וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה שיודעים: מה קורה בכאן תרבות ולמה כולם עוזבים?

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 22:09

השבוע תשודר תכניתו האחרונה "שלושה שיודעים" של הטאלנט הבולט של "כאן תרבות" דודו ארז, שעוזב. אך לוואלה! ברנז'ה נודע כי הוא לא לבד: בשנתיים האחרונות עזבו כ-7 אנשים את התחנה - כמעט כמחצית מכוח האדם. גורמים בתחנה: "יחסי אנוש גרועים"

מה עומד מאחורי שורת העזיבות? קשה לדעת. גורמים בתאגיד רומזים כי הם מודעים לבעייתיות לכאורה שקיימת סביב העזיבה השיטתית של עובדים בתחנה

השבוע משודרת בתחנת הרדיו של תאגיד השידור הציבורי "כאן תרבות" תכניתו האחרונה של הטאלנט הבולט ביותר של התחנה דודו ארז "שלושה שיודעים". מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי מדובר בעזיבה השביעית בתקופה של כשנתיים, הפעם של מי שהגיש בארבע וחצי השנים האחרונות את תוכנית הדגל העוסקת בתחומי מדע, טכנולוגיה ועוד. לאחרונה, זכתה התוכנית בפרס תוכנית המלל הטובה ביותר ברדיו מטעם אגודת העיתונאים.

עזיבתו של דודו ארז מצטרפת להתפטרותו של עורך התחנה נדב נוימן לפני כ-4 חודשים, לעזיבתו של ראש מערך הפודקאסטים רום אטיק (למאקו) ולעזיבה של אנשי תחנה נוספים בשנתיים האחרונות כמו גילי מרקוביץ', שירי לב ארי, אסתי רימון ימיני - כל אלו לצד מפיק נוסף, ועוד. כאמור, מדובר במחלקה בתאגיד שכל מצבת כוח האדם שלה מונה כ-15 עובדים.

מה עומד מאחורי שורת העזיבות? קשה לדעת. גורמים בתאגיד רומזים כי הם מודעים לבעייתיות לכאורה שקיימת סביב העזיבה השיטתית של עובדים בתחנה, אך מנגד אומרים כי מדובר בתחלופה רגילה והצעות טובות יותר שקיבלו חלק מאנשיה. ההסבר הזה בוודאי אינו יכול לתת תשובה מלאה לשאלה מדוע מנהל הפודקאסטים בעצמו (אטיק) - נטש אחרי שנה את תפקידו, כמו גם אחרים.

דודו ארז. מגד גוזני
קצה הקרחון. דוד ארז/מגד גוזני

אווירה בלתי נעימה

גורמים ב"כאן תרבות" ששוחחו עם וואלה! ברנז'ה בימים האחרונים מתארים אווירה בלתי נעימה בתחנה

גורמים ב"כאן תרבות" ששוחחו עם וואלה! ברנז'ה בימים האחרונים מתארים אווירה בלתי נעימה בתחנה שאמורה להוות מעין תחנת בוטיק - או סיירת התרבות של כאן, ומאשרים את התיאורים שהופיעו בתחקיר של תמר קפלינסקי ב"הארץ" אודות המתרחש בה. כזכור, על סמנכ"ל הרדיו של כאן לי־אור אברבך, נאמר באחת העדויות שהוא "ידוע בזה שכל העובדים שלו מבואסים. הוא נכנס באנשים על דברים שהוא לא הגדיר אף פעם, ממדר עובדים כעונש".

ואכן, גורם ותיק בתחנה אמר השבוע לוואלה! ברנז'ה כי "לא מפתיע שדודו החליט לעזוב. האווירה בתחנה רעה וזה בגלל יחסי אנוש גרועים של המנהלים שהופכים את ימי העבודה לבלתי נסבלים. זאת למעט מגיש אחד (שמו שמור במערכת ד.ו.). התחקיר של 'הארץ' היה רק קצה הקרחון. יום יבוא והעובדים יפתחו את הפה בלי לפחד והכל יצא החוצה".

הגורם אף הזכיר כי אברבך הגיע לתחנה ללא ניסיון ניהולי מספק, נושא שכבר עלה כבעייתי עם מינויו ב-2017, כאשר התאגיד הוריד את תנאי הסף של המכרז, תחת הנימוק ש"לא היו מועמדים מתאימים אחרים שניגשו לתפקיד". ואולם, אז נודע לוואלה ברנז'ה כי לשלב האחרון במכרז הגיעו שבעה מועמדים, מתוכם לפחות מנכ"ל אחד בעל ניסיון מוכח ומוצלח לשעבר של תחנת רדיו בולטת (שמו שמור במערכת) - כך שלא ברור מה הוביל את קובלנץ והמועצה לבחור דווקא כפי שבחר. בתוך כך, עמותת "הצלחה" הגישה אז בקשה מטעם חוק חופש המידע לחשיפת שמות המתמודדים.

באותו הקשר, הגורם מציין כי גם מנהלת כל חטיבת האומר שכוללת את מורשת, כאן תרבות ורדיו השפות לימור גריזים שהוזכרה בתחקיר "הארץ" הייתה חסרת ניסיון ניהולי ברדיו לפני שמונתה למנהלת רדיו מורשת.

לי אור אברבך. צילום מסך, צילום מסך
תחלופה טבעית או ניהול בעייתי? מתוך תחקיר הארץ/צילום מסך, צילום מסך

ואולם, למרות הטלטלות שעוברת התחנה הקטנה, דווקא בשורת נתוני ההאזנה, חלה ירידה מתונה בלבד בשנים האחרונות. לפי סקר TGI האחרון שפורסם ביולי, התחנה נמצאת במגמת ירידה עקבית מ-2.6% ל-2.4% בשנתיים, שבוודאי לא נופלת משיעור הירידה הכללי בהאזנה לתחנות כאן בשנים אלו.

מכאן תרבות נמסר בתגובה כי: "דודו ארז ביקש לעזוב אחרי קרוב ל-5 שנים בהם הוביל את התוכנית שלושה שיודעים על מנת להתפנות לפרוייקטים אחרים. אנחנו אוהבים אותו מאוד ומאחלים לו הצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully