וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר התאגיד: "מצויינות זה לא תירוץ ליחס מחפיר לעובדים"

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 18:39

אחרי הדו"ח הקשה על התרבות הארגונית בתאגיד השידור, מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ הסביר בראיון לוואלה! ברנז'ה ש"להצטיינות יש מחיר". היו"ר גיל עומר לא נשאר אדיש: "אמירות שחוטאות לתפקידו. בתאגיד קיים שלטון של טרור ואימה ופחד - זו האמת"

גיל עומר. רפי דלויה, Creative Commons
"תרבות ארגונית לקויה". עומר/Creative Commons, רפי דלויה

התבטאות חריפה של יו"ר מועצת תאגיד השידור גיל עומר על מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, כאשר ברקע ראיון שהעניק האחרון בשבוע שעבר לוואלה! ברנז'ה. לפי עומר, המצוי עם קובלנץ ביחסי עבודה עכורים שעלו בליבת המלצות ועדת פרוקצ'ה לבדיקת התרבות הארגונית בתאגיד, "בתאגיד קיים שלטון של טרור ואימה ופחד - זו האמת".

עומר אמר את הדברים בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה שנערך היום (רביעי) בכנסת, אודות ההטרדות המיניות שהתרחשו בין כתלי הארגון ושנחשפו בתחקיר "הארץ". התחקיר, שפורסם לפני כחצי שנה, חשף עדויות של עשרות עובדים על התעמרות, השפלות והטרדות מיניות.

בראיון מיוחד לסיכום השנה בפודקאסט "תיקטוק" של המכון הישראלי לעיתונות, נראה כי קובלנץ ניסה להנמיך להבות מול היו"ר ואומר כי פניו לטיפול זוגי אפקטיבי (אחת מהמלצות הועדה היו הליך גישור משותף). לפחות לפי הדברים שאמר היום, נראה כי עומר אינו מתרשם מהמאמצים.

עומר: "מי שחושב שכיסוי ואמירה של מצויינות מצדיקה את זה חוטא לתפקיד על גבול לא יכול להיות בתפקיד הזה"

בראיון ניסה להסביר קובלנץ את ממצאי הדו"ח ואמר בין היתר: "אנחנו מייצרים את התוכן הכי טוב בישראל, וגם שם יש מקום לשיפור. וגם מבחינת התרבות הארגונית יש מקום לשיפור. בארבע שנים הראשונות הדבר היחיד שעמד לנגד עיניי הוא דבר ראשון לשדר, לעבור את מתקפות החיסול מצד פוליטיקאים, קולגות ובעלי הון. ואחרי ששרדנו, המשימה העיקרית הייתה להצטיין ולייצר גוף ציבורי שמסוגל להתחרות עם גופים פרטיים".

אתה אומר במילים אחרות - להצטיינות יש מחיר.

"כן, לדבר הזה יש מחיר. אני חושב שתחקיר 'הארץ' הגזים באופן מוחלט לגבי המחיר, אבל ברור לי לגמרי שבתוך התהליך הזה של החתירה למצוינות יש מי שנפגעו. כרגע אנחנו מממתינים למועצה שצריכה להחליט אם היא מאמצת את הדוח". (המועצה קיבלה את מרבית ההמלצות, והחליטה שלא להדיח את קובלנץ עד לתאריך היעד שקבעה הוועדה ליישום ההמלצות ד.ו).

בהקשר זה אמר עומר כי המועצה בראשותו לא תאפשר התנהלות כפי שהייתה בתאגיד. לדבריו, "מי שחושב שכיסוי ואמירה של מצויינות מצדיקה את זה חוטא לתפקיד על גבול לא יכול להיות בתפקיד הזה. המועצה לא תיתן יד לתרבות ארגונית לקויה ולא תסכים להתעמרות בעובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully