וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה: פלטפורמות השידורים ימשיכו לשלם לקשת ורשת

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 13:18

היו"ר ח"כ מיכאל ביטון החליט לקצר את לוחות הזמנים אותם דרש משרד התקשורת כדי להעביר בחוק את המלצות ועדת פולקמן, כך שבמקום שיעלו לדיון בוועדה בעוד שנה, משרד התקשורת יצטרך להביא אותם בעוד תשעה חודשים

ועדת הכלכלה האריכה היום (שלישי) את התקנה שמחייבת את פלטפורמות השידורים השונות לשלם לערוצי השידור השונים ולתאגיד השידור הישראלי בעבור הפצת השידורים שלהם בעידן פלוס. מדובר בהצעה מדובר בהארכת הוראת השעה המבקשת להאריך בשנה את תוקפה של הוראת מעבר שנקבעה בנושא ב-2016 - תחת ממשלת נתניהו.

עם זאת, היו"ר מיכאל ביטון (כחול לבן) החליט לקצר את לוחות הזמנים אותם דרש משרד התקשורת כדי להעביר בחוק את המלצות ועדת פולקמן, כך שבמקום שההמלצות יעלו לדיון בוועדה בעוד שנה, משרד התקשורת יצטרך להביא אותם בעוד תשעה חודשים.

מעבר לערוצים המסחריים שיכולים לסמן וי, מדובר בהישג לאיגודי העובדים והיוצרים בטלוויזיה, שכן על פי המלצות וועדת פולקמן, החקיקה אמורה לכלול חיוב גופי שידור המשדרים באינטרנט (כגון סלקום, פרטנר, נטפליקס) בהשקעה בהפקות מקור.

במהלך השנים האחרונות נעשו מספר נסיונות לתיקון הוראת החוק - לה התנגדו הערוצים המסחריים, בטענה שאין סיבה להפקיע את הנכסים שלהם לטובת חברות שלא מחויבות לרגולציה דומה לשלהם. עם כניסתו של שר התקשורת יועז הנדל לתפקידו הוא הקים את ועדת פולקמן שהמליצה על ביצוע רפורמה בשוק השידורים ועל שינוי המצב מיסודו תוך החלת פיקוח ואסדרה גם של חברות הסטרימינג והטלוויזיה באינטרנט. המלצות הוועדה הוגשו כבר לפני חצי שנה - אך תהליך חקיקה טרם החל. לפיכך, החליט הנדל לשמר את המצב הקיים עד לביצוע הרפורמה ולכן נדרשה שנה נוספת להארכת אותה הוראת שעה.

ועדת הכלכלה. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ועדת הכלכלה/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ביטון אמר בדיון: "ההסכמים היו קיימים עוד בטרם הוראת השעה נכנסה לתוקף ובמשרד התקשורת התחייבו להביא את רפורמת פולקמן שמייתרת את החקיקה, זה נדרש ומתבקש כי השוק משתנה. אנחנו שומעים את קולות היזמים והאמנים ואנשי המקצוע שעוסקים בהפקות מקור בישראל ונשמיע את קולם בדיון על הרפורמה שתעסוק בתכנים היא תגיע בשנה הקרובה לשולחן הוועדה. החקיקה הזו שתעסוק בהסדרת עולם התקשורת לא תעבור כאן ללא מענה להפקות מקור וללא גיבוי ליוצרים המקומיים".

ביטון הוסיף: "מה שעושים היום זה טלאי שהוא המשך ישיר של ממשלות קודמות ולא מדיניות אמיתית, וזה תחום בזמן. אנחנו חושבים שזה צריך להסתיים בשנה, שר התקשורת ביקש שנה נוספת".

"תפקידנו לא לשרת את ערוץ 12"

מי שהשמיע קול שונה בועדה הוא ח"כ יריב לוין (הליכוד) שאמר: "לפחות בוא נקבע שמי שלא רוצה לקבל את אחד הערוצים האלה יכול לוותר עליהם ולשלם פחות. באשר להפקות המקור מי שמממן את זה הם אזרחי ישראל. עושים מעקף לעולמות הפקות המקור כי כל ההכנסות האלה לא באות בחשבון בחישוב הסכומים לטובתם. הערוצים מקבלים סכומים עצומים שמהם היוצרים לא נהנים משקל. כשאתה מחבר את כל הדבר הזה ביחד אז מה פתאום הכנסת נזעקת, זה נופל במליאה וזה מקבל קדימות ודיון שני תוך שבועיים. תפקידנו לא לשרת את ערוץ 12 ולא את דומיו אלא את הציבור".

מאיגודי היוצרים נמסר בתגובה: "אנו מודים מקרב לב לח"כ איבתיסאם מרעאנה וליו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון שהבינו את המצוקה הקשה בענף ולא נתנו למשרד התקשורת לגרור רגליים באמצעות הדד-ליין שהוצב למשרד התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully