של ערוץ 14, חושבת גם בדיעבד שמיזוג רשת-עשר היה טעות ומזהירה שהמהדורה תתקצר אפילו יותר

שני אירועים משמעותיים עומדים בסיומה של הקדנציה הסוערת של יו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ' שכמעט דרך נס ובזכות נפלאות הפוליטיקה הישראלית ו-4 מערכות בחירות נשאה בתפקידה למעלה מארבע שנים, למרות שכבר הודחה על שר התקשורת הקודם איוב קרא. האחרון אגב, כבר מזמן לא במסדרונות הכנסת או הממשלה, אך שמאלוב ברקוביץ' כאמור יושבת על כסאה, לפחות עד מינוי היו"ר הבא/ה.

לפני שלושה חודשים באיחור של שנים, הודיע שר התקשורת יועז הנדל על רשימת המועמדים שלו להחלפת מועצת הרשות השנייה, מן הרשימה הזו נעדר שמה, ובכך למעשה נסתם הגולל באופן רשמי, על המשך כהונתה. האירוע השני חתם גם את היחסים הסבירים יחסית עם קשת ורשת, שהגיעו לנקודת רתיחה סביב ההחלטה על קיצור מהדורות החדשות - מהלך אותו הובילה, ובשבוע שעבר ניצחה.

בראיון מיוחד לסיכום הקדנציה בפודקאסט "תיקטוק" של המכון הישראלי לעיתונות, שמאלוב ברקוביץ' מתייחסת לטענות של חדשות 12 שההחלטה מקורה במניעים פוליטיים, מגיבה לביקורת על הטיה ופוליטיזציה סביב קידומו של ערוץ 14, ומנסה להסביר את הפסיביות שנקטה סביב האינפלציה בכמויות התוכן השיווקי בערוצים המסחריים - תוך עצימת עין מהזליגה וההשתלטות של הערוצים על התוכן בחברות החדשות.

חלק קטן מהשיחה מובא כאן בכתב. האזינו לשיחה המלאה.

יונית לוי תמר איש שלום מפוצלת. צילום מסך, יחצ, צילום מסך
"מהדורות החדשות מאבדות צופים ואנחנו רואים את זה". יונית לוי ותמר איש שלום/צילום מסך, צילום מסך, יחצ

הערת אזהרה למהדורה

"אני לא מבינה מה הייתה האסטרטגיה של קשת לעשות קמפיין כל כך חזק לערוץ 14. הם עשו להם את ההשקה. אני כאשת שיווק לא הייתי עושה דבר כזה. בכלל, יש הפרדה מבנית בין החדשות לבעלי עניין, ובעל עניין לא אמור להשפיע על החדשות בגלל האינטרס הכלכלי, ושם היינו"

נתחיל בקיצור המהדורה. מהלך שפתח מלחמת עולם של ממש ששוב העלתה טענות לכך שאת עובדת עבור הליכוד. מדוע נזכרתם רק עכשיו? המהדורות ארוכות כבר שנים.

"אנחנו הגענו לזילות של מושגים שהתקשורת עצמה גרמה לה. אני יו"ר רשות ציבורית ולהגיד שזו החלטה פוליטית זה דבר חמור. באבחה אחת אתם - כתבי התקשורת - לוקחים את המועצה כולה ואומרת שהיא נגועה בשיקולים. אחרי כמה שנים בתפקיד הגעתי למסקנה שברגע שהצד הנגדי, שלא מרוצה מהחלטה של רגולטור, הוא מתחיל להמציא עליו סיפורים. אחד מהם הוא שאני פועלת משיקולים פוליטיים. לומדים גם שאפשר להמציא עליו דוח".

רגע, לפני הדוח. עשיתם סקר שעל בסיסו החלטתם לקצר את המהדורה. למה לא חשפתם אותו?

"לא על בסיסו, הוא היה חלק מזה, בטח לא המרכזי. אני רוצה להדגיש שעל פי החוק המועצה סוברנית להחליט על אורך המהדורה. עד לפני שנתיים וחצי המהדורה היית עד 21:00 וארכה שעה. היא הוארכה ברבע שעה ואז בחצי שעה בגלל האירועים הביטחוניים ואז הקורונה, וזאת גם הסיבה שאנחנו מחזירים בשתי פעימות. במהלך הארבעה החודשים האחרונים נפגשתי עם כל מנכ"לי החדשות והערוצים אמרתי - חברים אנא החזירו את המהדורה חזרה, אל תגרמו לנו לקבל החלטה.

"על אף שאנחנו לא אמורים לעשות את זה כי זו החזרה למצב הקודם, עשינו סקר כדי לקבל אינדיקציה בלבד, ולראות האם גם הציבור חושב ככה".

אם אין קשר פוליטי, למה בכלל להתערב, תני לשוק לעשות את שלו.

"על כל דבר אפשר לשאול למה צריך רגולטור. מדינת ישראל החליטה שלמהדורת חדשות יש השפעה מאד גדולה על דעת הקהל, ויש פה לצערי הרב כמעט דואופול של קשת ורשת".

זה לא מדויק. גם ערוץ 14 והתאגיד משדרים חדשות. והטענה היא שניסית להיטיב עם 14, שכידוע תומך בנתניהו.

"מהדורת החדשות שלהם היא בין 19:30-20:00 ולא 20:00-22:00, כך שכל ניסיון לטעון שאני מנסה להיטיב איתם הוא מגוחך. הם בכלל לא מתחרים בחדשות. אני לא הרגשתי את ההתנגדות של רשת, רק שלהם (של קשת ד.ו.)".

נכון, כי האינטרס הכלכלי של רשת, שעומדת על כמחצית מהרייטינג של קשת, הוא בהקדמה.

"לקשת יש רייטינג כל כך גבוה ומהדורות החדשות מאבדות צופים ואנחנו רואים את זה, לצערי הרב. ואני אומרת לצערי כי זה אינטרס שלנו שתהיה להם איתנות פיננסית. אבל אני לא מבינה מה הייתה האסטרטגיה שלהם לעשות קמפיין כל כך חזק לערוץ 14. הם עשו להם את ההשקה. אני כאשת שיווק לא הייתי עושה דבר כזה. בכלל, יש הפרדה מבנית בין החדשות לבעלי עניין, ובעל עניין לא אמור להשפיע על החדשות בגלל האינטרס הכלכלי, ושם היינו".

את מבינה שקיימת אפשרות שהפעימה השנייה בכלל לא תיושם. בונים על מחליפך שימסמס, והשר הנדל כבר רמז שהוא לא שלם עם ההחלטה כשהוציא מכתב שדורש לבדוק את השקיפות בהליך קבלתה.

"במידה וההחלטה תמוסמס, צר לי מאד עבור הציבור שזו המועצה שתתחלף. עשינו דיונים מאד מעמיקים שלקחו בחשבון את השיקולים המקצועיים ואת האינטרס הציבורי. אני יודעת מה זה טלוויזיה - הקמתי ערוץ טלוויזיה - ואני מבינה שצריך להיערך, לכן עשינו מהלך הדרגתי ונמשיך לבחון את הדברים, ונראה, יכול להיות שמהדורה אפילו תתקצר יותר".

אבי ניר. תמר מצפי, אתר רשמי
"אני כאשת שיווק לא הייתי עושה דבר כזה". אבי ניר/אתר רשמי, תמר מצפי

פוליטיזציה? "בליל המצאות של דה מרקר"

"לבוא ולהגיד שהחלפתי משרד בגלל אברהם נתן זה טענות מופרכות. יש דיבורים ברשות השנייה על תביעת דיבה נגד דה מרקר. העיתון הזה קיבל אותי לתפקיד כ'פוליטיקאית שבאה לפקח על התקשורת'"

בכלל, את כל הכהונה שלך מלוות טענות על פוליטיזציה לטובת נתניהו. אומרים שאת מקורבת לשרה נתניהו ולנתן אשל (שפעל לפי הפרסומים בשמה נגד מינוי מישל קרמרמן לתפקיד מנכ"לית הרשות ד.ו.), שפעלת מטעם נתניהו למנוע את מיזוג רשת וערוץ 10, שהיטבת עם ערוץ המורשת ואח"כ אפשרת לערוץ 20 לשדר חדשות, ואז העברת אותו לאפיק 14.

"אני אשמח לענות על כל טענה. יש פה בליל של המצאות של עיתון דה מרקר, שפעם שאלתי את הכתב שם - אם אפשר לקרוא לו כתב - מאיפה הוא לוקח את הנתונים, והוא אמר לי 'מהארכיון'. אז ברור מה קורה, הוא ממציא, זה נכנס לארכיון, ואז הוא מוציא את זה מהארכיון".

אוקי נתייחס לכל טענה. את משוחחת עם שרה נתניהו?

"אני מכירה את שרה נתניהו הרבה מאד שנים. ניהלתי את וסטי (שבועון ישראלי בשפה הרוסית, מקבוצת "ידיעות אחרונות", אשר נסגר בסוף 2018 ד.ו.) ואת ערוץ 9 ובתקופה ההיא התקשורת בשפה הרוסית השפיעה על מי יהיה ראש ממשלה, וכל אחד בא אלי רוצה להשפיע. כיום אין לי קשר כזה כמו שמתארים. מעולם ב-4.5 שנים שאני בתפקיד לא החלפתי עם ביבי נתניהו או עם שרה עם נתן אשל או עם מי מטעמו מילה. אין לי אף שיחה, אין לי אף דיבור. זה מה שמטריף את כולם, אתם עיתונאים חוקרים הרי - איך לא הצלחתם לבוא עם הוכחות בדוקות".

דווקא יש הוכחות. במרץ השנה המועצה איישה תפקידים חסרים בדירקטוריונים של חדשות 12 ו-13. אחד מהם, אברהם נתן הנחשב מקורב מאוד לליכוד, התנגד לפיטוריך, ככה לפחות עלה מההקלטות של השר לשעבר איוב קרא. לדברי קרא נתן אמר לו: "אם תפטר אותה - אתה גמרת. אתה תשלם על זה. אתה לא תהיה יותר בכנסת". אז אולי יש פה זיקה בעייתית?

"קודם כל אי אפשר לפטר יו"ר, אפשר להמציא עליו דוח, מה שעשה איוב קרא. אני מודה לאל שב-4 שנים האלה למדתי איך עובדת השיטה ואני הרבה יותר מנוסה ומבינה. לגבי אברהם נתן, כשאני קראתי את זה בדה מרקר, שאלתי את עצמי למה שבן אדם ידבר עלי בצורה כזאת. התקשרתי אליו, אני מכירה אותו הרבה מאד שנים. והוא אמר לי 'לא היה ולא נברא'. אני לא יודעת מה קורה בינו לבין איוב קרא. אני יודעת מה קורה ביני לבין אברהם נתן. הוא נבחר ברוב קולות מוחץ ברשות השנייה. הוא היה יו"ר קשת, יו"ר רשות השידור".

בואי נגיד מה הוא לא היה. הוא לא היה יו"ר חוצה ישראל, בין היתר בגלל עדות בעייתית שנתן במשפט הולילנד. אפילו משרד עורכי הדין המלווה אתכם אמנם לא פסל את מועמדותו אבל בחוות הדעת עליו ציין כי יש לשקול אם זה המינוי הנכון ביותר, לאור קשריו הפוליטיים. ואז ביקשת חוות דעת נוספת. למה היית צריכה שתי חוות דעת?

"כל מה שאתה אומר זו המצאה ושקר ותודה לאל שיש לי את ההזדמנות להיות פה היום ולשים סוף לשקרים האלה. נתחיל מכך שעבדתי עם משרד עורכי דין (אברמזון, שליווה במשך שנים את הרשות השנייה ד.ו.) שבעיני הפעילות שלו צמוד לרשות בכלל לא תקינה בגלל שצריך הגבלת קדנציה גם בייעוץ משפטי. כל מי שנבחר לדירקטוריונים של חברות החדשות עמדו בתנאי הכשירות. כולם היו במקום שהם יכולים להיות יו"ר של חברה ציבורית. הם אמרו שהוא כשיר. חוות הדעת שלהם נכתבה, וחוות הדעת הנוספת שלקחנו - הייתה עבור כולם. לא רק עבור אברהם נתן. זה הכל שקר וכזב. שתי חוות הדעת הגיעו למועצת הרשות. לבוא ולהגיד שהחלפתי משרד בגלל אברהם נתן זה טענות מופרכות. יש דיבורים ברשות השנייה על תביעת דיבה נגד דה מרקר. העיתון הזה קיבל אותי לתפקיד כ'פוליטיקאית שבאה לפקח על התקשורת'".

אבל עובדתית זה נכון. היית פוליטיקאית.

"עובדתית הייתי כמעט 4 שנים חברת כנסת ו-15 שנים אשת תקשורת. הייתי עורכת ראשית ומנכ"לית של עיתון ועורכת ראשית של ערוץ טלוויזיה. תראה איזו הטיה ועיוות של העיתון כלפי הציבור. אם רוב הקריירה שלי אני אשת תקשורת, אי אפשר להגיד שאני באתי כפוליטיקאית. בכלל, רשימת הדירקטורים בחברות החדשות זה אחד ההישגים הגדולים שלי ושל המועצה, שעושה את תפקידה למרות שכל יום היא יכולה ללכת. כל הדירקטורים הם אנשים ראויים, רציניים ועם ניסיון".

בנימין ושרה נתניהו בליל הבחירות, בנייני האומה, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"מכירה את שרה הרבה מאד שנים". הזוג נתניהו/ראובן קסטרו

"מיזוג רשת-עשר היה טעות. אז והיום"

"מי שטען שרציתי לסגור את ערוץ עשר כי זה מה שרצה ביבי משקר, אין לי מושג מה רצה ביבי. לא דיברתי אתו ולא עם אשתו ולא עם נתן אשל. ראיתי את אשל בחלוקת פרסי ישראל, אמרתי לו מה שלומך ובזה נגמר הסיפור"

איך את מסבירה את הדוח שהוציא עליך מנכ"ל משרד התקשורת בתקופת איוב קרא נתי כהן ב-2018, שמצא שגיבשת את דעתך על המיזוג של רשת-עשר, עוד בטרם החל הליך השימועים והדיונים בנושא. מהלך אליו התנגדת נחרצות.

"זה פשוט מצחיק. אני באה מתחום התקשורת ויש לי ידע מאד רחב בתחום. לא התקבלה שום החלטה לפני הדיונים. כל פעם שאמרתי שבעיני כאשת מקצוע המיזוג הזה הוא סכנה לתקשורת ופגיעה בציבור, אמרתי שזו דעתי האישית אבל יש לי מועצה והיא תקבל החלטה. הייתי נגד גם ביום קבלת ההחלטה, אבל אמרתי גם שמרגע שתתקבל אעשה הכול כדי שרשת תחזיק מעמד".

את טענת שהחיבור בין עשר לרשת נועד לכישלון. אבל לפחות לפי רשת, הם כיום מאוזנים ואפילו קצת מרוויחים. אם הוא לא היה יוצא לפועל היו בישראל כיום 3 ערוצים מדממים, הפסדיים שכנראה כבר היו קורסים. התזה שלך נכשלה.

"ממש לא נכשלה. כמועצה וכרשות עשינו הכול כדי לעזור לרשת. כל מה שאמרתי היה נכון, אנשים פוטרו, יש פחות יצירה מקומית, לצערי הפכנו לערוצי חדשות ואקטואליה, וכל מה שאמרתי נכון. אתה מדבר על כמה חודשים כשהמיזוג קרה לפני 3 שנים. אסביר לך משהו, כשיש לך שלוש מכולות בשכונה ורוצים לסגור אחת כדי לחלק את השלל במקום לשלוש לשתיים - השאלה למי זה טוב, למי שהחליט לחלוק בשלל או לציבור.

"מי שטען שרציתי לסגור את ערוץ עשר כי זה מה שרצה ביבי משקר, אין לי מושג מה רצה ביבי. לא דיברתי אתו ולא עם אשתו ולא עם נתן אשל. ראיתי את אשל בחלוקת פרסי ישראל, אמרתי לו מה שלומך ובזה נגמר הסיפור.

"את מה שראיתי לפני ארבע שנים הערוצים התחילו לראות רק עכשיו. איך אני רציתי לסגור את ערוץ עשר אם ההצעה שלי הייתה שהם יהפכו להיות ערוץ חדשות. ההצעה שלי הראתה שהוא יכול להיות ערוץ מצוין ולהחזיק מעמד אם יהיה CNN ישראלי. הם טענו שהמטרה שלי היא לגרום להם לסגירה. והראיה, שנה אחרי זה מתן חודרוב יו"ר ועד העובדים הגיע למועצת הרשות השנייה ביקש ממני להביא את ההצעה מחדש".

לא סייעת לעובדי רשת בזמן הפיטורים, שלדעת רבים אף היו צבועים בצבעים פוליטיים.

"אני התרעתי מפני הדבר הזה, אמרתי שיפטרו אנשים אם יהיה מיזוג. אני לא מרוצה מהמיזוג ומזה שנשארנו עם ערוץ אחד פחות. הנרטיב שאין מקום לשלושה ערוצים זו טעות. אם היו מתייחסים לסך ההוצאות כסך הצופים הכל היה נראה אחרת. שכמה שיותר גופים ישדרו חדשות".

הצהרה השר איוב קרא בלהב 433 בטרם הגשת תלונה בגין האזנות סתר בפרשת הקלטות נתניהו. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"אי אפשר לפטר יו"ר, אז המציא דוח". איוב קרא/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בין תוכן שיווקי לעיתונאים בוועידות ממומנות

"אנחנו מבינים שהערוצים נמצאים במצב לא פשוט. מעבר לזה שעושים רגולציה לטובת הציבור, צריך איזון גם עם האינטרס הכלכלי שלהן. הוועידות האלה אפשרו עוד כלי לפרנס את הערוצים"

דיברנו על הפרדה מבנית. לאחרונה נחשף בוואלה! ברנז'ה עד כמה הועמקה ושוכללה שיטת העירוב של אנשי חדשות בוועידות וכנסים מסחריים של קשת ורשת. מדובר בתעשיית תוכן שיווקי מנוגדת לרוח החוק שלא עשית דבר כדי לעצור אותה.

"נתחיל מכך שלפי תיקון 44 לחוק הרשות השנייה בערוצי טלוויזיה משנת 2018 תוכן שיווק אושר בטלוויזיה. הכללים אושרו והצופים צריכים להיות מרוצים מכך שממש מקרוב יהיה גילוי נאות שמדובר על תוכן שיווקי".

אני לא מדבר על שקית של תפוצ'יפס בהישרדות, אלא על מכבסת מזומנים במסווה של חדשות, שבכלל לא מופיעה בתנאי הרישיון.

"אתה צודק, מה שמטריד אותנו זה התוכן הסמוי. כשאתה מראיין מישהו ולא יודע מה האינטרסים שלו והאם הוא שילם על הריאיון. שם יהיה גילוי".

ומה עם ועידות "פוליטיות" כמו ועידת המשפיעים? בסוף יש ספונסרים שמשלמים עליה.

"אנחנו מבינים שהערוצים נמצאים במצב לא פשוט. מעבר לזה שעושים רגולציה לטובת הציבור, צריך איזון גם עם האינטרס הכלכלי שלהן. הוועידות האלה אפשרו עוד כלי לפרנס את הערוצים. מה שהיה חשוב לנו זה לעשות הפרדה מוחלטת בין הכנסות הוועידה לערוץ לבין החדשות, והם עמדו בהנחיות האלה. אנחנו מפקחים על הריבוע הקטן שנקרא מסך טלוויזיה. כל מה שקורה בוועידה הוא לא תחת רגולציה, ואני לא יכולה לעשות שם כלום".

אבל הוועידות לא בונות על הקהל, אלא על המסך, ואז רואים קידומים באתרי החדשות.

"האתרים האלו לא תחת רגולציה שלנו. מה שמעניין אותנו זה האם הם עומדים בהנחיות שלנו על המרקע. אתה מנית את התקופה הסוערת שלי - ועשית מונולוג של 3 דקות על הקדנציה. מועצת הרשות קיבלה מאות החלטות ואני חושבת שאי אפשר להתעלם מהאיזון שאנחנו רואים יותר בטלוויזיה. אי אפשר להתעלם מזה שיש עוד תחנת רדיו ערבית, שיצא מכרז חדש לתחנת רדיו חרדית. בתקופתי הייתה המון עשייה, ברוכה וחשובה.

"לגבי הקדימונים של הערוצים, אני יכולה להסכים איתך שלעיתים זה מקומם, אבל כל הטענות שלך הן טענות של להרגיש שאולי המפוקחים התחילנו לקחת צעד אחד קדימה ולזלזל ברגולטור, וככל שהם מגזימים החגורה יותר תתהדק. אני אומרת פה בריש גלי - חברים, יש כללים, תעמדו בהם בבקשה".

קרן מרציאנו ואביגדור ליברמן בועידת המשפיעים של 12. צילום מסך, צילום מסך
"אנחנו מבינים שהערוצים נמצאים במצב לא פשוט". ועידת המשפיעים של חדשות 12/צילום מסך, צילום מסך

"היעדר רגולציה היא סכנה למדינת ישראל"

"המאזינים פה בוודאי מבינים שהדבר האחרון שאפשר לעשות הוא להשתיק אותי. במהלך ה-4 שנים האחרונות נעשה לי עוול מאד גדול"

בכל העולם פבלישרים וגופי תוכן מתמודדים עם ההשתלטות של גוגל ופייסבוק על שוק הפרסום. בכל העולם הרגולטורים נוקטים עמדה ומשנים מדיניות, ופה בארץ, כלום.

"אני מדברת על גוגל ופייסבוק והפגיעה שלהן ביצירה הישראלית כבר עשור. אחת הבעיות שאין בכנסת מספיק אומץ. שים לב, כשאתה בא ואומר לי 'למה צריך רגולטור', אתה בעצם אומר - 'לכו תראו נטפליקס'. אני לא רוצה שילכו לנטפליקס. אני רוצה שיהיה כסף לתעשייה מקומית, שתהיה עבודה לאנשי היצירה והתוכן הישראלים.

"לגבי מיסוי, אתה יודע מה זה למסות גוף בישראל? לבנאדם הכי מסכן זו לא בעיה להגיד תשלם מס הכנסה, אבל מקונגלומורטים מפחדים. עד שזה יקרה צריך להקים קרן יצירה מקומית שגוגל ופייסבוק ונטפליקס ויוטיוב וכל המוסדות הזרים שמשדרים פה ישקיעו מכספם ועם זה נוכל להציל את השוק המקומי. ואז שימשיכו במקביל בדיונים כן למסות-לא למסות. אם בממשלה לא יבינו שיש כאן סכנה אמיתית ומפלצת שקמה מלמטה, יהיה מאוחר מדי. זה הדבר הכי חשוב ששר התקשורת צריך לשים מול עיניו".

אגב שר התקשורת, הנדל מאמין בצמצום רגולציה. אולי הוא צודק. למה בכלל צריך ב-2022 מועצה רגולטורית שמריחה מאינטרסים פוליטיים?

"צריך לעשות שינוי ברגולציה בישראל, שצריכה להתאים לטכנולוגיה שקיימת כיום. הייתי משקיפה בפולקמן (הוועדה לאסדרת השידורים שהקים הנדל), ואני לא בעד ברית המועצות אלא על ארצות הברית. רגולטור אחוד חייב להיות הרגולטור גם על התאגיד. אין שום סיבה שהוא יהיה בחוץ. דבר שני, דווקא בעידן הפייק ניוז - היעדר רגולציה היא סכנה למדינת ישראל. צריך אולי להפחית רגולציה מהתקשורת המוסדית כמו טלוויזיה ורדיו, אבל כדי להחיל על תקשורת אינטרנטית. בתקשורת מסורתית אני יכולה להגיד עשה דרמות ועשה חדשות. אני דואגת ליצירה המקורית וזו דרך לשפר את תדמיתנו בעולם".

רגע לפני סיום כהונתך כיו"ר הרשות השנייה, יזנק שכרך מ-10,000 שקל בחודש לכ-30 אלף שקל בחודש. ההפרש המצטבר, בסך כמיליון שקל, ישולם רטרואקטיבית וההעלאה תעוגן בתקנות לטובת היו"ר הבא. איך את מסבירה את הצעד הזה, שעושה דווקא מי שסיים את הכהונה שלך. אולי מנסים להשתיק אותך?

"(צוחקת) המאזינים פה בוודאי מבינים שהדבר האחרון שאפשר לעשות הוא להשתיק אותי. במהלך ה-4 שנים האחרונות נעשה לי עוול מאד גדול. יש תקנות גמול של יו"ר הרשות השנייה, שאמור לקבל 30% שכר משכרו של המנכל. בפועל משנת 2000 רוב יושבי הראש פנו לשר ואמרו שהשכר לא משקף צת העומס, ואכן זה שונה. מה שקרה אצלי זה גם שהוחלפו כל הזמן שרים בגלל הבחירות, ונוצר עומס גדול מאד".

למה שמך לא נכלל ברשימת המועצה הבאה שהרכיב השר?

"תשאל אותו. אני חושבת שקדנציה לכל תפקיד בכיר במוסד ציבורי צריכה להיות ל-6 שנים. רק בזמן הזה אפשר לעשות באמת דברים חשובים. אני בינתיים פה ועד השנייה האחרונה אהיה פה ונקבל החלטות עד שנעביר את המקל הלאה. אני מאד נהנית מהעבודה שלי.

האם פנייך לפוליטיקה? לליכוד? מישהו הבטיח לך מקום באחת הרשימות?

"אולי. תשאל את דה מרקר, הם יודעים יותר טוב".

תגובות

מעורכת TheMarker נמסר בתגובה: "TheMarker ימשיכו לעשות את עבודתם העיתונאית".

בחדשות 12 בחרו שלא להגיב, אך גורם בכיר מסר: "אנו מאחלים לגברת שמאלוב ברקוביץ הצלחה בקריירה הפוליטית העתידית".

מהשר לשעבר איוב קרא נמסר בתגובה: "יוליה הגיעה לתפקידה בזכותי ולא מטעם הליכוד כי מעולם לא הייתה בליכוד באופן רשמי וגם שכנעתי את נתניהו לתמוך במינויה למרות שרצה מועמד אחר. לי לא היה מעמד חוקי כדי להתערב במיזוג הערוצים רק לכולם היה ברור שריבוי ערוצים הייתה המדיניות שלי ובלעדי ערוץ 14 היה נסגר. צר לי אבל לאשה הזו אין הכרת הטוב ובמשרדי התוודתה לפני שמאיימים עליה לאפשר את המיזוג. כך הצביעה נגד ודחפה את המועצה שבשליטתה להצביע בעד ובכך הצליחה לעבוד על כולם כולל עלי ועל נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully