וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצור ברבע שעה? המהדורות מצפצפות וברשות השנייה מעלימים עין

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 10:58

ההנחיה לקיצור מהדורות החדשות נכנסה לתוקפה לפני שלושה שבועות, ונראה כי בקשת ורשת בוחרים בטקטיקה של "כיבוש זוחל" ומאריכים את המהדורה בכל זאת. ברשות, לפחות בינתיים, מתעלמים

לאחר חודשים של דיונים, מועצת הרשות השנייה החליטה לפני חודש וחצי על קיצורן של מהדורות החדשות בטלוויזיה, זאת על אף התנגדות נחרצת של קשת ורשת למהלך. לפי החלטת הרשות, בשלב הראשון המהדורות קוצרו ב-9 בינואר עד השעה 21:15, ובשלב השני, ב-1 באפריל הן צפויות להתקצר עד לשעה 21:00. ההחלטה לקצר, לפחות באופן רשמי, נבעה ממחאת רשת נרחבת בנושא, ומבדיקה שערכה הרשות לפיה הציבור, שספג הארכה של המהדורה בזמן הקורונה, אינו מעוניין בכך. במקביל, חלה גם ירידה בנתוני הצפייה במהדורות.

אלא שאחרי מספר ימים של "היענות" להנחיה, נראה כי בחדשות 12 בוחנים את רף הסבלנות של הרגולטור שכן בשבוע שעבר לפחות כמעט כל המהדורות הסתיימו אחרי 21:15 וניצלו את שלוש דקות החריגה שמאפשרת הרשות. בנוסף, אחת המהדורות חרגה אף יותר והסתיימה לקראת 21:30 - תוך התעלמות מוחלטת מהכללים.

גם בסוף השבוע, במהדורת אולפן שישי וחדשות סוף השבוע של קשת 12, המהדורות ארכו כשעה וחצי - אולם במקרה זה הם התבססו ככל הנראה על פרצה בכללים, שכן תכניות החדשות בסוף השבוע נמצאות תחת קטגוריה של "מגזין" ועל כן מוחרגות.

יונית לוי, המהדורה המרכזית של קשת 12, 9 בינואר 2021. קשת 12, צילום מסך
יונית לוי, המהדורה המרכזית של קשת 12, 9 בינואר 2021/צילום מסך, קשת 12

הכתובת הייתה על הקיר

"על כל דבר אפשר לשאול למה צריך רגולטור. מדינת ישראל החליטה שלמהדורת חדשות יש השפעה מאד גדולה על דעת הקהל, ויש פה לצערי הרב כמעט דואופול של קשת ורשת", אמרה שמאלוב ברקוביץ'

רמזים לניסיון למסמס את קיצור המהדורה ניתנו כבר בראיון שהעניקה יו"ר הרשות השנייה היוצאת יוליה שמאלוב ברקוביץ' לוואלה! ברנז'ה לסיכום הקדנציה, בו היא התייחסה לקמפיין של קשת ורשת לקיצור המהדורות והאשימה את קשת באגרסיביות סביב הדיפת המהלך.

"על כל דבר אפשר לשאול למה צריך רגולטור. מדינת ישראל החליטה שלמהדורת חדשות יש השפעה מאד גדולה על דעת הקהל, ויש פה לצערי הרב כמעט דואופול של קשת ורשת", אמרה שמאלוב ברקוביץ'. "לקשת יש רייטינג כל כך גבוה ומהדורות החדשות מאבדות צופים ואנחנו רואים את זה, לצערי הרב. ואני אומרת לצערי כי זה אינטרס שלנו שתהיה להם איתנות פיננסית. אבל אני לא מבינה מה הייתה האסטרטגיה שלהם לעשות קמפיין כל כך חזק לערוץ 14. הם עשו להם את ההשקה. אני כאשת שיווק לא הייתי עושה דבר כזה. בכלל, יש הפרדה מבנית בין החדשות לבעלי עניין, ובעל עניין לא אמור להשפיע על החדשות בגלל האינטרס הכלכלי, ושם היינו".

בתשובה לשאלה אם ההנחיה תיושם, שכן השר יועז הנדל - הנחשב פחות לעומתי לקשת - הוציא מכתב שדרש לבדוק את השקיפות בהליך קבלתה, אמרה שמאלוב ברקוביץ': "במידה וההחלטה תמוסמס, צר לי מאד עבור הציבור שזו המועצה שתתחלף. עשינו דיונים מאד מעמיקים שלקחו בחשבון את השיקולים המקצועיים ואת האינטרס הציבורי. אני יודעת מה זה טלוויזיה - הקמתי ערוץ טלוויזיה - ואני מבינה שצריך להיערך, לכן עשינו מהלך הדרגתי ונמשיך לבחון את הדברים, ונראה, יכול להיות שמהדורה אפילו תתקצר יותר".

מחדשות 12 טרם התקבלה תגובה. את תגובת הרשות השנייה לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully