וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 64% מהציבור תומכים בריסון ענקיות הטכנולוגיה

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 11:55

לפי הסקר שפרסם הוושינגטון פוסט, מרבית האמריקנים לא סומכים על ענקיות התוכן וחיים בחשש משימוש לרעה במאגרי המידע האישי שברשותם. 72% לא סומכים על פייסבוק שתטפל באופן אחראי במידע הפרטי שלהם

64% מהאמריקנים חושבים שהממשלה צריכה לעשות יותר כדי לרסן את ענקיות הטכנולוגיה - כך עולה מסקר ראשון מסוגו שפרסם הוושינגטון פוסט. לפי הסקר, האמריקנים לא סומכים על הענקיות וחיים בחשש משימוש לרעה במאגרי המידע האישי שברשותם. 72% לא סומכים (not much/not at all) על פייסבוק שתטפל באופן אחראי במידע הפרטי שלהם ובדאטה לגבי פעילותם המקוונת.

עוד עולה מהסקר כי רק 10% חושבים שלפייסבוק יש השפעה חיובית על החברה, בעוד 56% אומרים שיש לה השפעה שלילית ו-33% אמביוולנטיים. כ-7 מתוך 10 אמריקאים חושבים שהטלפון שלהם מאזין להם בדרכים שלא הסכימו להן. 82% מהאמריקאים שנחשפים באופן תדיר לפרסום מטורגט באינטרנט אומרים שזה "מעצבן" ו-74% אומרים שזה "פולשני".

אפליקציות. GettyImages
אפליקציות/GettyImages
היעדר הרגולציה על ענקיות הטק אשר אוכלות את רוב עוגת הפרסום המקומית, שמסתפקת בשאריות - ובכך פוגעת גם בפאבלישרז ובענף העיתונות המדמם

השליטה העודפת והמסוכנת של ענקיות הטק הגלובליות גוגל ופייסבוק עולה לרוב בהקשרים של היעדר פיקוח על תכנים בעייתיים או חסימות אקראיות של גולשים. לעיתים גם בעקבות והקידום של שר התקשורת יועז הנדל את הפיקוח על חסימות ובוטים ברשתות - הצעות שייתכן ומקורן גם במניעים פוליטיים.

אבל כל אלו רק משתיקים עוד יותר את הפיל הלבן הגדול והלא מטופל שבחדר: היעדר הרגולציה על ענקיות הטק אשר אוכלות את רוב עוגת הפרסום המקומית, שמסתפקת בשאריות - ובכך פוגעת גם בפאבלישרז ובענף העיתונות המדמם. ואכן, לא מדובר רק בנגיסה, אלא במונופול של ממש - אפילו לפי ההגדרות המחמירות של הרשות לתחרות הישראלית, על פי ההערכות, 85% משוק הפרסום בדיגיטל בישראל נשלט על ידי פייסבוק וגוגל. מדובר בשליטה מונופוליסטית ומוחלטת.

מבדיקה שערכה וואלה! ברנז'ה לפני כשבועיים עולה כי גם בהשוואה לעולם מצבה של ישראל לא מזהיר, וכי בעוד בעולם ממסים ומרסנים את כוחן של הענקיות, בישראל לא מתקדמת חקיקה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully