וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הרשות השנייה יוצאת לדרך. דבר אחד חסר בה

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 14:40

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר עדן בר טל מונה ליו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, ויחליף את יוליה שמאלוב ברקוביץ' המסיימת קדנציה סוערת. במועצת הרשות החדשה אין ולו נציג אחד שעבד בטלוויזיה המסחרית. הנדל: "צעד מתבקש בדרך לשינוי בשוק השידורים"

לאחר למעלה מ-7 שנים - מועצה חדשה לרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו. היום (ראשון) אישרה הממשלה בישיבתה השבועית את מועמדי שר התקשורת יועז הנדל למועצת הרשות השנייה. כפי שמורה החוק המועצה תיכנס לתפקידה באופן מיידי.

בראשות מועצת הרשות יעמוד עדן בר טל מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, המביא עימו ניסיון רגולטורי. בר טל יחליף את יוליה שמאלוב ברקוביץ' אשר חותמת 4.5 שנים של קדנציה סוערת ורוויית מלחמות, כאשר ברקע טענות לפוליטיזיצה של החלטות המועצה לטובת משפחת נתניהו.

האם משהו מכל אלו עומד להשתנות? במשרד התקשורת מדגישים בהודעתם כי "מחצית מנציגי המועצה הן נשים, וכן ישנה נציגות לציבור החרדי, הדתי, הערבי, נציגי פריפריה, אנשי מקצוע ואקדמיה, רוח ועשיה". ואכן הרשימה כוללת אנשים רבים הנמנים על הצד הימני של המפה הפוליטית, ושלושה מחברי הרשות השניה החדשים עובדים או עבדו באוניברסיטת אריאל. מה שנפקד ממנה הוא דמות בעלת רקע או ניסיון בתחום הרלוונטי - טלוויזיה. ברשימה אין אף לא עיתונאי אחד (מלבד יקי הפשטיין) ואף לא אחד שעבד בערוץ טלוויזיה מסחרי. גם הנציגות לחברה הערבית לוקה בחסר עם חברה אחת בלבד במועצה מהמגזר.

נציגי הועדה שמונו: אודי ירושלמי, אודליה מינס, מרלין וניג, דנה רביב, יקי הפשטיין, פרופ' אילן תמיר, אילעאי עופרן, אספהאן בהלול, הרב שרון שלום, עינת דיין, ציפי מנהיימר, שמואל שטח, אדם צחי, מיכל דגון. יצוין כי דגון שימשה במשך שנים כבכירה בשוק ההפקות ועבדה עם כלל הערוצים, ואולם לא עבדה בערוץ מסחרי.

מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל. אורי לנץ
רקע רגולטורי. עדן בר טל/אורי לנץ
"בשנים האחרונות ראינו טיפול כושל של הרשות השנייה בתלונות על גזענות מכוונת נגד הציבור הערבי. הדבר מצריך שינוי"

שר התקשורת יועז הנדל: "מודה לראש הממשלה וחבריי השרים שאישרו היום את חברי מועצת הרשות השניה. המועצה תהיה עניינית ומקצועית כפי שמגיע לתושבי מדינת ישראל. זהו צעד מתבקש בדרך לשינוי בשוק השידורים בישראל. אני סמוך ובטוח שהמועצה החדשה תיישם את הצורך בשיקפות על החלטות המועצה, הפחתת הרגולציה העודפת, הקפדה על הפקות מקור ואיכותה של היצירה ישראלית. בכוונתי להביא להשלמתה של רפורמה מקיפה בשוק השידורים. עם זאת הכרחי למנות לאחר שנים ארוכות של עיכוב, מועצה חדשה שתייצג את כלל חלקי החברה הישראלית ותסייע להוציא לפועל את השינוי ההכרחי בשוק השידורים. אני מודה למועצה היוצאת ומאחל בהצלחה למועצה הנכנסת".

מעמותת סיכוי-אופוק הפועלת לשיוויון ושותפות בין יהודים לערבים נמסר: "מועצת הרשות השנייה היא גוף ציבורי המחזיק בסמכויות משמעותיות בפיקוח על גופי התקשורת בישראל. העובדה שרק חברה ערבית אחת מ-15 תכהן בה היא תעודת עניות לשר התקשורת ולמשרדו. כדי לייצג כהלכה 20 אחוזים מאזרחי המדינה, האזרחים הערבים, נדרשים 3 נציגים ערבים לכל הפחות, אשר ידאגו לאינטרסים של כלל הצופים הערבים והחברה הערבית על כל גווניה. בשנים האחרונות ראינו טיפול כושל של הרשות השנייה בתלונות על גזענות מכוונת נגד הציבור הערבי. הדבר מצריך שינוי, ולכן ללא תיקון של הייצוג במועצה קשה להאמין שיהיה גם מענה הולם לתלונות של צופים ערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully