וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטענה: דו"צ תדרך באופן שקרי והכתבים עשו קופי פייסט. עכשיו מגיעה התביעה

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 21:43

איום בתביעה תקדימית נגד דובר צה"ל בעקבות אירועי דרום הר חברון: בארגון "לוחמים לשלום" טוענים כי למרות שלא היו כל ראיות לפגיעה בחיילים מצד הפעילים, שעות ספורות בלבד לאחר התקרית הודיע כי במקום התרחשה "הפגנה אלימה". כעת הם דורשים פיצוי

קצין צה"ל תועד דוחף פעיל שמאל בהפגנה בדרום הר חברון/עריכה: אביעד בללי
כך לדוגמה, ב-N12 דיווח ניר דבורי - כעובדה - את עמדת דובר צה"ל כי "החיילים ביקשו פעם אחר פעם לזוז, אך פעילי השמאל סירבו"

לראשונה, תביעת דיבה מצד ארגון שמאל נגד דובר צה"ל? כתב ההתראה לפני תביעה, אשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, מתייחס לאירועים בדרום הר חברון בחודש ספטמבר 2021, במסגרתם פעיל תנועת "לוחמים לשלום" נפצע כתוצאה מאלימות שהפעיל כלפיו קצין צה"ל.

האירוע הספציפי עליו מדובר התרחש באזור הכפר א-תוואני, בו מתקיים מאבק בין פלסטינים לבין מתנחלים באופן קבוע. במסגרת פעילות התנועה, עשרות מפעיליה יוצאים מדי יום שישי להביא מים לתושבי חמאמדה, לאחר שלטענתם ישראל ניתקה אותם ממקורות המים.

לטענת צה"ל, וכפי שהדבר מוסגר בהמשך בכלי התקשורת לאחר האירוע, הפעילים החלו לחסום את הכביש וסירבו לבקשת החיילים להמשיך בדרכם. כך לדוגמה, ב-N12 דיווח ניר דבורי - כעובדה - את עמדת דובר צה"ל כי "החיילים ביקשו פעם אחר פעם לזוז, אך פעילי השמאל סירבו. בצבא אמרו גם ש"כך גם החלו התגרויות ופרובוקציות. החיילים השתמשו ברימוני הלם וגז בניסיון לפזר את המפגינים".

ערימות חציר שהוצתו בכפר א-דיראת שבדרום הר חברון, 23 במאי 2018. נסר נוואג'עה, בצלם, מערכת וואלה! NEWS
שריפות בדרום הר חברון/מערכת וואלה! NEWS, נסר נוואג'עה, בצלם
כנגד הקצין שתקף אותם התקיים ברור והוא ננזף, לאחר שנקבע כי "טעה ופעל באופן שלא היה מחוייב המציאות ואינו תואם את נורמות צה"ל"

בעמותת "לוחמים לשלום" דורשים פיצוי בגין לשון הרע על ידי דובר צה"ל, גם בשל התיאור הכביכול עובדתי שהוציאו וגם בשל המסגור של האירוע כולו כ"הפגנה אלימה" של הפעילים.

לפי כתב התביעה, "ביום 17.8.21 הגיעו מספר פעילים מארגון לוחמים לשלום על מנת לספק מים לתושבים פלסטיניים המתגוררים בדרום הר חברון בסמוך לנקודת ישוב יהודית המכונה אביגיל. הפעילות אורגנה ובוצעה על ידי הארגון ובשמו. בדרכם נתקלו הפעילים באלימות קשה מצד חיילים ובראשם סגן מפקד גדוד הנדסה שהיה במקום. החיילים תקפו פיזית את הפעילים, ירו לעברם אמצעים לפיזור הפגנות בכינון ישיר, אחד מהם, שגילו מעל 60, נזקק לטיפול רפואי ולאשפוז בעקבות השלכתו באלימות על האדמה והסלעים. פעיל אחר, תולי פלינט סא"ל במילואים, הוצמד לקרקע בסגנון "ג'ורג' פלויד" במשך זמן ארוך".

עוד אומרים בתנועה כי לאחר מכן עוכבו ארבעה מהפעילים, איתמר פינגנבאום, יאיר בונצל, אבנר וישניצר וסא"ל (מיל) תולי פלינט, שעות ארוכות ברכב הצבאי ולאחר מכן בנקודת המשטרה בחברון. חלקם נאזקו באזיקונים וחלקם כוסו בכיסוי עיניים. גם בשלב זה הפעילים לא נהגו באלימות כלשהי.

בתנועה מדגישים כי הפעילים לא הפעילו מצידם כל אלימות, לא סיכנו בשום שלב את החיילים או מי מהאנשים במקום. ואכן, הפעילים שעוכבו שוחררו ללא אישום והתיק נגדם נסגר בלא חקירה, כאשר המשטרה הסבירה, כי לא היה מלכתחילה כל חשד לעבירה. כנגד הקצין שתקף אותם התקיים ברור והוא ננזף, לאחר שנקבע כי "טעה ופעל באופן שלא היה מחוייב המציאות ואינו תואם את נורמות צה"ל".

עוד בוואלה!

בתפקיד המחבל: ילד בן 3, בתפקיד העיתונאי: עופר חדד

לכתבה המלאה

"כל הנתונים היו שקריים"

"כל הנתונים שנמסרו בקשר לפעילים והתנהלותם היו שקריים, ומטרתם הייתה לבזות את הפעילים ובארגון לפגוע בשמם. הדברים נעשו בזדון כדי להסית את תשומת הלב התקשורתית מהסרטונים של האלימות הקשה מצד החיילים שצצו ברשת ובאמצעי התקשורת"

עוד נטען בכתב התביעה כי בכל התיעודים מהאירוע רואים את החיילים עצמם מתעדים את האירועים וכן רואים אותם ללא קסדות או אמצעי הגנה. הדבר מצביע על כך שאם היו ראיות לאלימות מצד הפעילים ודאי שהיה תעוד להן, תעוד כזה לא קיים משום שלא הייתה אלימות, לא משום שאין חומר מצולם של האירועים. כמו כן הצילומים מצביעים על כך שהחיילים לא חשו סכנה.

"למרות שלא היו כל ראיות לפגיעה כלשהי בחיילים או לאלימות כלשהי מצד הפעילים, וכל האירוע תועד הן על ידי הפעילים והן על ידי החיילים, הזדרז דובר צה"ל ושעות ספורות לאחר התקרית, ללא בדיקה ראויה או לחלופין או בנוסף ולחלופין בזדון, הודיע לעיתונות, כי במקום התרחשה "הפגנה אלימה" וכי הפעילים "החלו לחסום את ציר הכניסה ליישוב אביגיל, ניסו לתקוף פיזית חיילים, קיללו ואיימו ואף נשכבו על גלגלי כלי הרכב הצבאיים.

"כל הנתונים שנמסרו בקשר לפעילים והתנהלותם היו שקריים, ומטרתם הייתה לבזות את הפעילים ובארגון לפגוע בשמם. הדברים נעשו בזדון כדי להסית את תשומת הלב התקשורתית מהסרטונים של האלימות הקשה מצד החיילים שצצו ברשת ובאמצעי התקשורת".

עוד מוסיפים בתנועה: "לא זו אף זו, גם לאחר מספר שבועות, כאשר ודאי היו בידי דו"צ כל המידע הרלבנטי, לאחר שנשלחו מטעם מרשתי על ידי עו"ד איתי מק מכתבים המפרטים את ההתרחשויות ואת הכשלים בהתנהלות הצבא ודו"צ, ולאחר שמשטרת ישראל הודיעה שלא נמצאה כל ראיה להתנהלות פלילית מצד הפעילים, בחר דו"צ לפרסם הודעה ביום 22.11.21 או בסמוך לכך, כי "ממצאי התחקיר בעניין האירוע אשר פורסמו בתאריך 17.10.21 עדיין עומדים בעינם. נדגיש כי הסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות מציגים תמונה חלקית בלבד ואף נראה שנערכו באופן מגמתי". מדובר בהמשך ההכפשה והדיבה מצד דו"צ, הפעם גם תוך ניסיון לפגוע גם ביושרה של הארגון ופעיליו, תוך רמיזה שהם מסלפים את האמת".

לדברי "לוחמים לשלום", התנהלות דובר צה"ל במקרה זה ופרסומיו מהווים, בין היתר, גם עוולת לשון הרע, כהגדרתה בחוק איסור לשון הרע, תשכ"ה - 1965 כנגד הפעילים וכנגד ארגון לוחמים לזכויות אדם. לאור האמור, התנועה דורשת סכום של 150,000 שקל וזאת לצורכי פשרה ולפנים משורת הדין.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הפנייה התקבלה ותענה במישרין לפונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully