וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תקודם התביעה העוסקת במונופול של פייסבוק

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 13:30

ביהמ"ש הפדראלי החליט להתקדם עם תביעת ה-Antitrust נגד מטא (פייסבוק). לפי פורבס, התפתחות זו עלולה להוביל את מטא למכור את אינסטגרם ווואצאפ. בנוסף, גוגל ופייסבוק צפויות לספוג קנסות כבדים מרגולטור הפרטיות בצרפת

ארה"ב: ביהמ"ש הפדראלי החליט להתקדם עם תביעת ה-Antitrust נגד מטא (פייסבוק) שעוסקת במונופול שלה בשוק האמריקאי. ההחלטה התקבלה על ידי אותו שופט שדחה גרסה קודמת של התביעה, שהוגשה תחת ממשל טראמפ. לדבריו, הפעם התיק של הממשלה - כפי שנכתב מחדש על ידי ה-FTC בראשות היו"ר לינה חאן - מספיק טוב כדי להתמודד בבית המשפט. לפי פורבס, התפתחות זו עלולה להוביל את מטא למכור את אינסטגרם ווואצאפ.

בנוסף, כך לפי אדוויק, גוגל ופייסבוק צפויות לספוג קנסות כבדים מרגולטור הפרטיות בצרפת - 170.4 מיליון דולר ו-68.2 מיליון דולר, בהתאמה - על הפרת חוקי הפרטיות של האיחוד האירופי.

עוד השבוע, לפי CNBC - הבנק הדיגיטלי הבריטי Starling מחרים את פייסבוק בשל כשלונה להתמודד עם פרסומות פיננסיות שמהוות הונאה. בעוד שגוגל כבר החמירה את כלליה לגבי מודעות פיננסיות, פייסבוק טרם נקטה פעולה דומה. ואם כל זה לא מספיק, לפי דיווח בוושינגטון פוסט, אחותו של קצין פדרלי שנהרג תובעת את פייסבוק, בטענה שהפלטפורמה נושאת באחריות להרג אחיה במהלך הפגנות racial justice ב-2020.

מארק צוקרברג. AP
מארק צוקרברג/AP

השליטה העודפת והמסוכנת של ענקיות הטק הגלובליות גוגל ופייסבוק עולה לרוב בהקשרים של היעדר פיקוח על תכנים בעייתיים או חסימות אקראיות של גולשים. לעיתים גם בעקבות והקידום של שר התקשורת יועז הנדל את הפיקוח על חסימות ובוטים ברשתות - הצעות שייתכן ומקורן גם במניעים פוליטיים.

אבל כל אלו רק משתיקים עוד יותר את הפיל הלבן הגדול והלא מטופל שבחדר: היעדר הרגולציה על ענקיות הטק אשר אוכלות את רוב עוגת הפרסום המקומית, שמסתפקת בשאריות - ובכך פוגעת גם בפאבלישרז ובענף העיתונות המדמם. ואכן, לא מדובר רק בנגיסה, אלא במונופול של ממש - אפילו לפי ההגדרות המחמירות של הרשות לתחרות הישראלית, על פי ההערכות, 85% משוק הפרסום בדיגיטל בישראל נשלט על ידי פייסבוק וגוגל. מדובר בשליטה מונופוליסטית ומוחלטת.

מבדיקה שערכה וואלה! ברנז'ה עולה כי גם בהשוואה לעולם מצבה של ישראל לא מזהיר, וכי בעוד בעולם ממסים ומרסנים את כוחן של הענקיות, בישראל לא מתקדמת חקיקה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully