וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שעזבה את "הארץ" בעקבות תחקיר על התעמרות - ליסה פרץ מגיעה לגלובס

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 11:33

חודשיים אחרי שעזבה רשמית את "הארץ", עורכת גלריה לשעבר וידידה אישית של מו"ל העיתון אלונה בר און תצטרף לגלובס, זאת לאחר שהמגעים עם פרץ הוכחשו. עדיין לא ברור באיזה תפקיד תשתלב

חודשיים אחרי שעזבה רשמית את עיתון הארץ וכחצי שנה אחרי פרסום תחקיר אודותיה באתר "זמן ישראל", בגלובס מודיעים על הצטרפותה של עורכת גלריה לשעבר ליסה פרץ לשורותיו. עדיין לא ברור באיזה תפקיד תשתלב בעיתון.

פרץ נחשבת מקורבת לבעלי ומו"ל גלובס אלונה בר און ואף השתתפה בחתונתה המצומצמת שהתקיימה לאחרונה. בהקשר זה יצוין כי לפני חודשיים נשאלה בר און על ידי וואלה! ברנז'ה באשר למגעים עם פרץ, והכחישה אפשרות כזו נחרצות במה שהגדירה כ"להדמ".

ליסה פרץ בהלוויתו של אלבר אלבז בבית העלמין בחולון , 28 באפריל 2021. ראובן קסטרו
ליסה פרץ בהלוויתו של אלבר אלבז בבית העלמין בחולון , 28 באפריל 2021/ראובן קסטרו
בהארץ הסתפקו בתחילה תגובה רפה ומסרו אז כי "התנהגות של מנהל כלפי עובדיו, כפי שתוארה בתחקיר, אינה מקובלת עלינו"

באוגוסט 2021 פורסם באתר זמן ישראל תחקיר ובו כעשרים עדויות של אנשים שסיפרו כי עורכת מוסף גלריה פרץ התעמרה בהם. בתחקיר נחשפו כאמור עדויותיהם של עובדים רבים שסיפרו כי עורכת התרבות בעיתון פרץ קידמה סביבת עבודה רעילה, זלזלה, הפעילה אלימות מילולית, התעלמה והתעמרה בהם. פרץ עצמה הביעה חרטה והתנצלה בפני כל עובד ועובדת שנפגעו.

בהארץ הסתפקו בתחילה תגובה רפה ומסרו אז כי "התנהגות של מנהל כלפי עובדיו, כפי שתוארה בתחקיר, אינה מקובלת עלינו".

למחרת אף הודיע ארגון העיתונאים על הקמת צוות מומחים לטיפול בהתעמרות בעבודה. ההחלטה על הקמת הצוות באה גם לאור פרסומים נוספים מהעת האחרונה שחשפו התעמרויות והטרדות של עיתונאים במקומות עבודתם, כדוגמת תחקירים על עורכת התרבות של מאקו לשעבר צליל הופמן ועל ראש מחלקת החדשות בגלי צה"ל אמיר איבגי וכן כתבה על הטרדות לכאורה בתאגיד השידור כאן.

במקביל, עובדים בהארץ דרשו לפטר את פרץ בעקבות העדויות ודסק החדשות של העיתון הוציא אף מכתב להנהלה בדרישה מפורטת. בינתיים יצאה פרץ לחופשה לא מתוחמת בזמן מהעיתון, שיש מי שטוען שלא הייתה ביוזמתה. במכתב ביקשו העובדים את "מה שנדרש בעיניהם וראוי: שיעשו לפרץ שימוע, "כמו לכל עובד אחר" ושההנהלה תשקול להעביר אותה לתפקיד לא ניהולי". עוד דרשו העובדים שייצא מכתב לציבור בנושא פעילות ההנהלה נגד התעמרות בעובדים, "בשקיפות כפי שזו דורשת מאחרים".

"אנחנו, עובדי עיתון הארץ ו-TheMarker, קראנו בכעס ובצער את עשרות העדויות שפורסמו ב'זמן ישראל' על שיטות הניהול של עורכת מוסף "גלריה" שישי ליסה פרץ, לצד התעלמות ההנהלה לאורך השנים מהתלונות שהובאו לידיעתה. חלקנו שמע בעבר על כך שפרץ נוהגת להשפיל עובדים, לנהוג בהם בזלזול ולעלוב בהם, אך רובנו לא היינו מודעים להיקף התופעה.

לפני כשלושה חודשים הודיעו בעיתון רשמית על "איחוד מערכות" וענבל פרגר החלה לערוך את התרבות באתר "הארץ", גלריה היומי וגלריה בשישי. ניב הדס החל לשמש כעורך המשנה של גלריה בשישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully