וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיתוג חכם או יח"צ זול? כך הופכות הפירמות הגדולות (גם) את יום האישה למכונת מזומנים

תומר זכאי, טור אורח

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 13:23

יום האישה הוא רק דוגמא אחת ליום שבו המותגים החזקים והמוכרים בעולם מרשים לעצמם לעשות שינויים אשר ביום רגיל היו נחשבים ל"חילול הקודש". ובישראל? הנה כמה דוגמאות לאיך עושים את זה נכון, וגם איך פחות

ההסכמה החד פעמית הזאת מייצרת שבירה בריאה של השגרה וקרקע קריאטיבית פוריה באמצעותה ניתן לייצר שיח, להוביל אג׳נדות ולהוביל להזדהות של קהל יעד עם המותג

שינוי של הצבע המזוהה עם המותג שלך או "משחק" בלוגו המוכר, יכול להוות טעות מיתוגית גדולה, אלא אם כן עשית את זה כמחווה חד פעמית לקהל יעד מסויים. "חגיגה משותפת" יכולה דווקא לחזק את החיבור הריגשי ואפילו לגרום לבולטות וחיוך. יום האישה, הוא רק דוגמא אחת ליום שבו המותגים החזקים uהמוכרים בעולם מרשים לעצמם לעשות שינויים אשר ביום רגיל היו נחשבים ל"חילול הקודש".

כמובן שברקע נשאלת רק השאלה, האם אכן חייבים להאבק על תשומת הלב של הקהל הספציפי ביום בו כולם פונים אליו. או שדווקא, יציאה מהקופסא תזכה את המותג בנקודות נוספות. למשל, לפנות לקהל הנשי ביום אחרי "יום האישה" עם אמירה בסגנון: "יש מותגים שאוהבים אותך בשגרה ולא רק יום אחד בשנה".

כך או כך, ההסכמה החד פעמית הזאת מייצרת שבירה בריאה של השגרה וקרקע קריאטיבית פוריה באמצעותה ניתן לייצר שיח, להוביל אג'נדות ולהוביל להזדהות של קהל יעד עם המותג. הנה כמה דוגמאות לאיך עושים את זה נכון, וגם איך פחות.

ההימור של דוריטוס

לפני כמה שנים יצאה דוריטוס במהלך מיוחד ויוצא דופן של חטיפי התירס המשולשים, עם גרסה של דוריטוס "קראנץ חלש". הסיבה? נשים כמובן. לדברי אינדרה נואי, מנכ"לית עולמית בפפסיקו, בעלת דוריטוס; "למרות שנשים ישמחו לפרק דוריטוס בקול רם, ללקק את האצבעות ולשפוך פירורים מהשקית לפה לאחר מכן, הן מעדיפות שלא לעשות זאת בפומבי".

הרעיון זכה לביקורת נרחבת, ואילץ את החברה להכריז שהדיווחים "לא מדויקים", אבל כן הודתה שדוריטוס "תמשיך להתפתח" ו"תמיד מחפשת דרכים חדשות לעסוק ולשמח את הצרכנים שלנו".

יום האישה הבין לאומי- דוריטוס. צילום מסך,
מהלך שנוי במחלוקת. דוריטוס/צילום מסך

הסודות המשפחתיים של KFC

לרגל חגיגות יום האישה הבינלאומי, KFC מלזיה החליפה את קולונל סנדרס האייקוני בתור הפנים של החברה והלוגו האייקוני לדמותה של אשתו, קלאודיה סנדרס. רשת הפאסט פוד רצתה חגוג את היום ולציין את ההישגים החברתיים, הכלכליים, התרבותיים והפוליטיים של נשים בכך שהעלתה את דמותה של הגברת סנדרס ותרומתה להצלחת רשת המזון.

עוד בוואלה!

חודש למהפך על מסך רשת 13 - פערי הרייטינג רק גדלו

לכתבה המלאה
יום האישה הבין לאומי- KFC. צילום מסך,
מהקולונל, לקלאודיה סנדרס. KFC/צילום מסך

מג'וני לג'יין ווקר

המותג שהחל את דרכו עוד ב-1865 בעולם תוכן שהיה נתפס מאוד גברי, מעז לא רק להתעדכן ולפנות ספציפית לנשים, אלא אף לעדכן את הלייבל הכל כך מזוהה ובכך לא רק לדייק את הפניה לקהל. ואיך ניתן לפנות ספציפית לקהל נשי עם לייבל של גבר? מייצרים "הפרעה" ויזואלית אמיתית ובולטות. ג'יין ווקר מאת ג'וני ווקר הוא בלנד מאלט שחוגג וויסקי בהשראת נשים חלוצות וההתקדמות שהשיגו.

יום האישה הבין לאומי- ג'יין ווקר/ג'וני ווקר. צילום מסך,
עדכן את הלייבל. ג'וני ווקר/צילום מסך

יום המלכה הסינית

ברחבי המדיה החברתית של סין זכו ליותר מ-60 מיליון צפיות, כאשר משיבים בעיקר מפקפקים ומתלבטים אם ניתן להכתיר אותן ככאלה

ראיונות וידאו עם נשים שמציגים את השאלה: "האם את יכולה להיות ה'ברגר קווין' שלנו?", ברחבי המדיה החברתית של סין זכו ליותר מ-60 מיליון צפיות, כאשר משיבים בעיקר מפקפקים ומתלבטים אם ניתן להכתיר אותן ככאלה.

עם זאת, המשתתפות היו סופר-מופתעות כאשר הן פתחו את קופסאות ההמבורגרים שלהן ומצאו מראה עם כתר והכיתוב: "כל אחת מכם היא 'הברגר קווין' שלנו".

"אנחנו מאוד נרגשים מהספיישל הזה של יום האישה, נשים מייצגות חלק גדול מהעסק שלנו ואנחנו רוצים להעניק הזדמנות זו כדי להראות להן שבורגר קינג זה לא רק 'המלך', אמר פרנק וואנג, סמנכ"ל השיווק הראשי, ברגר קינג סין.

יום האישה הבין לאומי- בורגר קינג. צילום מסך,
יום האישה הבין לאומי- בורגר קינג/צילום מסך

בישראל? הנדל"ן והכדורגל עם טוויסט

ענף הנדל"ן המשגשג נחשב היסטורית לתחום גברי, זאת בדיוק הסיבה שלכבוד יום האישה חברת היזמות "בוני התיכון" החליטה לשנות את שם החברה לשבוע הקרוב ל"בונות התיכון" בכדי להעלות את המודעות לשוויון בענף הבנייה ובמשק בכלל.

יום האישה הבין לאומי- בונות התיכון. צילום מסך,
שינוי השם לשבוע. "בוני התיכון"/צילום מסך

גם בליגת הבורסה לניירות ערך יציינו גם השנה את יום האישה הבינלאומי שחל מדי שנה ב-8 במרץ תחת הסיסמא מתחילים בשוויון מסיימים בניצחון. במסגרת משחקי המחזור ה-25 שחקני ליגת הבורסה לניירות ערך יעלו למגרשים עם שלטים וחולצות עם הסיסמא שנבחרה יחד עם תנועת ויצו שפועלת למען נשים בעולם כבר 102 שנים.

המנהלת תציין את יום האישה גם בשורה של פעילויות במסגרת הרשתות החברתיות שלה במטרה להעלות למודעות את נושא השוויון המגדרי גם לעוקבים שלה, כאשר עדכוני השערים, הדיווחים מהמגרשים ושלל ההודעות לאוהדי הכדורגל הישראלי ברשת נכתבו בימים האחרונים בלשון נקבה במקום זכר, וכך יהיה עד סוף השבוע.

הכותב הוא מנכל משרד המיתוג Wicked.

יום האישה הבין לאומי- מנהלת הליגות לכדורגל. צילום מסך,
יום האישה הבין לאומי- מנהלת הליגות לכדורגל/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully