וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות גיבתה את מלצר - וארגון העיתונאים פרש

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 14:37

כפל התפקידים של השופט בדימוס מלצר זכה לגיבוי מועצת העיתונות, והביא לפרישה של הארגון ולהכרזה כי יקים גוף חלופי: "כלי תקשורת או עיתונאי שמעוניין להרים תחקיר נוקב על מגדל, ייאלץ לחשוב פעמיים"

חנן מלצר בהשקת ספרו של הפצ"ר לשעבר והשופט מנחם פינלשטיין, אוני' בר אילן
17.06.21. ראובן קסטרו
נשיא מועצת העיתונות, חנן מלצר/ראובן קסטרו

בישיבת מועצת העיתונות שהתקיימה אתמול (ראשון) הודיעו נציגי ארגון העיתונאים לנשיא המועצה חנן מלצר ולחבריה, כי הארגון החליט לעזוב את המועצה לאלתר. מדובר בדרמה, שכן הארגון המייצג אלפי עיתונאים נחשב לדומיננטי בהרכב המועצה.

עם היוודע דבר מינויו של מלצר לתפקיד יו"ר מגדל, ארגון העיתונאים דרש לקיים דיון והצבעה, שהתקיימו היום ובהם מלצר זכה לגיבוי מרוב חברי המועצה.

מבחינת הארגון, הקש ששבר את גב הגמל הוא החלטת הנשיא מלצר לשמש במקביל יו"ר חברת הביטוח מגדל - כפל תפקידים שלדעת ארגון העיתונאים מציב אותו בניגוד עניינים חריף, פוגע בתדמית הציבורית של המועצה והופך את נשיאה לחלק מהבעיה במקום לחלק מהפתרון. בנוסף, בארגון מתחו ביקורת חריפה על המועצה, על מה שהם מכנים "על היעדר רלוונטיות, ניגודי עניינים, התנהלות בלתי תקינה ובזבוז כספים".

לפני כחודש נחשפה בוואלה! ברנז'ה דרישה רשמית מנשיא מועצת העיתונות השופט בדימוס חנן מלצר להתפטר מתפקידו בעקבות מינויו ליו"ר חברת מגדל. הדרישה הצטרפה לקריאה של בכירים ארגון העיתונאים.

"הבעייתיות זועקת לשמיים"

לפני ההצבעה, שבה כאמור הארגון נחל הפסד, אמרה יו"ר ארגון העיתונאים נורית קנטי: "הבעייתיות של כפל הכובעים של מלצר זועקת לשמיים והאדישות שבה זה מתקבל בקרב חברי המועצה מעוררת תמיהה. האם אתם באמת מאמינים שכלי תקשורת או עיתונאי שמעוניין להרים עכשיו תחקיר נוקב על מגדל, לא יחשוב פעמיים על כך שייאלץ להתעסק לא רק עם סוללת עורכי הדין של אחד התאגידים הגדולים בישראל, הוא גם צריך לקחת בחשבון שלא יהיה לו גיבוי מנשיא מועצת העיתונות. מעבר לניגוד העניינים, יש פה פגיעה קשה בתדמית של המועצה כגוף ציבורי שאינו תלוי - לא בשלטון אבל גם לא בהון. הבעיות הקשות הללו, שמצטרפות לכשלים הרבים שכבר היו טרם זמנו של מלצר, פוגעות באמון של העיתונאים ושל הציבור בה כגוף רלוונטי..."

עוד כתבה קנטי כי "האמת צריכה להיאמר, כבר הרבה זמן שהמועצה היא גוף לא רלוונטי לרוב מוחלט של העיתונאים בישראל שפשוט לא סופרים אותה. המועצה הרוויחה ביושר את התדמית הזו, בשורת פעולות תמוהות ובעיקר בחוסר יכולתה למנף את הנכס היחיד שעוד נותר לה, תקנון האתיקה. קיווינו שהנשיא הנבחר יביא בשורה חדשה, אך התאכזבנו, לנוכח מה שאנחנו מתרשמים שהוא גרירת רגליים, וחוסר רצון להתעמת עם אף גורם בעל כוח במועצה ומחוצה לה. כדי להשיב את מועצת העיתונות אל ימיה כמשפיעה ומשמעותית לעוסקים בענף, אין צורך להגדיל את מוסדותיה בעוד ועוד נציגים שבינם לבין עיתונות אין דבר וחצי דבר, אלא יש צורך בהחלטות קשות וברורות בדבר חיזוק העיתונאים והעיתונות, הן בפעילות המועצה הן בפעולות שתנקוט".

עוד בוואלה!

סערת מלצר: דרישה רשמית כי יתפטר מתפקידו

לכתבה המלאה

"הקמת מסגרת חלופית"

מארגון העיתונאים נמסר: "יכולנו להמשיך לנסות לשנות מבפנים, אבל ההודעה על כך שנשיא מועצת העיתונות מתכוון לכהן במקביל כיו"ר מגדל, וכי הוא, וגורמים אחרים במועצה, אינם רואים בכך שום בעיה, גרמה לנו להבין שאין לנו מה לחפש בה יותר. על רקע הוואקום שיצרה מועצת העיתונות, וחוסר תפקודה בנושאים של חופש עיתונות ואתיקה מקצועית, ארגון העיתונאים בישראל פעל בשנים האחרונות בצורה אינטנסיבית בנושאים אלה ועמד בחזית המאבק המשפטי והציבורי בסוגיות אלה. נמשיך לעשות כן, ונפעל ביתר שאת ליצירת מסגרת חלופית שתיתן מענה לדילמות האתיות והמקצועיות שעבודת העיתונות מעלה. אנו קוראים למי שקידום עיתונות חופשית ובריאה בישראל היא נר לרגליו, להצטרף אלינו להקמת מסגרת חלופית".

מועצת העיתונות היא הגוף הגדול והמייצג בישראל לרגולציה וקביעת אתיקה של גופי התקשורת בישראל. המועצה מורכבת מארגון העיתונאים - המייצג את העיתונאים (30%), נציגי המו"לים (30%) ונציגי ציבור השולטים בהרכב באופן יחסי מבחינה מספרית ומחזיקים בכ-40% ממנה.

  • עוד באותו נושא:
  • חנן מלצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully