וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רסקין מציג: שיעור פרטי בסודות הטלוויזיה המסחרית

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 12:55

בשבוע האחרון התקיים בתוכנית הבוקר של קשת "סמינר מפורסמים" בעזרתו האדיבה של תחקירן חברת הצלבת המידע מיי הריטג'. בחדשות הבוקר מכחישים כי מדובר באייטם פרסומי. במקביל, רסקין הנחה גם פאנלים בוועידות ממומנות

מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי רק בינואר השקיעה בקשת כ-186 אלף שקל בקמפיין מסחרי. במתחרה רשת, אגב, השקיעה מיי הריטיג' כ-152 אלף שקל

אלו היו בהחלט שבועיים פוריים עבור מגיש תוכנית "חדשות הבוקר" של קשת ניב רסקין. במסגרת פינה קבועה בתוכנית הנקראת "שיעור פרטי" הוצגה מדי יום דמות מפורסמת אחרת שגילתה פרטים חדשים אודות עברה המשפחתי ושורשיה, זאת באמצעות חברת מיי הריטג' (MyHeritage).

כך לדוגמה, באחד הימים הייתה זו אודטה שגילתה פרטים חדשים שלא ידעה על המשפחה בזכות מחקר חדש של מיי הריטיג'. בהמשך גם השחקנית יונה אליאן הוזמנה לגלות פרטים מפתיעים בשידור חי בעזרתו האדיבה של תחקירן מיי הריטג'. האייטמים לא פסחו על תצוגת תכלית על כלי המערכת של מיי הריטיג' ומה אפשר לעשות באתר החברה ובאמצעותו.

מיי הריטיג' היא חברת היי-טק ישראלית שפיתחה פלטפורמה לגילוי, שימור ושיתוף היסטוריה משפחתית בטכנולוגיה של הצלבת מידע. החברה נוהגת לתת חסויות לאירועים ושידורים רבים, ומבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי רק בינואר השקיעה בקשת כ-186 אלף שקל בקמפיין מסחרי. במתחרה רשת, אגב, השקיעה מיי הריטיג' כ-152 אלף שקל.

לפי עו"ד אלעד מן, היועמ"ש של עמותת הצלחה שעקב אחר ה"סמינר", מדובר לכאורה בהפרה סדרתית ובוטה של חוק הרשות השניה והכללים באופן שמנצל בצורה צינית את האופן המוגבל שבו הם נאכפים על ידי הרגולטור. לדבריו, "יתכן שהכללים החדשים שנכנסו לתוקף בנוגע לתוכן פרסומי הם נקודת מפנה שתאפשר אכיפה נחושה ויעילה יותר, אם לא על ידי הרשות אז באמצעות אכיפה אזרחית, תביעות ייצוגיות, אישיות ועתירות מתאימות נגד הרשות והמורשים לשידורים".

ניב רסקין. צילום מסך, צילום מסך
מנחה פאנל שיווקי. רסקין/צילום מסך, צילום מסך

פורץ דרך בתוכן ממומן

בהקשר זה יצוין כי בשבועות האחרונים נכנס לתוקף, בעיכוב של שנים, הכלל המחייב את ערוצי הטלוויזיה המחרית להציב לוגו מיוחד בזמן שידור תוכן פרסומי/ממומן. אך בערוצים טרם החלו להציגו בטענה כי החוק אינו קובע תאריך מדויק להחלת הכלל, ומחייב אותם ראשית לשדר תשדיר ארוך המפרט לציבור את הנוהל החדש. תשדיר זה, אומרים בערוצים, טרם שודר.

כך או כך, אם כאן ניצב סימן שאלה, הנה מקום בו הוא הוסר לחלוטין. בשבוע שעבר קיימה קשת ועידת שיווק מסחרית תחת השם "פורצים דרך". הוועידה שזכתה גם לחסויות של חברות תרופות, קודמה גם במאקו וגם על מסך הטלוויזיה - זאת בהתעלם מתקנות הרשות. במקביל לתפקידו כמגיש "חדשות הבוקר", רסקין הנחה גם בה מספר פאנלים. בהקשר זה יצוין כי התקנות אוסרות רק על מגישי חדשות 12 להשתתף בועידות ממומנות, ורסקין איש קשת.

מהפקת חדשות הבוקר נמסר: "לא מדובר באייטם פרסומי. לא ניתנה כל תמורה עבורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully