וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש למהפך על מסך רשת 13 - פערי הרייטינג רק גדלו

7.3.2022 / 9:31

לפני למעלה מחודש רשת 13 השיקה חלון ראווה חדש בשתי גזרות אסטרטגיות מבחינתה: רצועת הבוקר והחדשות בפריים טיים ובמוצ"ש. מה אומרים המספרים?

עם זאת, ניסיון העבר מלמד ששווה להמתין כמה חודשים, לעיתים אפילו שנים כדי לבחון האם רצועה מתרוממת

לפני למעלה מחודש רשת 13 השיקה חלון ראווה חדש בשתי גזרות אסטרטגיות מבחינתה: רצועת הבוקר, שבמשך שנים ארוכות נשלטה על ידי אברי גלעד שבשנים האחרונות החל לאבד מכוחו לטובת התחזקות של המתחרה ניב רסקין בקשת, ורצועת הפריים טיים עם הצבת מגישה חדשה - הילה קורח - למהדורה המרכזית של חדשות 13.

תכנית הבוקר החדשה של רשת עם צביקה הדר, מירי מיכאלי ורותם ישראל עלתה ב-30.1, לאחר בילד אפ ושמירה על ערפל יח"צני. נראה כי בשלב זה לפחות, התוצאות המצופות ממאנות להגיע. עם זאת, ניסיון העבר מלמד ששווה להמתין כמה חודשים, לעיתים אפילו שנים כדי לבחון האם רצועה מתרוממת. תזוזות בהרגלי הצפייה הן דבר איטי, שיכול להיות מושפע גם משינויים אצל מתחרים אבל גם מכיוונים בלתי צפויים או בלתי מפוענחים.

העולם הבוקר עם צביקה הדר, רותם ישראל ומירי מיכאלי. יח"צ,
הרכב רצועת הבוקר של רשת 13/יח"צ
לא רבים זוכרים אבל עד לא מזמן רצועת הבוקר הייתה עקב האכילס היחיד של קשת - בה הפסידה באופן קבוע לרשת וגם לערוץ עשר ז"ל

מקרה חדשות הבוקר של ניב רסקין - כיום החזק ברצועה - הוא דוגמה חיה לכך. לא רבים זוכרים אבל עד לא מזמן רצועת הבוקר הייתה עקב האכילס היחיד של קשת - בה הפסידה באופן קבוע לרשת וגם לערוץ עשר ז"ל. בשנתיים הראשונות לעליית תכניתו רסקין דשדש רבות בגזרת הרייטינג, ולא אחת נשאלה השאלה (גם מטעם כותב שורות אלו), האם יש בכוונה קשת לשנות את הפורמט, שהיה - נזכיר - חדש אז והתבסס על "רדיו טלוויזיוני" חדשותי. בוודאי יחסית לנהוג ברצועה הנחשבת היסטורית כאכסניה של תכני לייף סטייל, לרוב בהגשה זוגית ופוטוגנית.

לאורך אותה תקופה בקשת הקפידו לתת אמון ברסקין ובפורמט, ובדיוק כמו במשל פריחת הדובדבן, התוכנית החלה לצבור עוד ועוד צופים.

האם כך יהיה גם במקרה הדר? קשה לדעת, מה שבטוח, כרגע, מצבו לא מדהים: מבדיקת וואלה! ברנז'ה את הרייטינג בתקופה שמאז השקת הרצועה החדשה של רשת עולה כי דווקא בפברואר, הפער בין תכניות הבוקר של קשת ורשת הוא הפער הגדול ביותר מאז יוני 2021. כלומר פער שיא ב-8 החודשים האחרונים (ראו טבלה). בפברואר 22 - חדשות הבוקר עם רסקין עם ממוצע של 4.7%, העולם הבוקר עם 3.4% - פער של 1.3 נקודות, או אם תרצו - של 38%.

עוד בוואלה!

ארבעה מנכ"לים בשלוש שנים: מה (או מי) עומד מאחורי עזיבת בן טל את רשת?

לכתבה המלאה

בחדשות: הפער הגדול מזה שנה

כפי שקורה רבות באירועים חדשותיים דרמטיים (המלחמה באוקראינה לדוגמה), החזק מתחזק, כיוון שהקהל "החדש" נשאב לגדול ולהרגלי הצפייה הבסיסיים

ומה קורה בגזרת החדשות. ב-30/1/22 נכנסה הילה קורח לנעליה של תמר איש שלום כמגישת המהדורה המרכזית של חדשות 13. איש שלום החליפה אותה בהגשת "המגזין" בסוף השבוע. ברשת 13 הקפידו לומר שההצרחה היא קודם כל הליך רענון המסך והם אינם צופים עלייה משמעותית ברייטינג בשל כך. נזכיר: קורח הניבה נתוני צפייה נאים ביותר כשישבה על משבצת סוף השבוע. כך או כך, ספק אם ברשת ציפו לראות במהלך הושבתה על כס המגישה המרכזית ירידה, או הגדלת פער מול המתחרה רשת.

מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי בחודש האחרון (פברואר) הצפייה בחדשות 13 עמדה על ממוצע צפייה של 8% וירדה לעומת ינואר (8.7%) אך דווקא עלתה לעומת החודשים שלפני כן. הבעיה מבחינתם: תהליך דומה התרחש גם בחדשות 12 שזינקה בחודשיים האחרונים מאזורי ה-15% לאזורי ה-17%.

כפי שקורה רבות באירועים חדשותיים דרמטיים (המלחמה באוקראינה לדוגמה), החזק מתחזק, כיוון שהקהל "החדש" נשאב לגדול ולהרגלי הצפייה הבסיסיים. ובעברית: עבור חדשות 13 השינוי הוביל לכך שפברואר היה החודש עם הפער הגדול ביותר מקשת - פער של 9.2 נקודות, כמוהו לא היה מאז מאי 21 אז עמד על 9.7 נקודות.

חדשות 13 הילה קורח אודי סגל. חדשות 13, צילום מסך
אודי סגל והילה קורח/צילום מסך, חדשות 13

כשברקע חילופי מגישים, נזכיר כי במהדורות השבת חלו גם חילופי עורכים. מעניין לראות כיצד הדבר השפיע על אופי הצפייה עד כה.

תמר איש שלום הנחתה את מהדורת השבת של חדשות 13 שלוש פעמים בלבד מאז ה-19/2, והממוצע שלהן עומד על 9.4% - ירידה של 10% מהממוצע של רשת מתחילת השנה (עד אז הגישו כזכור קורח ונגה ניר נאמן) והיא עמדה על ממוצע של 10.3%. חדשות 12 התחזקה בתקופה הזו ב-2 נקודות - מ-16.5% ל-18.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully