וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים ליועמ"ש מנדלבליט: דורשים הבהרות בעניין תחקיר NSO

דוד ורטהיים ואראל סגל

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 16:39

לפי תחקיר כלכליסט, המשטרה ביצעה מעקב אחר אזרחים ישראלים ללא צו חיפוש או נימוק באמצעות תוכנת פגסוס של חברת NSO. המעקבים התרחשו גם בזמן מחאת הדגלים השחורים. ארגון העיתונאים: "חשש כי בוצעו מעקבים גם אחרי עיתונאים ומקורות"

הבוקר (שלישי) פורסם תחקיר מטלטל בכלכליסט, לפיו המשטרה מבצעת מעקב אחר אזרחים ישראלים ללא צו חיפוש או נימוק באמצעות תוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO. אראל סג"ל ודוד ורטהיים שוחחו ב־103fm עם עו"ד פנחס פיני פישלר, לשעבר קצין חקירות ביחידה הארצית לחקירות הונאה של מטרת ישראל, אשר הגיב לידיעה והביע את דעתו על הפרסום.

בפתח הדברים החמיא עו"ד פישלר לחושף הפרשה תומר גנון, ואמר: "הפרשה הזו מצמררת, הרבה יותר מ'יש קלון או אין קלון'. התוכנות שמשלבות 8 תכונות שונות שיכולות לחטט באבי אביכם היא נקראת רוגלה. הם מרגלים אחרינו! למה מה קרה? אנחנו אזרחים נורמטיביים מה פתאום אתם מרגלים אחרינו בשיטת הפישינג? לא פישלר, פישינג. מה זה הדבר הזה?".

הוא הוסיף: "חייבת לקום ועדת חקירה ממלכתית בהרכב 11. הדברים האלה, השיטות האלה, של אלשיך וקודמיו ממני מדירות שינה". עם זאת, הודה: "אני לא נפלתי מהכיסא. אנחנו גילינו את המערכת "המעולה" שנקראת 'עין הנץ'. זו מערכת שמחטטת בפרטיות שנים, שנים מופעלת ללא חוק, ללא חקיקה, ללא תקנות, ללא שום נוהל וללא רישום ברשם המאגרים".

הדיווח על פרויקט פגסוס בוושינגטון פוסט - 19 ביולי 2021. -, צילום מסך
הדיווח המקורי על פרויקט פגסוס בוושינגטון פוסט/צילום מסך, -

"נחצו הגבולות"

סגל: "אני חושב שעוד עיתונאים צריכים לדרוש לדעת האם השתמשו בלי אישור בטלפון שלהם. זה מפחיד אותי". עו"ד פישלר הגיב: "אין לי ספק, ואח"כ הולכים לביהמ"ש ומכשירים את זה בדיעבד"

אראל סג"ל הצטרף לדברים, ואמר: "בזמן אמת, בזמן שעסקתי בכל הסיפורים האלה וכל נושא משפטי נתניהו, כל הזמן עלתה לי מחשבה משום מה שמישהו יודע מה קורה אצלי בטלפון. אני רוצה לדעת וגם אני חושב שעוד עיתונאים צריכים לדרוש האם השתמשו בלי אישור בטלפון שלהם. זה מפחיד אותי". עו"ד פישלר הגיב: "אין לי ספק, ואח"כ הולכים לביהמ"ש ומכשירים את זה בדיעבד".

בציניות הוא הוסיף ואמר: "יש לי קיצור דרך, הצעת ייעול לכל המומחים המשפטיים שמאזינים, כולל מנדלבליט שהולך הביתה עוד שבועיים. כל תינוק שייוולד ממחר בבוקר, הצמידו לו שבב בישבן ותדעו עלינו הכול. זה יותר זול, יותר חכם ונגמר הסיפור. זה המדרון החלקלק. נחצו הגבולות פה".

בהמשך, תקף את המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, וטען: "אלשיך הזה צריך להיחקר ומהר ברשות ההגבלים העסקיים, רשות החברות. אלשיך צריך לתת עצה לאדם אחד - לאלשיך עצמו. חד חושי הרוח עם הכוסברה שלו והגויאבות שלו והשקרנים שלו, הוא עצמו נפל בפח בפרשת הממד החמישי. מכרו לו נתנו לו מוצר שלא קיים. שיפסיק לתת עצות, שיפסיק להיות מוזמן לאקדמיה".

עוד בוואלה!

מלבד נתניהו, יש רק ח"כ אחד מהאופוזיציה שהצליח להתברג לדירוג עשרת הפוליטיקאים המסוקרים בישראל

לכתבה המלאה
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"התערבותך הדחופה". מנדלבליט/ראובן קסטרו

האם היועמ"ש או מי מטעמו היה מודע לאישורים?

ארגון העיתונאים פנה אחה"צ ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח בבדיקה בעקבות התחקיר. במכתב כותב עו"ד אמיר בשה, היועץ המשפטי של ארגון העיתונאים כי קיים חשש כבד שנעשה שימוש פסול ברוגלה לצורך מעקב אחר עיתונאים ומקורותיהם.

"עולה חשש כי משטרת ישראל משתמשת בתוכנת ריגול של חברת NSO כדי לפרוץ מרחוק לטלפונים של אזרחים ישראלים ללא צווי חיפוש או האזנה, באופן המעלה את החשש הכבד כי בוצעו מעקבים בדרך זו גם אחרי עיתונאים ומקורות עיתונאיים.

"חופש העיתונות והחיסיון העיתונאי מהווים אבני בניין מרכזיות בחומה המגנה על משטר דמוקרטי ומעמדן מעוגן היטב בדין הישראלי. היה ומשטרת ישראל ניהלה מעקבים אחרי עיתונאים ומקורות עיתונאיים אזי מדובר בהתנהלות שאינה כדין, בניגוד לנהלי המשטרה עצמה בנושא, תוך פגיעה חמורה בחופש העיתונות ובתוך כך, בחיסיון מקורות ובזכויותיו של הציבור.

"נבקש את התערבותך הדחופה, המהירה והעניינית, בכל הנוגע לחשש כבד המשקל ולפיו, התנהלו מעקבים על-ידי משטרת ישראל גם אחרי עיתונאים ו/או מקורות עיתונאיים. נבקשך לפעול בדחיפות לבחינה מקיפה של הנושא ובכלל זה התייחסות לדברים הבאים, וזאת בשים לב לתגובת משטרת ישראל לתחקיר, המעלה תמיהות: האם היועמ"ש או מי מטעמו היה מודע לאישורים שקיבלה משטרת ישראל להשתמש ברוגלות של nso כדי לעקוב אחרי טלפונים של עיתונאים ישראלים; האם היועמ"ש או מי מטעמו אישר למשטרה לעשות שימוש בתוכנות הריגול; האם אושר למשטרה להשתמש בתוכנות הריגול ללא מתן צו שיפוטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully