וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי התאגיד: "31% נוטלים תרופות נגד דיכאון; 70% מרגישים מאוימים"

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 12:33

יממה אחרי אימוץ המלצות דוח פרוקצ'ה שתיאר תרבות ארגונית קלוקלת בתאגיד השידור, העובדים זועמים על המועצה שדחקה בהם להתלונן. מכתב שהפיצו והגיע לידי וואלה! ברנז'ה חושף ממצאים מטרידים ביותר על מצבם הנפשי

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי- הטיפול בנטרדות מיניות בתאגיד השידור הישראלי כאן/יח"צ
בישיבת מועצה שהתקיימה רוב חברי מועצת התאגיד הצביעו נגד הרעיון להדיח מידית את קובלנץ אך בהמשך הוטלו עליו שורת מגבלות

יממה אחרי הודעת מועצת תאגיד השידור על אימוץ מרבית המלצות דוח ועדת פרוקצ'ה שהקים, ועד עובדי כאן מתקומם ויוצא נגדה. מכתב שהפיץ והגיע לידי וואלה! ברנז'ה חושף ממצאים מטרידים ביותר על מצבם הנפשי של העובדים.

אתמול (שני) הודיעה המועצה כי היא מאמצת את הדוח שהגישה לפני כשבועיים הוועדה החיצונית שהקים לבחינת התרבות הארגונית בתאגיד. הוועדה הוקמה מעל ראשו של המנכ"ל בעקבות תחקיר "הארץ" שחשף שורת התעמרויות והטרדות מיניות לכאורה בארגון. אחרי מספר חודשי עבודה המליצה הוועדה בראשות השופטת אילה פרוקצ'ה על רפורמה ותאריך יעד למימוש - כחצי שנה. בנוסף, המליצה על טיפול זוגי ליו"ר המועצה גיל עומר והמנכ"ל קובלנץ - שיחסיהם מעורערים.

בישיבת מועצה שהתקיימה טרם הוצאת ההודעה, רוב חברי מועצת התאגיד הצביעו נגד הרעיון להדיח מידית את קובלנץ אך בהמשך הוטלו עליו שורת מגבלות.

אלדד קובלנץ וגיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
אלד קובלנץ וגיל עומר, בימים טובים יותר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

74% חשים ש"מחפשים אותם"

"מרגע שהופצו מסקנות המועצה, אנו מקבלים פניות רבות מעובדים אשר חשים מרומים ומצרים על כך שניגשו לוועדת פרוקצ'ה בהמלצת המועצה והולכו שולל"

היום שלח ועד עובדי התאגיד מכתב בו הוא מוחה על אימוץ ההחלטות. "קראנו את החלטות מועצת התאגיד אך נדמה שההחלטות אלה אין בהן כדי לחולל את השינוי ,להגן על העובדים ועל נפשם הפגועה, ואין בהן מסקנות אישיות כלפי מנהלים שכבר פגעו בעובדים וגרמו נזקים. מרגע שהופצו מסקנות המועצה, אנו מקבלים פניות רבות מעובדים אשר חשים מרומים ומצרים על כך שניגשו לוועדת פרוקצ'ה בהמלצת המועצה והולכו שולל", נכתב בו.

הועד חושף סקר שנעשה בקרב 250 עובדים בנוגע להתעמרות וסביבת עבודה בתאגיד, ובו ממצאים מדאיגים שלדבריו "חשפו את מה שרבים מכם חווים באופן אישי ומחזקים את האמור בדו"ח של ועדת פרוקצ'ה. השאלונים העלו רובד נוסף שחושף את חומרתם של הדברים, ועד כה לא קיבל התייחסות משום גורם, והוא ההשפעות הרגשיות הקשות שעליהם העידו עובדים בעקבות סביבת העבודה הפוגענית שהם תיארו. התמונה שעולה מסקר זה היא המצוקה הרגשית-נפשית שבה שרויים עובדים והצלקות העמוקות עימן הם מתמודדים".

לפי הסקר:
57% מהמשיבים מרגישים שיש החמרה רבה במצבם הבריאותי. עובדים תיארו תופעות כגון: רעידות בידיים, לחצים בחזה, התקפי חרדה, דיכאון, שימוש בתרופות בריאות הנפש, אובדן ערך עצמי, חוסר רצון לחיות, לחץ דם גבוה, התמוטטות עצבים, אובדן תאבון מוחלט.
70% מהעובדים מרגישים מאוימים. עובדים תיארו אווירת עבודה של פחד וזלזול, השפלות, איום.
71% מהמשיבים סיפרו כי הם מרגישים מותשים וחסרי כוחות.
31% נוטלים תרופות נגד חרדות ודיכאון.
53% חשים כי מנסים להכשיל אותם ולייחס להם כישלונות שלא באחריותם.
66% חשים שביטחונם ירוד.
74% חשים ש"מחפשים אותם".
87% לא רואים בהנהלה מודל לחיקוי.


"ועד עובדי התאגיד מביע תמיהה על כך שממצאי וועדת הבדיקה לא הגיעו למסקנות לגבי מיצוי הדין עם הפוגעים, ולא נתנו טיפול קונקרטי לפגיעה בעובדים. כמו כן, לא הייתה התייחסות מספקת לאחריות של משאבי אנוש כמי שאמור להגן על העובדים מפני התעמרות, הטרדות מיניות והתנהלות פוגענית. הוועד מצפה להחלטות נחרצות שיתנו מענה הולם לעובדים שנפגעו וחשים כי עובדים בסביבת עבודה אלימה ונקיטת צעדים משמעותיים כנגד הפוגעים, ובכך להפוך את תאגיד השידור למקום ששואף למצוינות ומהווה סביבת עבודה בריאה, בטוחה ונעימה לעובדיו", כתב הוועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully