וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפך מביביסט: זה ראש החדשות המסתמן של ישראל היום

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 20:33

לוואלה! ברנז'ה נודע כי עורך אתר ערוץ הספורט אורי דגון מסתמן כמחליפו של סגן העורך הראשי של "ישראל היום" ומנהל מחלקת החדשות אריאל שמידברג, שסיים את עבודתו מיד לאחר הדחת ביסמוט. וזה מה שכתב לאחרונה דגון על נתניהו

מאז פרוץ הקורונה, התבטא יותר ויותר נגד התנהלותו של ראש הממשלה לשעבר. יש להניח שעובדה זו לא נעלמה מעיני בעלי העיתון מרים אדלסון, כשאישרה את ההצעה לדגון להיכנס לתפקיד המרכזי הזה

נמשכת המהפכה בשדרה הניהולית של "ישראל היום": אחרי הדחת בועז ביסמוט מתפקידו, ולאחר מכן גם סיום עבודתו של יד ימינו בעיתון - אריאל שמידברג, בעיתון פנו לעורך ערוץ הספורט הוותיק אורי דגון וכעת מתנהלים בין השניים מגעים להצטרפותו לעיתון כמחליפו.

דגון בן ה-48 נחשב לאחד הבכירים והוותיקים בערוץ הספורט. הוא עורך את אתר הערוץ מאז 2008, לאחר שהחליף את העורך הקודם אלון עידן. את הקריירה העיתונאית החל במעריב בסוף שנות ה-90, וערך גם את מדור הספורט של NRG לפני שעבר לערוך את אתר הערוץ.

דגון נחשב לימני ובעל דעות שמרניות יחסית. בעבר הוא תמך בנתניהו, אך בשנים האחרונות, בוודאי מאז פרוץ הקורונה, התבטא יותר ויותר נגד התנהלותו של ראש הממשלה לשעבר. ב-2020 אף הותקף חזיתית על ידי משפחת נתניהו, כאשר ביקר את ראש הממשלה נתניהו על סרטון שבו הוא מאחל הצלחה לשחקני נבחרת ישראל בכדורגל, וכינה אותו "מנוול". יאיר נתניהו, בנו, כתב בעקבות כך כי "דגון באופן קבוע מצייץ גידופים נוראיים כלפי הימין וראש הממשלה, וכבר מזמן הפך את הערוץ שלו שאמור להתעסק בספורט ולהיות א-פוליטי, לערוץ תעמולה שמאלני קיצוני לא פחות מאל-ג'זירה 12". כמו כן, קרא נתניהו לעוקביו להפסיק לשלם על חבילות הספורט של הערוץ ולהסיר אותן.

יש להניח שפרטים אלו זו לא נעלמו מעיני בעלי העיתון מרים אדלסון, כשאישרה את ההצעה לדגון להיכנס לתפקיד המרכזי הזה. גורמים בעיתון מאשרים היום לוואלה! ברנז'ה כי שינויים נוספים עומדים על הפרק בעיתון, ביניהם עזיבות של בכירים.

בישראל היום בחרו שלא להגיב, כך גם אורי דגון.

אורי דגון. באדיבות המצולם, תמונות גולשים
אורי דגון/תמונות גולשים, באדיבות המצולם

סוף עידן הביביתון

גם הבעלים של "ישראל היום" קוראת עיתונים. וההבנה הזו תורגמה בתוך שבועות להחלטה אופרטיבית, שלפיה לעיתון דרוש קו-מערכתי חדש, וראש חדש. אגב, בסביבת נתניהו ראו בהחלטה לא פחות מהכרזת מלחמה, ואף החלו לקרוא לעיתון "בנטון"

הדחתו של עורך ישראל היום בחמש השנים האחרונות בועז ביסמוט העידה כי תם עידן בעיתון. על פי הערכות בעולם התקשורת, המגעים שלא הבשילו לעסקת טיעון בין נתניהו לבין היועץ המשפטי לממשלה, הם אלה שנתנו את הבוסטר להבנה שחלחלה ממילא כבר זמן רב בקרב הבעלים של העיתון, הד"ר מרים אדלסון - נתניהו לא ישוב. אם נדמה היה, למישהו, מתישהו, שנתניהו יצליח לסכם עם היועץ היוצא מנדלבליט על עסקה ללא קלון, שתאפשר לו להרכיב קואליציה ולחזור לבלפור, הרי שלאחר מכן התברר שאפסו לכך הסיכויים.

גם הבעלים של "ישראל היום" קוראת עיתונים. וההבנה הזו תורגמה בתוך שבועות להחלטה אופרטיבית, שלפיה לעיתון דרוש קו-מערכתי חדש, וראש חדש. אגב, בסביבת נתניהו ראו בהחלטה לא פחות מהכרזת מלחמה, ואף החלו לקרוא לעיתון "בנטון".

ב"ישראל היום" סירבו להגיב אז רשמית לדברים. גורם בכיר בעיתון אמר לוואלה! ברנז'ה כי "בניגוד לפרסומים המרושעים, בועז ביסמוט לא פוטר אלא החליט לעזוב את תפקידו בשל תחושת מיצוי, הידיעות על שינוי הקו המערכתי לכיוון כזה או אחר מצוצות מהאצבע ומשקפות אולי מאווי לב של כלי תקשורת מתחרים. "ישראל היום" ימשיך להוביל את התקשורת הישראלית עם מספר הקוראים הגדול ביותר ועם קו אידאולוגי לאומי ופטריוטי ולא עם קו אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully