וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלות בעולם נרתמו לטובת תעשיות הטלוויזיה והקולנוע המקומיות; ובישראל?

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 10:07

לאור התפרצות הגל החמישי, במדינות רבות השלטונות נערכים עם תמיכה כלכלית בערוצי טלוויזיה מקומיים, חברות הפקה וגופי מדיה - כך עולה מבדיקת וואלה! ברנז'ה. בישראל, המצב קצת שונה. אבל הערוצים המסחריים מוצאים דרך להתנחם

לאור התפרצות הגל החמישי - אולי החזק מכולם - של מגפת הקורונה, במדינות רבות השלטונות נערכים עם תמיכה כלכלית בערוצי טלוויזיה מקומיים, חברות הפקה וגופי מדיה. זאת בעוד בישראל, גופי השידור וחברות ההפקה לא ממש זוכים לתמיכה מהמדינה - כך עולה מבדיקת וואלה! ברנז'ה.

כך, הממשלה האוסטרלית הודיעה השבוע כי תאריך את פעילותה של קרן ייעודית שנועדה לתעשיית הטלוויזיה והקולנוע המקומית. מדובר בתמיכה ממשלתית של 50 מיליון דולר, במטרה לסייע להפקות להתמודד עם חוסר הוודאות המתמשך הנגרם על ידי המגיפה. "באמצעות הקרן, הממשלה מאפשר להפקות להבטיח את המימון, כך שצוותים וקאסטים מקומיים יוכלו להמשיך לעבוד, והעסקים הקשורים להפקות יוכלו להמשיך ולפעול. התמיכה המתמשכת שלנו מאפשרת לתעשייה המקומית להמשיך ולהעסיק אלפי אנשים ולייצר תוכן מקומי איכותי".

בסוף החודש שעבר הודיעה הממשלה הבריטית כי תממן 30 מיליון ליש"ט באמצעות Culture Recovery Fund אשר יועברו - לטובת תמיכה בתעשיית התרבות המקומית - לארגונים כמו תיאטראות, תזמורות, מוזיאונים וחברות הפקה במהלך החורף, עד מרץ.

טלוויזיה. Giphy
ישראל הרחק מאחור. תמיכה בגופי השידור/Giphy

מיס ג'ורג'יה

גם הממשלה הוולשית העמידה השבוע 15.4 מיליון פאונד לתמיכה בסקטור התרבות המקומי. מדובר בסיבוב שלישי של הזרמת כספים מקרן ממשלתית ייעודית שנועדה לטובת התאוששות הסקטור, מתוך הבנה שאנשי התעשייה ממשיכים להיות מושפעים קשות מהמגיפה.

בקנדה - קרן פיצויים ממשלתית תעמיד לטובת חברות הפקה מקומיות עד 149 מיליון דולר שיסופקו עד סוף מרץ במטרה לפצות אותן על היעדר כיסוי ביטוחי לעצירת/ביטול צילומים עקב המגיפה. בגרמניה, עסקים מקומיים, בהם גם גופי מדיה וחברות הפקה, עם ירידה של 30% במחזור שלהם - זכאים לסיוע ממשלתי ומקדמה של 100,000 יורו לחודש.

מדינת ג'ורג'יה היא המדינה שחילקה הכי הרבה הקלות מס לתמיכה בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע בארה"ב בשנת 2021 - 4.5% מהתקציב הכללי של המדינה; 40% יותר מ-2019 (טרום קורונה). הסיבה לכך היא שג'ורג'יה הייתה מהראשונות לפתוח ולעודד הפקות בתחומה לאחר הגל הראשון של הקורונה. בין ההפקות שצולמו השנה במדינה: WandaVision, Lovecraft Country, The Underground Railroad.

טקס האשכבה ליורם טהרלב בני גנץ חילי טרופר. ראובן קסטרו
חבילת סיוע לתרבות. השר טרופר/ראובן קסטרו

בישראל: תרבות כן, טלוויזיה לא

אחרי המחאה של ענף התרבות, הודיעו הבוקר (רביעי) שר האוצר אביגדור ליברמן ושר התרבות והספורט חילי טרופר על חבילת סיוע לעולם התרבות. עולם הטלוויזיה נותר בינתיים בחוץ. לפי המתווה, משרדי האוצר והתרבות סיכמו על חבילת סיוע לחודשים ינואר-פברואר שכוללת 28 מיליון שקלים שיועברו למוסדות התרבות שימשיכו להעסיק עובדים באופן רציף.

כמו כן, סוכם על העברת 10 מיליון שקלים לצורך סיוע לאמנים שעובדים תחת סל תרבות ושנפגעו בשל הירידה בפעילויות ובמופעים לילדים בבתי הספר ובכלל, באמצעות רכש מאות מופעים מכלל האמנים על ידי המדינה באופן מיידי. עוד יועברו 50 מיליון שקלים לרשויות המקומיות עבור פעילויות תרבות בכל הארץ, 12 מיליון שקלים יופנו למופעים בדגש על הזמנה וסיוע דרך היכלי התרבות בערים שיש תחתם היכלים, 38 מיליון שקלים יועברו דרך מבחן סל"ע שמשרד התרבות מחדש בשנה זו. טרופר וליברמן סיכמו עוד כי יוגדל תקציב הקרן לאמנים במצוקה כך שיעמוד על 6 מיליון שקלים. המשרדים יפעלו להרחיב ככל האפשר את הקריטריונים להגשת בקשה לסיוע כך שיכללו גם עובדי במה.

עם זאת, בערוצים המסחריים לא ממש ממתינים למדינה. בחודשים האחרונים העלו קשת ורשת את מחירי הפרסום, זאת בשנה השלישית ברציפות. בנוסף, אתמול אישרה ועדת הכלכלה את המשך הוראת השעה הקובעת כי על פלטפורמות השידורים לשלם לקשת ורשת עבור התכנים בעידן פלוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully